Malmby / Strängnäs

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CRF450
OK nu har man suttit och vänt och vridit på detta men jag får inte till de ekonomiskt (har t.o.m. köpt en trisslott :tungan ). De är nämligen så att de kostar 14000 att hyra banan en helg och detta måste göras av en förening eller firma. Och jag har inte dom pengarna att ligga ute med tills deltagarna betalt. Så därför kollar jag nu om de finns nån annan som är intresserad av detta. Jag hjälper gärna till med de andra runt omkring. Men som sagt pengarna är de dåligt om.

Tråkigt att de ska vara så svårt att få köra på en bana som är så rolig...

OK nu har man suttit och vänt och vridit på detta men jag får inte till de ekonomiskt (har t.o.m. köpt en trisslott :tungan ). De är nämligen så att de kostar 14000 att hyra banan en helg och detta måste göras av en förening eller firma. Och jag har inte dom pengarna att ligga ute med tills deltagarna betalt. Så därför kollar jag nu om de finns nån annan som är intresserad av detta. Jag hjälper gärna till med de andra runt omkring. Men som sagt pengarna är de dåligt om.

Men om 28 stycken betalar 500 kr för en helg tränande? Är det orealistiskt? Supermoto och quad, då måste man ju kunna fylla ut det?

betala för malmby? jag har varit där och kört med bilar och sporthojar massor med gånger med kompisar. vi har aldrig betalt någonting. man bara åker dit och åker. dom som bor där bryr sig inte. när vi toppfartade sporthojar där kom grannarna ut och kollade på. dom tyckte det var skitkul.

betala för malmby? jag har varit där och kört med bilar och sporthojar massor med gånger med kompisar. vi har aldrig betalt någonting. man bara åker dit och åker. dom som bor där bryr sig inte. när vi toppfartade sporthojar där kom grannarna ut och kollade på. dom tyckte det var skitkul.

Ett företag äger flygfältet & dom vill ha pröjs. :7peta

Jo det må vara hänt, men det är skillnad på att bara åka dit för skoj skull på vinst eller förlust. Men när det ska vara arrangerade träningar/tävlingar så vill nog alla att det är lite mera uppstyrt och säkert att det får åkas när man väl är där. Dels för att vara säker på att man får åka, men sedan av säkerhetsskäl med tanke på olyckor mm.

Jag tror inte att det skulle vara accepterat att under flera helger annordna träningstillfällen för 10-20 förare utan att betala för det. Dessutom skulle det inte gynna inför framtida samarbete/utveckling av Malmby som kanske kommande fast motardbana likt Örebro.
Det kostar inte att ligga på topp, men det kostar att ta sig dit. Som lennartsson säger.

Jo det må vara hänt, men det är skillnad på att bara åka dit för skoj skull på vinst eller förlust. Men när det ska vara arrangerade träningar/tävlingar så vill nog alla att det är lite mera uppstyrt och säkert att det får åkas när man väl är där. Dels för att vara säker på att man får åka, men sedan av säkerhetsskäl med tanke på olyckor mm.

Jag tror inte att det skulle vara accepterat att under flera helger annordna träningstillfällen för 10-20 förare utan att betala för det. Dessutom skulle det inte gynna inför framtida samarbete/utveckling av Malmby som kanske kommande fast motardbana likt Örebro.
Det kostar inte att ligga på topp, men det kostar att ta sig dit. Som lennartsson säger.

Jo Precis... :tummenupp De e inte så uppskattat om man kommer dit en 20-30 pers med bussar och allt utan att ha anmält eller betalat innan. Då e de slut åkt ganska fort! Och man gör ju inte direkt så bra reklam för sporten...

Men om 28 stycken betalar 500 kr för en helg tränande? Är det orealistiskt? Supermoto och quad, då måste man ju kunna fylla ut det?

De e inte orealisktiskt men de bara de att man ska ligga ute med dom där pengarna tills dom 28pers har betalat. Jag frågade om betalning i efterskott men de var inte aktuellt. :huvet

Last edited:

De e inte orealisktiskt men de bara de att man ska ligga ute med dom där pengarna tills dom 28pers har betalat. Jag frågade om betalning i efterskott men de var inte aktuellt. :huvet

Kan inte en förening ta lån då?

Ett kreditkort löser väl alla problem...

Konstig summa 14 000, kan man inte pruta ner till en jämn o fin summa som 10 000? :D

Det var garanterat inte några som bodde vid fältet.
Jag bodde vid fältet förut och känner dom som bor där, och jag kan
ju säga att dom HATAR all aktivitet på fältet, laglig eller olaglig
spelar ingen roll. När frifall skolan hyrde så klagade dom till och med på
att dom tjoade i luften:rolleyes:

Det var garanterat inte några som bodde vid fältet.
Jag bodde vid fältet förut och känner dom som bor där, och jag kan
ju säga att dom HATAR all aktivitet på fältet, laglig eller olaglig
spelar ingen roll. När frifall skolan hyrde så klagade dom till och med på
att dom tjoade i luften:rolleyes:

när vi var där och körde om det ut två olika par (man och fru) och dom sa att dom bodde där och brukar komma ut och kolla när dom hör att folk kör. dom tyckte det var skitkul. några andra har jag aldrig hört av, men det var väl antagligen bara vi som som hade tur då.

Detta är väll inget problem, bara bra att du tar initsiativet.
Bestäm en dag ca 1-2mån i förväg, boka fältet, lägg ut en länk på Sporthoj, anmälan till dig via mail, du mailar tillbaka med ett konto nr där du får in betalningen, får du mer än hyran så blir det vinst så då kör du gratis, fältet skall säkert inte ha betalt samma dag som du bokar.
Avboka om ni inte blir så många som det är tänkt, betala tillbaka 90%, så har du 10% för det jobb du lägger ner.
Alla tror att det är så enkelt, jag har avbokat många bandagar samt även gått back på vissa då man varit schysst och inte tagit förskottsbetalt.
Alla som vill åka ska ha betalt en månad innan.

Den som har bättre ideer, välkomna med dessa. Kolla gärna med Racingworld hur de gör, men det är nog samma visa, betala innan= välkommen att köra.

Hlsn
Thomas

Va och körde på malmby i dag. det kanske va 10 stunt cycklar där och så två motarder. gick väll bra ett tag sen kom snuten. inte för att jag gick fram och snacka med dom men vad jag hörde så va det no hard filings.

Men det handlar ju inte om det, hur länge man kan utmana och köra där!
Man bör få ett bra samarbete med ägarna så man kan hyra utan att det blir några problem och deras regler följs, buskörning förvärrar bara läget...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT