Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mycket gnäll här, undrar hur många som lagt lika lång tid på att kontakta sina lokala politiker som att skriva i den här tråden.
Oj, jag ville absolut inte förlöjliga eller förminska dina erfarenheter.
När du skriver att personerna i Kroksbäck spottar och trakasserar alla svenskar som transporterar sig igenom där så blir jag lite full i skratt. Seved och Rosengård borde ju med all sannolikhet vara "värre" än Kroksbäck.
Jag gick kanske i fällan att tro att de behandlar alla med svenskt utseende lika, men i så fall gjorde du samma sak.
Varför de låter just mig vara vet jag inte, för inte länge sedan gick jag nästan demonstrativt rakt igenom ett gäng på den omtalade gatan på Seved, utan att få ett ont ord kastat mot mig. Visst, de såg inte så glada ut, men ingen sa eller gjorde något.
Jag ber om ursäkt om du tog illa upp, men du som också har erfarenhet av stadsdelarna, håller du inte med om att tidningarnas bild är överdriven?
Lär ni era farmödrar och systrar också att gå sådär jävla cooolt som gör att ingen tuffing vågar röra dom?
Varför ska jag kontakta min lokala politiker om läget i malmö?![]()
Haha, jag är så svensk man blir i utseende, och jag har aldrig blivit störd när jag sprungit eller promenerat genom rosengård eller seved. Som tidningarna får det att låta så är det ju en krigszon där man blir misshandlad såfort man visar sig.
Nu vill jag inte säga att områdena är utan problem, jag jobbar som brandman här i staden, och visst får vi sten kastade av oss ibland. Nu på sistone har det varit lugnt dock. Men, det är som nån här skrev, ett gäng snorungar.
Trist likaväl, men inte samma skit som man får läsa om i tidningarna. Är det någon som inte tror mig så får ni gärna hänga med på min löptur eller en promenad genom något av områdena.
Jag har tyvärr ingen lösning på problemet, men jag ville nyansera bilden lite![]()
Många runt om Sverige sitter och bildar sina uppfattningar och åsikter av vad de läst i media.....riktigt tragiskt.
Nu vill jag inte säga att områdena är utan problem, jag jobbar som brandman här i staden, och visst får vi sten kastade av oss ibland. Nu på sistone har det varit lugnt dock. Men, det är som nån här skrev, ett gäng snorungar.
Trist likaväl, men inte samma skit som man får läsa om i tidningarna.
Ett gäng snorungar.....och så sitter folk och gnäller här på SH och använder detta som sitt främsta argument mot "kamelryttare" "kulturberikare" att de kastar sten på brandmän.
Dina ord väger tungt för mig då du jobbar som brandman, är svensk och även bor i den staden. Om du inte upplever dessa snorungar som hot eller resten av skitsnacket som media sprider så har i alla fall jag fått saker svart på vitt.
Många runt om Sverige sitter och bildar sina uppfattningar och åsikter av vad de läst i media.....riktigt tragiskt.
Haha, ja det inslaget är nästan en klassiker. Där kan vi snacka om att ge en skev bild, och dessutom lägga över all skuld på muslimer..Jag upptäckte stenkastningen mot brandmän i Malmö genom Fox news, udda att se ett amerikansk nyhetsinslag om en svensk företeelse som svensk media (iallafall då) inte rapporterar om.
Jag håller med dig i stort, det är en väldigt liten del av invandrare/rosengårdare/muslimer/sevedare som ställer till med stora problem för så många.
Jag tror det bor 22000 personer i rosengård, och uppskattar att det är högst 100 som ställer till med problem.
Snorungar ja, men vissa av snorungarna är nog uppåt 20 år, de flesta är yngre, men visst upplever jag de som ett hot i min yrkesutövning. Stenar gör ont, och även om vi har hjälm så kan det träffa illa. Framförallt blir man jävligt less. Det är en arbetsmiljö man helst skulle slippa.
Fast, medias bild är helt åt h-vete mycket värre än det är i verkligheten.
Haha, ja det inslaget är nästan en klassiker. Där kan vi snacka om att förvränga verkligheten, och dessutom lägga över all skuld på muslimer.. ska se om jag kan hitta klippet![]()
Haha, ja det inslaget är nästan en klassiker. Där kan vi snacka om att ge en skev bild, och dessutom lägga över all skuld på muslimer..
Jag håller med dig i stort, det är en väldigt liten del av invandrare/rosengårdare/muslimer/sevedare som ställer till med stora problem för så många.
Jag tror det bor 22000 personer i rosengård, och uppskattar att det är högst 100 som ställer till med problem.
ja det inslaget är nästan en klassiker. Där kan vi snacka om att ge en skev bild, och dessutom lägga över all skuld på muslimer..
Herregud!!!
Vf är ni bönder i hålorna så livrädda för?
Då är det också dags att invandrarna där tar hand om sina egna problem. Om nu högst är 100 idioter så ska det väl inte vara några problem för de andra 21900 att ha hand om problem människorna ?
Herregud!!!
Malmö är den bästa o mest utvecklande staden man kan bo i!!
Du menar som svenska fotbollssupportrar tar hand om problemet med huliganerna?
Varför har "invandrare" plötsligt ett kollektiv ansvar för varandra trots att de kan tala olika språk, komma från olika världsdelar och ha egentligen inget gemensamt mer än på sin höjd religionen när DU och varje svennebanan knappast tar ansvar för det som andra svennebananer hittar på.... eller tar du ditt ansvar för att styra upp fotbollshuliganerna, eller bara din dårpippi till granne ett halvt kvarter bort som kokar sprit i torktumlaren...
Det är så märkligt, ramaskri när någon försöker se oss SH:are som kollektiv men invandrare från hela världen skall plötsligt ansvara för varandra när nån av dem ställer till problem...
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |