Malmö - Trevligt ställe

Status
Ej öppen för fler svar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det många inte förstår varför Islam som religion är så strikt och stark är just för att få dessa personer att släppa dessa idioti som de pysslar med och vända sig till gud.

I de länder och områden där islam växt som starkast är just de områden som har mycket kriminalitet och idioti. När lagar och regler inte längre påverkar dessa så brukar man oftast försöka få dem religiösa för att religionen ska ha en stark inflyttande och påverkan att sträva efter att vara en bättre medmänniska. Men med en intelligent som en igelkott och dåligt världsvana så kan man inte se detta och ser kriminalitet och islam hand i hand. Islam försöker göra nåt som inte polisen klarar av.
Mycket av dessa problem fanns redan när islam uppkom och därför skrevs islam för att anpassa människan till en bättre individ mot sina medmänniskor.



Själv är jag så pass balanserad att jag ej behöver en religion, men ser varför religion uppkommer och varför de behövs ibland.

Det där klassas som förtal, det är ingen i tidningsredaktionen som är SD anhängare det törs jag lova.

Det kastas sten på brevbärarna, det har eldats upp en postcykel med post, det finns det klara bevis på.

Det har eldats upp dussintals med bilar i rosengård, det har kastats sten mot polis, ambulans och brandkår, det finns det bevis på.

Anmäl mig!

seriöst spekulerar lite, men säg aldrig aldrig.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du bor ju enligt din profil ca 50 mil från Malmö men ändå har du väldigt bra koll på hur det går till där? Visst är hederskultur och uppdelningar mellan könen ett problem bland många invandrare, och det är verkligen inget som ska sopas under mattan (men däremot verkar vilja att satsa ekonomiskt på den typen av problem inte vara enorm). Malmö är dock den stad i Sverige som jag trivts absolut bäst i, som Harmon Rabb säger så ligger den i en region som växer och utvecklas, Malmö idag har en mycket trevligare och positivare atmosfär än för 10-15 år sen. Men det är klart, förändring är ju något som många skräms av.

Jag bor två mil från Malmö, och själv tycker jag att malmö (och framförallt rosengård) är helvetet på jorden och vistas numera så lite i den jävla hålan som det bara är möjligt. Visst, de fina överklasskvarteren kan väl vara både fina och trevliga. Men generellt sett tycker jag inte att media blåser upp vare sig malmö överlag eller rosengårdsproblematiken särskilt mycket. Media är ju alltid media, men säger man att det inte är problem i rosengård så är man nog lite blind... Exempel: Visst, ok om det hade varit någon enstaka människa som av religiösa skäl inte ville släppa in manlig ambulanspersonal till sin födande fru... Men när större gäng vid upprepade tillfällen aktivt hindrar räddningspersonal, både brandmän och ambulanssjuksköterskor, från att utföra sitt jobb, då är något galet...:näsblod För att inte tala om alla bilbränder, vandalism, misshandel, rån och skit som pågår i den stan... Talar bara av egen och bekantas erfarenheter, och malmö ÄR ett jävla ställe...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hur många av er som skriver i tråden har faktiskt varit i området som diskuteras? En vän till mig bor där, och jag dejtade även en tjej i det området för ett tag sen. Har aldrig sett någonting konstigt eller kände mig utsatt för hot när jag varit där. Precis som när det var problem i Rosengård (ett par containrar brann upp), eller kravallerna i Göteborg, så har jag en känsla av att media gör sitt bästa för blåsa upp den här typen av problem, det är ju helt klart ett säljande ämne.

Visst, det är sociala problem i Seved, men det är inte direkt the Bronx vi snackar om...

Nej självklart, poliserna och brevbärarna ljuger och vi ska ta ditt ord på att det är helt ok och inte alls en besvärlig situation i stadsdelen.

Eller inte. Varför skulle media hitta på detta, du menar att det inte finns någon grund för dessa påståenden? Varför tog de inte Säffle eller Munkarbo istället och skrev om gängkriminaliteten som håller på och ta över där? Kan ju vara för att problemet är obefintligt.

Har du varit på månen? Hur fan ska du annars veta att det är jävligt kallt och tråkigt där? För att media skriver om det räknas ju inte, man måste ha varit där och stått i en krater för att förstå :mad:
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Det där klassas som förtal, det är ingen i tidningsredaktionen som är SD anhängare det törs jag lova.

Det kastas sten på brevbärarna, det har eldats upp en postcykel med post, det finns det klara bevis på.

Det har eldats upp dussintals med bilar i rosengård, det har kastats sten mot polis, ambulans och brandkår, det finns det bevis på.

Jag är levande vittne på en röd bil och ett shell-släp.
Och elbilen höll på att få en sten på sig med men sån tur är så va den igång hela tiden och när de börja springa mot mig så tryckte jag bara på pedalen ( tänk om man skulle behöva vrida om nyckeln först för att starta:D)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag är levande vittne på en röd bil och ett shell-släp.
Och elbilen höll på att få en sten på sig med men sån tur är så va den igång hela tiden och när de börja springa mot mig så tryckte jag bara på pedalen ( tänk om man skulle behöva vrida om nyckeln först för att starta:D)

Hahaha ni snackar som om de är zombies och du är få överlevande.
Fan om problemet är så stort är det bara att snuten gör nåt åt saken. Sitta här på SH och böla samt skylla på religion och allt vad folk hittar på.
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Hahaha ni snackar som om de är zombies och du är få överlevande.
Fan om problemet är så stort är det bara att snuten gör nåt åt saken. Sitta här på SH och böla samt skylla på religion och allt vad folk hittar på.

Är det möjligtvis som så att du är en av dom som roar sig med att kasta sten om nätterna? Du har ju väldigt lätt för att komma till deras försvar iaf. Det är ju tydligen inte stenkastare det är fel på, det är vi andra som tycker att brevbäraren borda kunna gå in med posten utan att få cykeln uppeldad och sen få löpa därifrån med en hord apor efter sig, eller vi som tycker att man ska låta ambulanspersonal få komma fram till skadade och sjuka utan att ducka under stenar och allt vad som nu kastas efter dom, eller rent av det förbannade slödder som anser att man inte ska kasta sten på brandmännen som håller på att släcka bränder, det är oss det är fel på! :tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Är det möjligtvis som så att du är en av dom som roar sig med att kasta sten om nätterna? Du har ju väldigt lätt för att komma till deras försvar iaf. Det är ju tydligen inte stenkastare det är fel på, det är vi andra som tycker att brevbäraren borda kunna gå in med posten utan att få cykeln uppeldad och sen få löpa därifrån med en hord apor efter sig, eller vi som tycker att man ska låta ambulanspersonal få komma fram till skadade och sjuka utan att ducka under stenar och allt vad som nu kastas efter dom, eller rent av det förbannade slödder som anser att man inte ska kasta sten på brandmännen som håller på att släcka bränder, det är oss det är fel på! :tummenupp

Vart nånstans kan du se en likhet mellan mig och "dom"
Bara för man inte sjunger med i er kör så är med med i deras kör eller?

Om det nu är såpass allvarligt som de påstår så är det förfärligt och alla de idioterna som gör samhället sådan skada borde få åka hem om det är riktigt allvarliga brott eller åtminstånde få fan för att de idioti de åstadkommer.

Man kan inte ha en diskussion om det ska bli vi och dom delningar.
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Vilken fars. Vareviga gång man tvingas att läsa en sån här tråd är den nerlusad av en massa experter från varenda byhåla i Skåne. Problemet är klassiskt. Ni är helt enkelt rädda.

Är själv uppväxt på en invandrartät skola och har bott i centrala Malmö i hela mitt liv. Jag kan ärligen säga att jag hellre låter mina barn växa upp i Malmö än i Veberöd.

Kom hit och prata med kidsen innan ni blir militanta allihop. Tio små skitungar på Von Lingens väg? Vem fan bryr sig? Sluta läs Aftonbladet.

Visst finns det problem här. Inget snack om det, men det hade varit kul att få ta del av en nyanserad debatt som inte innehåller orden 'hedersmord', 'islam' eller något annat irrelevant skit.

Om vi ändå ska generalisera kanske vi kan begränsa deltagarna i debatten till folk med högskolepoäng? Då slipper vi ju folk från Sjöbo och Blentarp menar jag.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hahaha ni snackar som om de är zombies och du är få överlevande.
Fan om problemet är så stort är det bara att snuten gör nåt åt saken. Sitta här på SH och böla samt skylla på religion och allt vad folk hittar på.

Det är flera år sedan polisen bestämde sig för att låta rosengård sköta sig självt.
De undviker in i det längsta att gå in där av säkerhetsskäl.
Visst ger det sken av att vara trevligt, så där till vardags, och det finns många trevliga personer där.
Men det finns en djävla massa skräpfolk också.
Problemen sprider sig dessutom lavinartat eftersom det anses gangstha att angripa alla med uniform.
Även om de bara är brevbärare eller renhållningsarbetare.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
precis känner detsamma när jag varit där och hälsat på en vän. bad han köra mig runt i malmö inkl. rosengård så jag får bilda mig en egen uppfattning, satte oss på ett bageri där och tog en fika bara för sakens skull. Kan säga att Rinkeby här i sthlm ger mig en värre känsla än Rosengård.

Om du flanerar i Rosengård kommer sannolikt inte någon att ägna dig någon större uppmärksamhet, visst är du perser? Möjligen om du öppnar munnen och har uppenbar 08-klang, kanske har du den obligatoriska gangsta-"dialekten", vad vet jag?. Har du det snacket lär du också få vara ifred. Polaren är halv-spanjor med ymnig skäggväxt, han får oftast vara ifred, (han gissar att de tar honom för arab). Man får alltid vara ifred om man är ensam och möter en ensam, då vågar de av någon anledning inte möta med blicken ens och jag är inte respektingivande till min kroppsbyggnad. Är de flera och man kommer själv är det helt annorlunda. Numerärt överläge rockar tydligen hårt i dessa kretsar. Nästan synonymt med självförtroende.:rolleyes:

Har vänner med judisk bakgrund som bor i Rinkeby, ingen dans kan jag säga...

Har bott en period i Kroksbäck där de eldar bilar med samma iver som i Rosengård. Står ett gäng vid varje gångbro och bevakar "sin". Så spärrar de vägen för och trakasserar alla (ensamgående/cyklande) svenskar som transporterar sig, spottar på alla med svenskt utseende från broarna och skriker obegripligheter bara de själva vet innebörden av. Gissar att det inte är artighetsfraser av förbrödrande art. Jetetufft!

Lider med svenska (och alla andra) tjejer som får sitt värde förminskat av dessa ynkliga representanter för det manliga släktet. Tycker mig dock märka att de blonda får stå ut med mer. Efter några års skällsordande och nedvärderanden för att de hamnat i ett ghetto med en bidragsberoende ensam mamma har deras möjligheter till avancemang på den sociala stegen omintetgjorts fullständigt. Får intrycket att de inte tror sig vara värda bättre heller efter ett tag.

Inte för att jag tror dessa ömkliga "män" och pojkars systrar har det så mycket bättre men det sker inte lika öppet vad jag kan se. Tragiskt att se hur tjejerna panikfixar sig på bussen in till stan för att på tillbakavägen sunka ner sig igen, rädda ser de sig omkring så ingen manlig bekant eller släkting ska se vad de håller på med. Bara för att få känna sig fina när de rör sig på stan en stund.

Kort sagt. Vad det gäller rasism och diskriminering förefaller vi svenskar var totala amatörer. Tack och lov.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kom hit och prata med kidsen innan ni blir militanta allihop. Tio små skitungar på Von Lingens väg? Vem fan bryr sig? Sluta läs Aftonbladet.

Tydligen bryr sig både brevbärarna, deras fackförbund och polisen, det räcker för mig.

Dessutom var det inte aftonbladet den här gången.
 

tkdrille

Guest
Varför skyddar malmöborna detta ? Ni borde ju ändå engagera er åt att kanske vara en del av lösningen. Och då gäller de inte bara invandrare utan alla de sorter. Så kanske malmö kan slippa få denna stämpeln. Problemet ligger ju stort i att de inte får intergrera sig med vanliga svenskar. Liksom hur bra är de igentligen att sätta allt på en plats. Hade vi fått detta från början så hade problemen minskat rejält. Men de är mycket annat med. De är ju ändå storstad så de vore mycket märkligt att de vore problemlöst där. Men när de börjar gå på räddningspersonal och även brevbärare så är de ju faktiskt problem.
 

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 660
Om du flanerar i Rosengård kommer sannolikt inte någon att ägna dig någon större uppmärksamhet, visst är du perser? Möjligen om du öppnar munnen och har uppenbar 08-klang, kanske har du den obligatoriska gangsta-"dialekten", vad vet jag?. Har du det snacket lär du också få vara ifred. Polaren är halv-spanjor med ymnig skäggväxt, han får oftast vara ifred, (han gissar att de tar honom för arab). Man får alltid vara ifred om man är ensam och möter en ensam, då vågar de av någon anledning inte möta med blicken ens och jag är inte respektingivande till min kroppsbyggnad. Är de flera och man kommer själv är det helt annorlunda. Numerärt överläge rockar tydligen hårt i dessa kretsar. Nästan synonymt med självförtroende.:rolleyes:

Har vänner med judisk bakgrund som bor i Rinkeby, ingen dans kan jag säga...

Har bott en period i Kroksbäck där de eldar bilar med samma iver som i Rosengård. Står ett gäng vid varje gångbro och bevakar "sin". Så spärrar de vägen för och trakasserar alla (ensamgående/cyklande) svenskar som transporterar sig, spottar på alla med svenskt utseende från broarna och skriker obegripligheter bara de själva vet innebörden av. Gissar att det inte är artighetsfraser av förbrödrande art. Jetetufft!

Lider med svenska (och alla andra) tjejer som får sitt värde förminskat av dessa ynkliga representanter för det manliga släktet. Tycker mig dock märka att de blonda får stå ut med mer. Efter några års skällsordande och nedvärderanden för att de hamnat i ett ghetto med en bidragsberoende ensam mamma har deras möjligheter till avancemang på den sociala stegen omintetgjorts fullständigt. Får intrycket att de inte tror sig vara värda bättre heller efter ett tag.

Inte för att jag tror dessa ömkliga "män" och pojkars systrar har det så mycket bättre men det sker inte lika öppet vad jag kan se. Tragiskt att se hur tjejerna panikfixar sig på bussen in till stan för att på tillbakavägen sunka ner sig igen, rädda ser de sig omkring så ingen manlig bekant eller släkting ska se vad de håller på med. Bara för att få känna sig fina när de rör sig på stan en stund.

Kort sagt. Vad det gäller rasism och diskriminering förefaller vi svenskar var totala amatörer. Tack och lov.



/thread
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Hahaha ni snackar som om de är zombies och du är få överlevande.
Fan om problemet är så stort är det bara att snuten gör nåt åt saken. Sitta här på SH och böla samt skylla på religion och allt vad folk hittar på.

Folk som springer mot mig med en sten i handen brukar inte vilja visa att de har en fin sten:D speciellt inte när de dessutom har dolt ansiktet
Oavsett om det är Pelle eller eller Abdulla

Vilken fars. Vareviga gång man tvingas att läsa en sån här tråd är den nerlusad av en massa experter från varenda byhåla i Skåne. Problemet är klassiskt. Ni är helt enkelt rädda.

Är själv uppväxt på en invandrartät skola och har bott i centrala Malmö i hela mitt liv. Jag kan ärligen säga att jag hellre låter mina barn växa upp i Malmö än i Veberöd.

Kom hit och prata med kidsen innan ni blir militanta allihop. Tio små skitungar på Von Lingens väg? Vem fan bryr sig? Sluta läs Aftonbladet.

Visst finns det problem här. Inget snack om det, men det hade varit kul att få ta del av en nyanserad debatt som inte innehåller orden 'hedersmord', 'islam' eller något annat irrelevant skit.

Om vi ändå ska generalisera kanske vi kan begränsa deltagarna i debatten till folk med högskolepoäng? Då slipper vi ju folk från Sjöbo och Blentarp menar jag.


De låter ganska fel när du säger kidsen... nyfikna småungar är inte riktigt samma som de som faktisk eldade upp diverse saker, kastade stenar... mm

De enda som jag tycker verkar vara samma är att det inte är en person utan de få gångerna jag varit med om det så är det en grupp.

Jag kan inte ens säga att det var invandrare som gjorde det.

Var går föresten gränsen mellan skitungar och kriminella (dvs utför något olagligt)
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur vore det om svenskarna hittade staken de slarvade bort någonstans på 1900talet och helt enkelt gick man ur huse och gav de där horungarna lite gammalt hederligt bysmörj så fort de ställde till fanstyg? I rent uppfostrande syfte helt enkelt?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Var går föresten gränsen mellan skitungar och kriminella (dvs utför något olagligt)

Skitungar ringer på dörren till gamlingar för att sedan springa därifrån. Kriminella skriker till 80-åriga tanter; "Dö kärringjävel", när dörren öppnas.

Hur vore det om svenskarna hittade staken de slarvade bort någonstans på 1900talet och helt enkelt gick man ur huse och gav de där horungarna lite gammalt hederligt bysmörj så fort de ställde till fanstyg? I rent uppfostrande syfte helt enkelt?

Än bättre att uppfostra föräldrarna. Det är i min mening inte ungars fel att de har slapphänta föräldrar...
 
Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Jag har endel kompisar i Malmö och jag frågade dem om de vill att deras framtida barn ska växa upp där. Samtliga säger att de flyttar när de ska skaffa barn..

Media blåser inte upp det ett dugg.. Malmö är en riktig dräggstad och det blir värre för varje dag som går.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skitungar ringer på dörren till gamlingar för att sedan springa därifrån. Kriminella skriker till 80-åriga tanter; "Dö kärringjävel", när dörren öppnas.



Än bättre att uppfostra föräldrarna. Det är i min mening inte ungars fel att de har slapphänta föräldrar...

Jo, men det är i sig ingen anledning att inte ta tag i skiten föräldrarna pryder samhället med.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Kollar ni nu på SVT 2 så diskuterade de partiledarna som kom lite integrationspolitik. Men det var rätt tamt ärligt talat. Socialdemokraterna var rätt korkade som inte deltog.

Edit: SVT2 skulle det vara. Den politiska debatten alltså.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Malmöborna borde samlas och traska dit för att ge dessa gossar lite smisk på stjärten samt fylla upp dom med riktigt fläskiga mamma scans köttbullar och grismjölk.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top