Malmö tips för en Sthlm:are?

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Hallå alla,

Skall ner till Malmö, tar bilen och åker ner i 3 dagar på jobb och förhoppningsvis lite "semester", lite oklart dock hur mycket tid jag kommer få över men tanken är att få göra nått kul på egen hand (har tjejen med också).

Några tips på ställen att besöka där nere? Då snackar vi inte hembygdsmuséet, i afton dans och sånt utan tex schysst ute ställe, bra matställe, schyssta väg/vägar m.m

Något man skall undvika?

Åker i dag 9juni och kommer fram till kvällen, någon hoj-aktivitet jag borde veta om? Fått några informationer om strippen och sjöborakan osv...

Kom igen skåningar, kom med några tips för en turistande potatis i Malmö :tummenupp

Pm eller skriv här.

Hälsningar

Alex
Potatoes MC

Om vädret tillåter så är det förmodligen samling på Statoil Staffanstorp (1 mil utanför Malmö) men det är en kort en typ 30 min sen är det körning på småvägar till Sjöbo! Man kan alltid besöka mobilia vid 1930-2000 tiden, en liten samling där med!

Ska du till Sjöbo kan du ta ringvägen riktning Lund ta av mot Staffanstorp, rakt fram i dom första två rondeller och sen höger i dom nästa tre så kommer du till Sjöbo, det är typ 5-6 mil dit så att vägen mellan rondellerna kan bli lång!

Leta upp en grön Speed Triple (den enda där) så kan vi snacka lite!!!

Tack för svar,

Nu på plats :)

Nån som har förslag på bra matställe i stan?

955i skrev:
Tack för svar,

Ska du bara ha "föda" vid lunchtid så är "la empanada" oslagbart - prismässigt. Finns en del övrigt att önska dock... (i alla fall om man käkar där 5 dar i veckan som en annan gjorde i 6 månader...).
Tips, ta en "liten" potion. De stora är för STORA människor, eller en familj... :D

Annars så ha jag noll koll på Malmö matställen. Käkar bara lunch där.

955i skrev:
Tack för svar,

"Årstiderna" i Kockska huset vid Stortorget. Du kommer att gilla det (bra mat och bra viner) och kommer inte att gilla det (dyrt, se upp för vinerna) men din flickvän kommer att stortrivas och se på dig med nya (glittrigare) ögon, vilket ju har sitt värde. Ha kul!

Lilla Torg (vid Stortorget, nära Centralen) är en självklarhet om det är fint väder om kvällarna. :öl

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman