Malmö samåkning

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Tjena Mackan!

Du har rätt. Det finns ingen struktur men jag hoppas att det kan bli.
Vi kan ju göra ett försök =)

RR's onsdagskörning borde ju inte hindra att det finns en malmötråd som funkar:tummenupp






Tjena alla Malmöbor med omnejd!

NU har jag varit medlem här i sporthoj i flera år och det har aldrig funnits någon struktur här!
Så nu i år tänkte jag det har varit kul om vi fick det! :)

Så säg till era polare runt i malmö som tycker det är kul att dra ut och gasa lite ihop att samlas här, och föreslå tillfällena här! så slipper man hålla på att kolla va 3-4trådar till!
och därav dålig koll och så blir det inget.

Har precis skaffat 3:e hojen i ordningen, en vit ktm rc8 så ser ni den så hojta till om ni ser mig! :) om ni hinner! hahaha

anways, det finns många hojar i malmö, och det är jävligt kul att köra ihop, håller ni inte med?
/Mackan
 

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Mackan, blev det den vita rc8an hos Jonte ?

Helt riktigt! den blev det minsann!
Kom dit och kollade på den, och snackade en hel del med förra ägarn, sedna blev jag torsk på den! haha

Men va fan, det är en sjuk hoj, elak jävel! första gången jag har en V-twin och första gången jag äger något över 750cc. så känns som om jag kommer behöva några turer för att lära känna hojen och INTE göra bort sig på den!
 

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Brukar inte vara något problem att få folk att åka med om man gör rätt (och är ute i tid).

Föreslå tid och plats för samling samt gärna tema på turen. Avslut med utsatt fika gör också sitt.

Låter helt rätt!

Mitt lilla problem bara är att jag inte är Local.. kommer från Halmstad och bara bott här nere i 4år, så jag kan inte alla vägar som ni äkta skånebor! :)

en sak jag undrar över.. finns det inget "standardställe" ett fik, motsv som folk brukar köra till? en allmän uppsamlingsplats med billigt kaffe och bra uteplats?

Tips är om ni kör upp till halmstad så ska ni åka ut till östra stranden och ett fik som kallas "gulan" precis jämte minigolf banan. alltid minst 3-10 hojar där!
 

Tlov

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Malmö
Hoj
625 smc -06
Mackan, den är superfin =) grattis. Va och kollade på den några ggr med en kompis som va sugen på den men det blev till slut en annan rc8 för honom. Riktigt coola är dom... fast dom låter som en jordfräs eller nått på tomgång =)
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Mackan_Hstd skrev:
en sak jag undrar över.. finns det inget "standardställe" ett fik, motsv som folk brukar köra till? en allmän uppsamlingsplats med billigt kaffe och bra uteplats?
Sjöborakan onsdagar, Löddeköpinge "Vikingabyn" torsdagar(?), Bialitt kaffestuga etc.
 

Tlov

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Malmö
Hoj
625 smc -06
Vikingabyn är Tisdagar har jag för mig, torsdagar är det väl "strippen" i Lödde ?
 

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Mackan, den är superfin =) grattis. Va och kollade på den några ggr med en kompis som va sugen på den men det blev till slut en annan rc8 för honom. Riktigt coola är dom... fast dom låter som en jordfräs eller nått på tomgång =)

Tack!

Ja ljudet är ju absurt.. låter som jävla HD!


Vikingabyn i Lödde?! har jag varken sett eller hört talas om!
Nån får visa vägen! :)
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Problemet i Malmö, som jag ser det, är att det inte finns någon
naturlig samlingsplats. Hade varit kul med ett ställe där man vet
att det alltid finns hojar. Undantaget sjöbo på onsdagar då:rolleyes:
 

Masta89

Justin
Gick med
1 Mar 2010
Ort
Malmö
Hoj
Honda 600 F3
Problemet i Malmö, som jag ser det, är att det inte finns någon
naturlig samlingsplats. Hade varit kul med ett ställe där man vet
att det alltid finns hojar. Undantaget sjöbo på onsdagar då:rolleyes:

Jag håller med dig.
Har ni något förslag på en bra samlingsplats i Malmö?:rolleyes:
 

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Drottningtorget, där finns en nice glassbar med bra kaffe dessutom! samt att där finns fina chicks att kolla på! ...som det kanske inte finns på de andra ställena! ;)

annars är ju Västra hamnen bra, längst ner vid djuphavsbadet, där är också ett litet cafe.. gott om hoj utrymme dessutom!
 
Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Helt riktigt! den blev det minsann!
Kom dit och kollade på den, och snackade en hel del med förra ägarn, sedna blev jag torsk på den! haha

Men va fan, det är en sjuk hoj, elak jävel! första gången jag har en V-twin och första gången jag äger något över 750cc. så känns som om jag kommer behöva några turer för att lära känna hojen och INTE göra bort sig på den!

Är det Johans gamla?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Drottningtorget, där finns en nice glassbar med bra kaffe dessutom! samt att där finns fina chicks att kolla på! ...som det kanske inte finns på de andra ställena! ;)

annars är ju Västra hamnen bra, längst ner vid djuphavsbadet, där är också ett litet cafe.. gott om hoj utrymme dessutom!

Rätt bra förslag
 

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XT660R
Drottningtorget, där finns en nice glassbar med bra kaffe dessutom! samt att där finns fina chicks att kolla på! ...som det kanske inte finns på de andra ställena! ;)

annars är ju Västra hamnen bra, längst ner vid djuphavsbadet, där är också ett litet cafe.. gott om hoj utrymme dessutom!


Game on!
Låter som 2 kanon ställen, framförallt västra hamnen.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Västra hamnen får man inte lov att stå parkerad på plattan. Finns ju annars Statoil på midhem, ser man om det står folk på macken när man kör förbi. Tänkte dra igång torsdagsbusen igen, dock kommer ja skriva det i The Pink Ladies MCs forum så ni får gärna hålla koll på vad som sker där. Det är ett forum för alla om det inte står specifikt att det endast gäller tjejerna. :)

Kanske skulle starta en poll och se vad folk röstar på? Starta med lite exempel i denna tråden och sen välj ut några som är bra och gör en poll. :tummenupp

Finns massor av folk som kör och som inte är med på onsdagsgazzen.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Hur gick det med din hoj Money ? annars kan jag tänka mig Statoil Spillepengen är ett bra ställe. Hur fan skapar man en poll här ?
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hur gick det med din hoj Money ? annars kan jag tänka mig Statoil Spillepengen är ett bra ställe. Hur fan skapar man en poll här ?

Den är fortfarande borta. Måste gå 30 dagar innna f-bolaget betalar ut något. och jag måste skicka in papperna.....

Du får nog starta en ny tråd där du skapar en poll.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top