Malmö samåkning

På en Vilse tur? Trodde dem där makapärerna var bannlysta!! :gnissla Nä vi kör efter solen :tummenupp

Hur svårt kan det var att hitta till Ekeby, bara E25an rakt ner mot Trelleborg och sen ligger det typ där till vänster.. :confused: :näsblod

Någon grupp med GPS vågar inte jag anlända till Ekeby med :va

Nä, vägarna som Herr Henriksson leder oss igenom blir kanoners. :rolleyes:

Gemensam uppfärd till Ekeby

Vi möts på Statoil vid Midhem 07:00, tankade och klara för avfärd 07:10!
Färdväg för er(oss) eftersläntare, E6an upp till Bjuv avfarten och sen 110an hela vägen upp till Ekeby.
Enligt Hitta.se, ska det finnas en Statoilmack i Ekeby där vi kommer att tanka innan vi kör vidare till samlingsplatsen vid parkeringen framför Ekeby Möbelaffär. :tummenupp

Ses på Lördagmorgon, trötta och sura! :hihi

Färdväg för er(oss) eftersläntare, E6an upp till Bjuv avfarten och sen 110an hela vägen upp till Ekeby.
Enligt Hitta.se, ska det finnas en Statoilmack i Ekeby där vi kommer att tanka innan vi kör vidare till samlingsplatsen vid parkeringen framför Ekeby Möbelaffär. :tummenupp

word:tummenupp

01.drredbull
02.henriksson
03.javaguru
04.Pedro
05.
06.
07.
08.
09.
10.

Last edited:
Henriksson, du verkar hitta! Jag litar på dig nu :P

01.drredbull
02.henriksson
03.javaguru
04.Pedro
05.Wanted
06.Tulle85
07.
08.
09.
10.

01.drredbull
02.henriksson
03.javaguru
04.Pedro
05.Wanted
06.Tulle85
07. Fisken
08. Gpz-Janne
09.
10.

01.drredbull
02.henriksson
03.javaguru
04.Pedro
05.Wanted
06.Tulle85
07. Fisken
08. Gpz-Janne
09. powerglide (hittar minsann till Ekeby utan GPS)
10.

Om vi ska ta lite mindre vägar så tar det inte mer än c:a 20 minuter extra till Ekeby.

Bifogat

• ScreenShot025.jpg
    ScreenShot025.jpg
    19.1 KB · Visningar: 50
  • ScreenShot024.jpg
    ScreenShot024.jpg
    43.8 KB · Visningar: 48
Last edited:
På tal om något heelt annat;

Ska någon till Knutstorp den 18:e med Sydskånes?

Henriksson, du verkar hitta! Jag litar på dig nu :P

Haha, föresten var det dig jag mötte på OkQ8 Valdemansro idag innan RR-gazz?? Så djävulskt dålig på namn och ansikten :hihi

Om vi ska ta lite mindre vägar så tar det inte mer än c:a 20 minuter extra till Ekeby.

Må jag vara körkåt och alltid sugen på att gazza, men 07:00 på morgonen så passar motorvägen utmärkt för mig, finns kanske andra som har annorlunda åsikt och vill köra med dig! Bara att skapa två grupper :tummenupp

..men i detta fallet tror jag att det blir tillräckligt med småvägar med Vilse väl uppe i Ekeby! :hihi

Last edited:
vilket håll kommer ni att ta så fall sluter jag upp runt lund trakten eller runt där något sånt

Borde vi inte kunna ta en sväng in om Lund och plocka upp folk som vi gjorde på Vilseturen? Typ den där Statoil södrainfarten...

Borde vi inte kunna ta en sväng in om Lund och plocka upp folk som vi gjorde på Vilseturen? Typ den där Statoil södrainfarten...

Jag har lagt som förslag till Lundafolket att vi gör ett snabbt stopp / rullande förbipasserande vid Lomma på/avfarten till E6an och de bara ansluter eller tar täten..

Gemensam uppfärd till Ekeby, 07:00 Statoil Midhem
01. drredbull
02. henriksson
03. javaguru
04. Pedro
05. Wanted
06. Tulle85
07. Fisken
08. Gpz-Janne
09. powerglide (hittar minsann till Ekeby utan GPS)
10.
11.
12.
osv..

vilket håll kommer ni att ta så fall sluter jag upp runt lund trakten eller runt där något sånt

Vi tar E6an och eventuellt småvägar om det finns intresse, bägge passerar typ Statoil i Lomma som jag har förstått det, en eventuell mötesplats skulle kunna vara Statoilmacken precis vid E6an. Ska du ha :tuttar bakpå? :tummenupp

Last edited:
Må jag vara körkåt och alltid sugen på att gazza, men 07:00 på morgonen så passar motorvägen utmärkt för mig,
Det är i stort sträckningen Lomma upp till Bjärred som är långsam och "liten". Den sträckan kan jag lätt tänka mig att skippa. Resten är inte speciellt krokigt.
Tycker själv att det är astråkigt att kuska motorväg.

Det är i stort sträckningen Lomma upp till Bjärred som är långsam och "liten". den sträckan kan jag lätt tänka mig att skippa. Resten är inte speciellt krokigt.
Tycker själv att det är astråkigt att kuska motorväg.

Jag håller med dig till 110%, men jag känner mig själv och vet på ett ungefär hur pigg jag kommer att vara på morgonen! Skapa en lista för er som vill köra småvägar upp till Ekeby, ni kan ju mötas 06:40 eller vad som passar.. Så blir det tävling, sist till Statoil Ekeby bjuder på morgonkaffe :hihi (obs: dock ej till hela gruppen..)

Kom igen nu Powerglide, du måste skapa slipstream till mig ;) annars blir det jobbigt med naket

blir inte att jag följer med på lördag, kom upp en födelsedagsfest på fredag, tror inte jag är körduglig på lördag morgonen.

blir inte att jag följer med på lördag, kom upp en födelsedagsfest på fredag, tror inte jag är körduglig på lördag morgonen.

Ursäkter, jag ska först ut med jobb och därefter 25års fest på fredagen.. Du är vek, klarar inte avstå drickat en kväll.. :hihi

Kom igen nu Powerglide, du måste skapa slipstream till mig ;) annars blir det jobbigt med naket

He, he. Vill du ligga i lä får du väl köra där jag kör :D

Och jag har också en utgång på fredag men kommer att bryta senast 22.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back