maktens girighet

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
En än gång läser man i tidningen hur våra kära politiker (eller fd) roffar åt sig ,vet inte om man ska skratta eller gråta längre .Men hur kan det komma sig att en politiker efter avslutad karriär ska leva på skattebetalarnas bekostnad. Kan ju vara ett tipps till alla som de som varslats eller ha känningar om det .Gå med i en politisk organisation o sikta högt . varför jobba när man kan leva gott efter ett par år i toppen , läste bland annat om en kvinnlig (nämner inga namn) som struntade fullkomligt i att söka jobb eftersom hon får bidrag iaf . Mitt politiska intresse är inte stort men som folkvald borde man ju få fram folkets röst o se till att samhälle o välfärd fungerar. gitter inte skriva mer för jag blir bara less på skiten .

Därför ska man röra om i grytan och rösta "missnöje". Förr kunde man skaka om dom "däruppe" med giljotinen. Idag får man nöja sig med att rösta SD.
:)

Idag får man nöja sig med att rösta SD.
:)

Nämen... Är du i den här tråden med?! Vad kul! Hej på dig!

Jag gissar att SD's första gärning i riksdagen blir att försöka ta bort de förmåner som de själva kommer kunna njuta av efter avslutad riksdagsperiod. :)

Hej själv. Ja, där kan du iof ha en poäng, men rörts om i grytan har det minsann om dom skulle gå så långt. Något annat har jag inte lovat. :)

Hej själv. Ja, där kan du iof ha en poäng, men rörts om i grytan har det minsann om dom skulle gå så långt. Något annat har jag inte lovat. :)

Ahå, så på samma sätt som i "motorsportskramar-tråden" så fanns det egentligen inte så mycket du ville säga om själva ämnet förutom att SD är riktigt braigt braiga... Inte för att de har så mycket att komma med i sakfrågan utan för att de är bra på att röra i grytor.

Eftersom de är så uppenbart bra på det där med matlagning tänkte jag passa på att tipsa dig om en tredje tråd att bedriva din valkampanj i.
Matvanetråden
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194824 :fakta

Du kan gå dit och så mässar du lite om deras förnämliga grytrörande för då har du ju varit inne på ämnet vettja och kan övergå till att prata knutna fickor hos alla förtryckta svenskar och om hur mediakonspirationen tystar dig o.s.v. o.s.v. och därefter göra det du gör bäst nämligen berätta vilka förnämliga grytrörare de är de där SD:arna! :)

Ahå, så på samma sätt som i "motorsportskramar-tråden" så fanns det egentligen inte så mycket du ville säga om själva ämnet förutom att SD är riktigt braigt braiga... Inte för att de har så mycket att komma med i sakfrågan utan för att de är bra på att röra i grytor.

Eftersom de är så uppenbart bra på det där med matlagning tänkte jag passa på att tipsa dig om en tredje tråd att bedriva din valkampanj i.
Matvanetråden

Du kan gå dit och så mässar du lite om deras förnämliga grytrörande för då har du ju varit inne på ämnet vettja och kan övergå till att prata knutna fickor hos alla förtryckta svenskar och om hur mediakonspirationen tystar dig o.s.v. o.s.v. och därefter göra det du gör bäst nämligen berätta vilka förnämliga grytrörare de är de där SD:arna! :)
:rofl :rofl :rofl :rofl

Du kan gå dit och så mässar du lite om deras förnämliga grytrörande för då har du ju varit inne på ämnet vettja

Det skulle jag faktiskt kunna. Men ikväll får det räcka med kampanjen om deras finfina motorsatsning att finna på : www.sdmotor.se

Hur gör ni på vänsterkanten? Har ni motorsport där?

Det skulle jag faktiskt kunna. Men ikväll får det räcka med kampanjen om deras finfina motorsatsning att finna på : www.sdmotor.se

Hur gör ni på vänsterkanten? Har ni motorsport där?
Vem i fittan bryr sig om deras satsning på motorsport när det ska röstas till riksdagen? Att ta upp det som ett argument är ju ett tydligt tecken på att man inte borde ha rösträtt.

Vem i fittan bryr sig om deras satsning på motorsport när det ska röstas till riksdagen? Att ta upp det som ett argument är ju ett tydligt tecken på att man inte borde ha rösträtt.

Mja, egentligen är jag inte intresserad av att snacka om varesig invandringen eller valrörelsen. Tycker någon att dom är värd en röst pga motorsatsningen så tycker jag att det är ett bättre skäl än att rösta "som pappa alltid har gjort" som ju är en typisk sossepryl.

Jag tycker dessutom att du borde balansera tonen en smula och lägga ner detta med runda ord, dessa hör inte hemma i en seriös debatt. Eller du är kanske bara här för att förstöra för oss som vill diskutera på forumet?

Är du förresten medveten om motorsatningen som finns att hitta på: www.sdmotor.se ? Och isåfall vat tycker du? Fin sida va :)

Mja, egentligen är jag inte intresserad av att snacka om varesig invandringen eller valrörelsen. Tycker någon att dom är värd en röst pga motorsatsningen så tycker jag att det är ett bättre skäl än att rösta "som pappa alltid har gjort" som ju är en typisk sossepryl.

Jag tycker dessutom att du borde balansera tonen en smula och lägga ner detta med runda ord, dessa hör inte hemma i en seriös debatt. Eller du är kanske bara här för att förstöra för oss som vill diskutera på forumet?

Är du förresten medveten om motorsatningen som finns att hitta på: www.sdmotor.se ? Och isåfall vat tycker du? Fin sida va :)
Jag skulle föredra att någon röstar som pappa röstat för deras pappa kanske visste bättre än att rösta på ett nazistparti bara för att dom gillade hoj. Tror du förresten på riktigt att det är en sossepryl att rösta som pappa alltid har gjort? Finns det någon som helst undersökning som på något sätt visar det?

Runda ord? :rofl Jag ber hemskt mycket om ursäkt som jag förstörde din seriösa debatt (som du inte ens vill ha enligt den första raden) om att man borde rösta på sd för att dom gillar motorsport.

Jag skulle föredra att någon röstar som pappa röstat för deras pappa kanske visste bättre än att rösta på ett nazistparti bara för att dom gillade hoj. Tror du förresten på riktigt att det är en sossepryl att rösta som pappa alltid har gjort? Finns det någon som helst undersökning som på något sätt visar det?

Runda ord? :rofl Jag ber hemskt mycket om ursäkt som jag förstörde din seriösa debatt (som du inte ens vill ha enligt den första raden) om att man borde rösta på sd för att dom gillar motorsport.
--------------------------------------------------------------------------
Nazistparti??!! Vilka menar du nu? Är du i rätt tråd? Jag talar alltså om SD, du vet dom som står bakom motorsatsningen och en sansad flyktingpolitik. Iof gillade väl nazisterna också hoj, men det är ju över 60 år sedan nu och inte alls relevant för denna diskussionen. BMW med sidovagn och kulspruta var det som gällde på den tiden. :)

Berätta nu hellre vad du tycker om motorsatsningen som finns att hitta på :
www.sdmotor.se

--------------------------------------------------------------------------
Nazistparti??!! Vilka menar du nu? Är du i rätt tråd? Jag talar alltså om SD, du vet dom som står bakom motorsatsningen och en sansad flyktingpolitik och där de som är med tidigare var öppna med sina rasistiska åsikter.
Jag fixade åt dig. Däremot så ids jag inte hålla på mer. Angående motorsatsningen så bryr jag mig inte det minsta, det är väldigt lågt prioriterat när jag röstar.

Däremot så ids jag inte hålla på mer. Angående motorsatsningen så bryr jag mig inte det minsta, det är väldigt lågt prioriterat när jag röstar.

och där de som är med tidigare var öppna med sina rasistiska åsikter.

Jaha, nu mixtrade du med min text också. :rolleyes:
Trist att du nu lägger ner, jag tyckte det var en trevlig diskussion.
Skulle du ångra dig och vilja följa upp motorsatsningen så klickar du dig bara in på www.sdmotor.se så kan det likväl bli som så att du inte röstar som din far i nästa val :)

Last edited:
vet inte riktigt vart den här tråden är på väg , men att rösta på ett parti bara för att pappa o hans far osv röstat på i evigheter är inte det o hjärntvätta folk. ta det gamla kommunist partit social demokraterna deras grundvärderingar är väl knappast desamma som de en gång var, moderaterna sägs ju vara ett arbetarparti nu för tiden visserligen har de sänkt skatterna men för övrigt har jag inte märkt ngn större skillnad. och sd vet inte var de står , hårdare flykting politik o bevara vårt kulturarv, vad fan sverige har väl knappast ngt kulturarv över huvudtaget, ska det va falukorv o falo rödfärg.. moderaterna stramar åt flykting politiken skulle inte förvåna mig om mona apar efter en aning , De politiska skillnaderna är inte lika stora som förr . så bilda en egen uppfattning istället för o gå i gamla fotspår

Skulle du ångra dig och vilja följa upp motorsatsningen så klickar du dig bara in på www.sdmotor.se så kan det likväl bli som så att du inte röstar som din far i nästa val :)

Jag skulle väl knappast vilja se SD i regeringsställning men å andra sidan så brukar kommunisterna sitta där och de är inte ett dugg bättre än vad nazisterna är/var en gång i tiden.
Kommunisterna har tagit död på betydligt fler än vad Nazisterna har (även om du bara räknar under Nazisternas storhetstid).
Att det finns stollar i SD är väl inte så konstigt, det finns ju riktigt militanta vänster eller miljöpartister också för den delen.
SD har faktiskt ingenting i sitt partiprogram som ens med illvilja skulle kunna tolkas som rasistiskt.

Sådär, nu blev tråden politisk och får flyttas till OT i OT.

Men ge upp! kan du skriva ett enda inlägg utan att referera till den jävla motorsatsningen? Vem bryr sig?? Skulle inte rösta på sd om dom så hade världsmästar stallet i F1! Det hör inte på nått sätt hemma i en politisk diskution och framförallt inte i varje inlägg! :fatta

Matvanetråden

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :D

Till mugge och alla andra: Du nämner själv lösningen: Gå med i ett parti, engagera er och skapa förändring om ni retar er så för-at mycket. Vi vet ju alla hur lätt det är att vara politiker.
Varför tvekar ni?

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...