Maja krash Alias "Mattias" 7 juni

=Drex= skrev:
Skönt höra att det inte gick värre :)

Va nära göra samma grej som du igår, drog på järnet för att hinna ikapp och mitt i kruvan så märkte jag att jag va på väg ut i skogen..tryckte ned allt va jag orkade & vågade, lyckades klara mej men visst fan var det över min förmåga. Får en att tänka till.

Krya på sej nu!!!

/Drex
Skönt att du höll dig på vägen, det är rätt trist på sjukan. Fast det finns en rätt snygg sköterska på traumaavdelningen. Hon envisades dock med att väcka mig stup i kvarten för att lysa mig i ögonen. Jag har väl vackra ögon antar jag. :rolleyes:

Skämt åsido, det är jävligt lätt hänt att överskatta sig själv. Har jag märkt. Dessutom finns ju våra vänner rullgrus och blinda bilister...

Skönt att det gick bra för dig denna gången också. Vad var skadat på bågen sen sist?

Majoren skrev:
Skönt att det gick bra för dig denna gången också. Vad var skadat på bågen sen sist?
Tackar. Ja, sist var det en motorkåpa, två backspeglar, styret, gashandtaget och en sadelkåpa bak. Summa 4 papp + en ful-lagad kåpa.

Denna gången vet jag inte riktigt, har inte hämtat den än, men ryktet säger att tanken numera rymmer 4 liter mindre än original. :crash Sen var det tydligen en hel del annat åxå. Jag tänkte försöka hämta den idag så får jag väl återkomma med en totalrapport efter grundlig undersökning.

Maja skrev:
Jag tänkte försöka hämta den idag så får jag väl återkomma med en totalrapport efter grundlig undersökning.

Ja, för att svara på mitt eget välformulerade inlägg så har jag precis hämtat hojen. Den var inte så vacker längre, om den nu nånsin har varit det. :rolleyes:

Måste tacka de som drog upp hojen till det där huset. Det var en skaplig backe att ta sig uppför utan motor. Som brorsan sa när han såg backen: Hmmm, starka grabbar. Är visst skyldig nån/några en pilsner tror jag.

I alla fall:
- 1 rackarns bulig tank med hål. (Inte behöver man väl tömma ur bensinen bara för att svetsa igen ett litet hål, väl?)
- 1 pangad bakre sadelkåpa. Fattas en bit, så inget fulspackel denna gång...
- 1 bromspedalsfäste. Dött. Vem kan svetsa alu förresten?
- 1 bromsvätskebehållare fram.
- 1 1/2 backspegel. Den andra var hel men skruttig. Får se om jag byter...
- 1 termostathållarburk. Eller vad det nu kan heta.
- 1 Kopplingskåpa. Bytt för 3 veckor sen. Fan.
- 1 större antal smårepor och skavanker, har inte gjort stora besiktningen än.

Blir väl några tusen denna gången åxå, men man får vara glad att man är något så när hel. :)

Det värsta är dock att frugan sa att jag inte får åka med er längre. :( Ska jag byta fru? Kan det verkligen finnas nån som vill ha en gammal spinkig programmerare som inte kan hantera en hoj? Trodde väl inte det. Får väl smyga ut och tjuvåka, då.

Nä, så illa ska det väl inte behöva bli, vi får väl se när jag har fått ihop hojjen vem som bestämmer därhemma. Man måste visa var skåpet ska stå. Kärringar ska hållas kort!!! Farbrorn vet iaf vad jag snackar om. Han vet hur de ska tas!:whip Eller var det choklad? Kommer inte ihåg riktigt...

Berätta inte för frugan är ni snälla, hon slår mig nog då. :gråta

:)

Last edited:
Maja skrev:
I alla fall:
- 1 rackarns bulig tank med hål. (Inte behöver man väl tömma ur bensinen bara för att svetsa igen ett litet hål, väl?)
- 1 pangad bakre sadelkåpa. Fattas en bit, så inget fulspackel denna gång...

Blir väl några tusen denna gången åxå, men man får vara glad att man är något så när hel. :)

:)

Johans har ju en zzr tank och den vänstra halvan av sadelkåpan bara att skynda sig att handla ju...

Ekberg skrev:
Johans har ju en zzr tank och den vänstra halvan av sadelkåpan bara att skynda sig att handla ju...

Japp, har redan sett det. Fel färg, men skitsamma. Finns ju lack. Tänkte faktiskt hänga på låset imorn. Men tack iaf. :)

Maja skrev:
Japp, har redan sett det. Fel färg, men skitsamma. Finns ju lack. Tänkte faktiskt hänga på låset imorn. Men tack iaf. :)

Fel färg :confused: he he det är ju färgen på tanken som kommer att sätta färg på hojen. jag hade nog lackat om den bak istället :)

Edit: Den är ju blå kan ju inte bli bättre än så ju..

/Dan

Last edited:
Ekberg skrev:
Fel färg :confused: he he det är ju färgen på tanken som kommer att sätta färg på hojen. jag hade nog lackat om den bak istället :)

Edit: Den är ju blå kan ju inte bli bättre än så ju..

/Dan

Tänkte faktiskt inte på det... :) Får kolla hur grejorna ser ut på, det är ju inte samma blå färg. Fast som Sockerconny sa: "Jag är hård så jag skiter i färger". :tungan

Skönt å höra att det är ok med dig har inte varit inne och läst på spothoj fören nu, har tänkt på hur det gick med dig ända sedan dagen det hände.

Krya på dig.

smajlet skrev:
Skönt å höra att det är ok med dig har inte varit inne och läst på spothoj fören nu, har tänkt på hur det gick med dig ända sedan dagen det hände.

Krya på dig.

Tackar. Jag mår bra, lite sunkig axel fortfarande, men det läker väl så småningom. Har dock inte skruvat så mycket, men det kommer. :) Tank å kåpa inköpt, så nu ska det bara skruvas fast. Lite mer än så att göra iofs, men det kommer det med

/Maja

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back