Mailprogram med SPAM-FILTER!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Vilket mailprogram är bäst enligt er mening? Jag kör just nu @Home webmail men får 50-100 spam per dag, så jag undrar om det finns nåt enkelt mailprogram som är säkert (inte outlook alltså), och dessutom har inbyggda eller nerladdningsbara spamfilter. Gratis är gott ;)

Tack

Kristoffer

Problemet med webmail är att eftersom de vill visa sin reklam (så att det kan bli gratis för dig) så tillåter de oftast inte att du POP:ar mailen via eget program.

Annars är Thunderbird mycket bra, använder det själv.

stoffer skrev:
Vilket mailprogram är bäst enligt er mening? Jag kör just nu @Home webmail men får 50-100 spam per dag, så jag undrar om det finns nåt enkelt mailprogram som är säkert (inte outlook alltså), och dessutom har inbyggda eller nerladdningsbara spamfilter. Gratis är gott ;)

Tack

Kristoffer

Outlook funkar bra om du ställer säkerheten.

Hittar du något bra spam skydd för privatpersoner så hojta till, känns intressant.

K9 funkar bra ihop med Outlook. Tar en stund att konfigurera men jag är mycket nöjd med resultatet,

Ninjaboy skrev:
Problemet med webmail är att eftersom de vill visa sin reklam (så att det kan bli gratis för dig) så tillåter de oftast inte att du POP:ar mailen via eget program.

Annars är Thunderbird mycket bra, använder det själv.
@Home tillåter att man popar. En av de bästa mailleverantörerna enligt nån tidning var de också. Fast när jag skaffade så var det inte många som hade testat den.

www.home.se

Bayesisk? Vad innebär det? Är det den "intelligenta" filtreringen som de pratar om?

Just det. Det är en statistisk algoritm som klassificerar mail som spam eller icke spam utifrån dina instruktioner. Varje gång du får ett mail felklassificerat (händer relativt ofta i början) så klickar du på en knapp (junk/not junk) för att klassa om det, då vet programmet att det t ex är spam och lär sig av hur det ser ut och blir därmed smartare till nästa gång. Väldigt snart kommer du att behöva rätta det alltmer sällan.

Fungerar fint! :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...