Mailinglista RRFA

Se till att:

Inte spamma på den listan.

Få med Nordgren! Han är mycket viktig i sammanhanget. HAN är vår närmsta representant mot Svemo och dessutom mycket intresserad av att få igång B-tävlingar. I slutänden ska det väl till och med vara han som ger listan material att diskutera/ta tag i?

Chrille skrev:
Få med Nordgren! Han är mycket viktig i sammanhanget. HAN är vår närmsta representant mot Svemo och dessutom mycket intresserad av att få igång B-tävlingar. I slutänden ska det väl till och med vara han som ger listan material att diskutera/ta tag i?

Få med honom själv latis ;)

Med vänliga hälsningar
Åsa Latsson

Kan nån vänlig själ förklara hur en sån däringa mailinglista fungerar? JAg har satt upp mig men har inte den blekast aning om hur det funkar.....ännu.....

:rodnar

Åsa #96 skrev:
Få med honom själv latis ;)

Med vänliga hälsningar
Åsa Latsson

Hört talas om för många kockar? Jag hjälper gärna till men har inte för avsikt att styra och ställa. Jag bor 22 mil från närmsta bana som kan bli aktuell. Jag är bergfast övertygad om att grunden till det här måste göras av engagerade medlemmar i de diverse klubbarna.

Dock är Nordgren Svemos officiella representant och har enligt ryktet redan diskussioner igång om rena B-tävlingar inför nästa år.

Chrille skrev:
Se till att:

Inte spamma på den listan.

Håller med, sedan får vi se hur mycket Nordgren vill/hinner ta tag i, det vore guld om han ville dra detta lass.

Rätt använd så kommer mailinglistan att vara ett perfekt komliment till RR forumet, endast viktiga saker som rör RRFA i mailinglistan, spamma kan man göra på forumet.

*Detta är andra gången i år som jag håller med Chrille*

GSXR1100R skrev:
Håller med, sedan får vi se hur mycket Nordgren vill/hinner ta tag i, det vore guld om han ville dra detta lass.

Rätt använd så kommer mailinglistan att vara ett perfekt komliment till RR forumet, endast viktiga saker som rör RRFA i mailinglistan, spamma kan man göra på forumet.

*Detta är andra gången i år som jag håller med Chrille*

Du bara fjäska.
Passa dig Chrille, man vet aldrig vad han vill ha av dig då :D

GSXR1100R skrev:
...SIZE]

Förlåt Micke, men nu börjar jag få riktig kärringvarning här. Vad ska Henrik dra för lass? Jag tycker bara att vi behöver honom för att få riktiga svar och en officiell kanal. Det är ju faktiskt hans "jobb".

I övrigt bör väl denna diskussion tas till klubbnivå nu?

Chrille skrev:
Förlåt Micke, men nu börjar jag få riktig kärringvarning här. Vad ska Henrik dra för lass? Jag tycker bara att vi behöver honom för att få riktiga svar och en officiell kanal. Det är ju faktiskt hans "jobb".

I övrigt bör väl denna diskussion tas till klubbnivå nu?
Vilken klubb tillhör du?

GSXR1100R skrev:
Vilken klubb tillhör du?

Dä har du orsaken till att jag backar lite i de här lägena. Jag tillhör BMK Uddevalla - VM-arrangerande crossklubb.
Jag har varken tidsmässigt eller geografiskt förutsättningarna att göra det jobb som jag hoppas att några av er ska ha ork och lust att göra.

Jag hjälper gärna till och kraftsamlar när det gäller specifika problem som ska lösas men kan inte rodda en sån här grej. Här behövs folk som Hannes, Nr18(som var bra igång i somras) eller kanske du?

Chrille skrev:
Dä har du orsaken till att jag backar lite i de här lägena. Jag tillhör BMK Uddevalla - VM-arrangerande crossklubb.
Jag har varken tidsmässigt eller geografiskt förutsättningarna att göra det jobb som jag hoppas att några av er ska ha ork och lust att göra.

Jag hjälper gärna till och kraftsamlar när det gäller specifika problem som ska lösas men kan inte rodda en sån här grej. Här behövs folk som Hannes, Nr18(som var bra igång i somras) eller kanske du?
Hannes är nog den enda som har riktigt koll på läget, det är ett stort steg att gå ifrån löst snack till att faktiskt genomföra en tävling, hatten av för Hannes.

Jag säger det igen då, jag hjälper gärna till men vill INTE ha något huvudansvar för detta, var är alla som tecknade sig på vår långa intresselista i somras, har vi skrämt bort dom?

Att jag tjatar så mycket om RRFA innebär INTE att jag vill styra eller bestämma, läs mina inlägg som frågor och brainstorming.

Att komma med tips och förslag är ju att ventilera åsikter, man måste vara försiktig med att ge allt för negativ kritik till sådant, låt folk komma med kreativa ideer och nytänkande utan att berätta för folk hur dom MÅSTE resonera.

Funktionärsbiten tittar vi på nu och hoppas ev att kunna få hjälp av SMC Skåne med utbildning av frivilliga flaggisar.

Då har vi genast ett problem. Vi behöver ingen huvudansvarig då det faktiskt bara är fråga om en rad fristående b-tävlingar, men det behövs någon som lägger fram förslag till tex Hyllinge MS dvs att vara den som verkar för en ren B-tävling. Det ska inte behöva bli så märkvärdigt då det finns en erfaren klubb som bara behöver sparkas igång.

Chrille skrev:
Då har vi genast ett problem. Vi behöver ingen huvudansvarig då det faktiskt bara är fråga om en rad fristående b-tävlingar, men det behövs någon som lägger fram förslag till tex Hyllinge MS dvs att vara den som verkar för en ren B-tävling. Det ska inte behöva bli så märkvärdigt då det finns en erfaren klubb som bara behöver sparkas igång.
Öhhh det har jag ju gjort redan, men jag vill att flera Skåningar hjälper till.

McB skrev:
Har nu fått tre mail som bekräftar att allt fungerar, vilket bör räcka. Nu funkagerar listan som den ska göra.

Mailadresserna igen:

Mail till gruppen, som alltså går ut till alla på listan: rrfa@yahoogroups.com

Lägga till sig på listan: rrfa-subscribe@yahoogroups.com
Ta bort sig själv från listan: rrfa-unsubscribe@yahoogroups.com
Mail till listans ägare, dvs. mig: rrfa-owner@yahoogroups.com

Frågor?
Framåt!
Fråga! jag kan inte detta men, om jag skickar ett mail till rrfa@yahoogroups.com går det ut till alla på listan då? eller går det bara till dig? kan man ha super users som har rätt att göra utskick till samtliga och normal users som endast är mottagare? tänkte mest på att ev förhindra mailbombning.

GSXR1100R skrev:
Fråga! jag kan inte detta men, om jag skickar ett mail till rrfa@yahoogroups.com går det ut till alla på listan då? eller går det bara till dig? kan man ha super users som har rätt att göra utskick till samtliga och normal users som endast är mottagare? tänkte mest på att ev förhindra mailbombning.

Det stämmer, ett mail som skickas till rrfa@yahoogroups.com skickas till alla som är uppsatta på listan. Dock behöver den adressen som mailet skickas ifrån vara uppsatt på listan.

Intressant frågeställning faktiskt. Ska kika lite på det, återkommer med besked senare ikväll.

Chrille skrev:
Alla måste j få posta och sen stänger McB av dem som missköter sig.
Ponera någon missköter sig, stängs av men kan ändå mottaga mail, kan man ha den funktionen?

GSXR1100R skrev:
Ponera någon missköter sig, stängs av men kan ändå mottaga mail, kan man ha den funktionen?

Det bör gå. Finns en hel del inställningar som jag inte har undersökt.

Edit: ja, man kan göra så. Personen kan fortfarande ta emot utsändningarna men inte skapa egna.

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...