Maico 2 takt

Undrar om någon hinner köpa någon cykel innan Maico går omkull(igen)?

78 hk / 4000 rpm ,,tyckte jag mig läsa nånstans,,huga

Jag som tycker det är tillräckligt med ös i min 300 2-takt. :skrämd Tackar inte nej till en provkörning iaf! :nicka

uuu vilken hemsking ja tyckte min gamla husqvarna 500cr va grym va ska inte den här nya 700cc maicon vara då :gnissla

Ja ca 80 hk 2T rör nog fan på sig....... skulle va kul o testa med motardhjul, crossversionen blir nog lite väl tuff :tungan

Likadan motor som på ATK 700 eller? Isf har den väl 83häst vid lite under 4000 rpm om jag inte minns helt fel..

Likadan motor som på ATK 700 eller? Isf har den väl 83häst vid lite under 4000 rpm om jag inte minns helt fel..

ATK 700 ska väl närmast vara en dekaltrimmad Maico.
Skulle ta de där effektsiffrorna med en nypa salt innan nån bänkat en.

Eftersom det sitter blinkers mm på Supermotarden så antar jag att den kommer som Landsvägsreg från fabrik? :va

Hur lyckas de med det i så fall?

Och är de det. När kommer dem? I want one!! :4skrika

Nya Maico 2011 är på gång ut på marknaden nu, i Sverige saluförs dom av www.mxatv.se

Nya Maico 700cc har helt nytt chassi och ny motor och den nya motorn lämnar ca. 90hk på bakhjulet.

Jag har provkört Maico 700cc av gamla modellen 2010 och kan säga att det är ruggigt mycket att åka med, men faktiskt så är karaktären väldigt snäll, den är ganska jämn över hela registret så den går faktiskt att köra med på crossbana trots den brutala kraften.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul