Magura radialbroms kit

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM525 motard -06
Här kommer ett par porriga bilder på bromsen som jag fått hem från tyskland idag :yoparty :yoparty :yoparty

Ska handla en magura radial bromspump också. Sen blir det fullt ös medvetslös!!!

Nu till frågan!

Vilken magura bromspump passar bäst till just det oket?

13 eller 16 mm ?

Sen finns det två olika magura 190 och 195. Vad är skillnad mellan modellerna?

Bifogat

• magura2.jpg
    magura2.jpg
    139.3 KB · Visningar: 151
  • magura3.jpg
    magura3.jpg
    139 KB · Visningar: 166
-MLM- skrev:
2612889 Här kommer ett par porriga bilder på bromsen som jag fått hem från tyskland idag :yoparty :yoparty :yoparty

Ska handla en magura radial bromspump också. Sen blir det fullt ös medvetslös!!!

Nu till frågan!

13 eller 16 mm ?

står det inte i manualen vilken pump som rekomenderas:va

F`låt för en kanske lite knasig fråga,men varför e Radialmonterade ok bättre än "vanliga" ok?

Kollade runt på Maguras hemsida, 190 är fräst ur ett stycke, 195 är gjuten. Och Supermotokitet kommer med 12 mm pump så köp den som är närmast.

Då blir bromsen fast, med bra känsla men du får mycket sämre kraft.

-MLM- skrev:
2612889 Här kommer ett par porriga bilder på bromsen som jag fått hem från tyskland idag :yoparty :yoparty :yoparty

Nu till frågan!

13 eller 16 mm ?

11 mm är bäst men den kommer du inte åt förrän sommaren -07
så ta en 12 mm.

MANGAN skrev:
2613019 Här e info om komletta systemet som sagt 12mm kolv är det som följer med

http://www.spieglerusa.com/cfm/super_moto.cfm

Mvh
Mangan

Vet du möjligtvis om man kan köpa bromspumpen separerat? Gärna inom EU-länder...

Folket skrev:
2613028 11 mm är bäst men den kommer du inte åt förrän sommaren -07
så ta en 12 mm.

Oki, vet du förresten nån bra hemsida som man kan handla hem en magura bromspump? Eller finns det någon återförsäljare i sverige?

Last edited:
-MLM- skrev:
2613054 Vet du möjligtvis om man kan köpa bromspumpen separerat? Gärna inom EU-länder...

Oki, vet du förresten nån bra hemsida som man kan handla hem en magura bromspump? Eller finns det någon återförsäljare i sverige?

http://www.cross-center.org/

De har va du söker kolla återförsäljarlistan på deras hemsida :tummenupp

Mvh
Mangan

-MLM- skrev:
2613230 3950:- inkl frakt helt nya!
hah! både skiva och ok för det? inkl fästet till gaffeln och allt! helt ok måste jag säga. :tummenupp Svårt föresten att byta ut gaffeldelen där? Har ingen riktig koll på hur det sitter ihop.

EDIT: Säljer du din originalskiva och ok?

philsson skrev:
2613238 hah! både skiva och ok för det? inkl fästet till gaffeln och allt! helt ok måste jag säga. :tummenupp Svårt föresten att byta ut gaffeldelen där? Har ingen riktig koll på hur det sitter ihop.

Japp, inkl ok, skiva, fästet och stålompunnaslang. Visst är det snorbilligt som satan. :tungan

Så här gör man: bort med framhjulet,ok och allt skit som är ivägen. Därefter skruver man ut orginialfästet och in med magurafästet. Klart!

Ja, ska sälja orginalkitet då jag förmodligen aldrig använder dem mer.

marcus56 skrev:
2612980 Då blir bromsen fast, med bra känsla men du får mycket sämre kraft.
Ja, det kan man gott säga. Jag har testat med alldeles för grov pump en gång och det misstaget gör jag inte om. Man fick ta i som en tokig för att få stopp på härket! Någonstans runt 11-13 mm brukar vara lagom för fyrkolvs-ok, lite beroende på utformningen av pumpen.

Ivil skrev:
2612952 F`låt för en kanske lite knasig fråga,men varför e Radialmonterade ok bättre än "vanliga" ok?
Det ska ge mindre flex i oket, kontra gaffeln. Men det är en minimal skillnad och inget man känner av. Då finns det andra saker som märks mer om det glappar och har sig. Det har gått mode i att köra med radialmonterade ok sedan de började med det i MotoGP för några år sedan.

Men kan man välja, så tar man ju det bästa eller hur ? :)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...