Magspoiler

stbi00

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
2000 Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
Hej

Ska montera min magspolier nu i helgen och undrar om behöver man köra avgasbandage runt avgasrören om man ska montera en magspoiler??
Har satt fast alunät med pl400.

//Stefan

Hej

Ska montera min magspolier nu i helgen och undrar om behöver man köra avgasbandage runt avgasrören om man ska montera en magspoiler??

//Stefan

Eftersom ingen annan svarar ger jag mig på en gissning. Om kåpan är i glasfiber tror jag det är lungt om du har 1,5 cm luftspalt, om det är plast kanske lite mer. Men egentligen är det väl färgen som ger sig först. Bandage verkar lite overkill, om man funderar lite praktiskt kring det så är det väl inga probs att hålla handen någon cm från grenröret och då klarar nog färgen det också.

Har faktiskt inte ens tänkt på det när jag monterade min kåpa nu, bäst att ta en koll hur mycket avstånd jag har...

magspoilern är i plast (vet ej vilken typ). ska kolla det nu i helgen när jag ska sätta på den att man har det avståndet.
om man nu har det avståndet så bordet det inte vara nått problem?

Tack för tipset.

//Stefan

Annars är ju avgasbandage hur ballt som helst.
Funderar på att sätta det på min, bara för syns skull.
Skulle det dessutom rädda en bukbuckla är det ju bara bonus :)

Hej

//Stefan

Det är väl lugnt så länge du inte har tänkt stå stilla i bilkö i 35 minuter... så länge du kör och har lite fartvind så håller sig nog plasten kall nog. Använder du riktig lack så är nog inte det något problem heller, den pallar bra mycket värme. Tänk dig en bil i ett riktigt varmt land där solen ligger på o gassar en hel dag, du kan ju fan koka thevatten på taket på den.

på många orginal mc ligger det värme tejp på insidan av kåpan som sedan ligger direkt mot avgaset.kolla med en ventilationsfirma efter aluminiumtejp så får du tag i vad du söker/daniel

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back