Magspoiler till Ducati monster, tips?

DucceMonster

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2010
Hoj
2002 Ducati Monster 900 I.E Dark
Hej,

Har tänkt att "styla" hojen om man nu säger. Funderat lite på en magspoiler som jag hittade på ducatishoppen, men vad tror ni? Kan de bli snyggt eller ser det plottrigt ut? Tycker det ser lite naket ut nu som det ser ut. Bifogar lite bilder på hojen samt på magspoilern så är kommentarer varmt välkomna :)

Har en del kolfiber på hojen nu, så som framskärm, kedjeskydd, hugger, kopplingskopa, kutz? (bakskärmen that is), slipon samt tankskydd.

Funderar även på att eventuellt byta ut framlyktan mot nått lite mindre (snyggare), och eventuellt nån liten kåpa som går upp över hastighetsmätaren. Någon som har erfarenhet eller några tips om detta?

Magspoilern
a-monster-bellypan.jpg

Någon som vet vad en sån där magspoiler kostar? I kolfiber då.

Lampan borde vara orörd...det är ju ett av Monsters kännetecken så tycker jag iaf. Bukspoiler är fult ..överhuvudtaget så är det "less is more" som gäller på Monster. Varje gång jag köpt Monster sågjag till att antingen BYTA alt SKRUVA AV prylar än att lägga till.
Skulle definivt satsa på en jävligt najs öppen koppls kåpa, pimpig tryckplatta med coola fjädrar och brickor och skruvar..juste broms och kopplingshandtag också och varför inte rem covers i kålfiber !

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats