Magra ur blandingen med 2T-olja

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Tisdagsträningen för tre veckor sedan låg AD på cirka 1,13 och enligt min skala borde jag satt i 168/165 men det minsta jag har är 170 fick det bli 172/170 vilket mycket riktigt visade sig vara för aningen för fett. Med anledning av detta har jag funderat på hur mycket man kan och bör magra ur blandningen med 2T olja för att kompensera en eller två munstyckesstorlekar. Inte för att jag någonsin kommer att göra de utan bara för att jag är Nicke Nyfiken. Självklart ser man till att köpa de munstycken man behöver för en spottsyver istället för att labba med 2T-olja. Är det någon som provat att magra ur blandingen med 2T-olja och i så fall hur många procent motsvarade en munstyckesstorlek?

Vill minnas att Bell tar upp det i sin bok men sitter på flygplatsen i Bpest så har lite svårt att kolla.

Magra ur

Teddy skrev:
2267316 Tisdagsträningen för tre veckor sedan låg AD på cirka 1,13 och enligt min skala borde jag satt i 168/165 men det minsta jag har är 170 fick det bli 172/170 vilket mycket riktigt visade sig vara för aningen för fett. Med anledning av detta har jag funderat på hur mycket man kan och bör magra ur blandningen med 2T olja för att kompensera en eller två munstyckesstorlekar. Inte för att jag någonsin kommer att göra de utan bara för att jag är Nicke Nyfiken. Självklart ser man till att köpa de munstycken man behöver för en spottsyver istället för att labba med 2T-olja. Är det någon som provat att magra ur blandingen med 2T-olja och i så fall hur många procent motsvarade en munstyckesstorlek?

Hej Teddy !
Jag har skrivit om det där på en tidigare tråd.

Jag har lite klent med tid just nu, men kortfattat kan jag skriva det som att det fungerar inte på det viset.

Vill du veta mer så får du ringa mig.

MVH
Roffe
:tummenupp

*/ ?>
Back