Magnetröntgen

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Har idag varit ner till huvudstaden och magnetröngtat min cp-skadade axel. Det var en jävla maskin det. Det var som att ligga i ett ställverk med glappkontakt typ ,det var ett jävla liv fast jag hade både proppar och kåpor. Gratis var det inte direkt heller 4500 spänn får jag hosta upp med. Bara det syns nå fel på dom där bilderna så blir jag nöjd.

Du har kunnat åkt till Arlanda och åkt igenom väskröntgen maskinerna..

Jag gjorde det en gång vid en rundvandring :) kostade gratis :)

Ingoberra skrev:
Har idag varit ner till huvudstaden och magnetröngtat min cp-skadade axel. Det var en jävla maskin det. Det var som att ligga i ett ställverk med glappkontakt typ ,det var ett jävla liv fast jag hade både proppar och kåpor. Gratis var det inte direkt heller 4500 spänn får jag hosta upp med. Bara det syns nå fel på dom där bilderna så blir jag nöjd.

Hm, har för mig att det kostar att en magnetröntgen kostar tiotals om inte hundratusentals kronor för sjukhusen varje gång de plåtar så tror du ska va glad med de 4500 du får betala.

Ingoberra skrev:

Jag gjorde själv det för ett litet tag sedan. Det värsta är ju när de ska försöka trycka in luft och kontrastvätska i själva leden. Har ju varit med om mysigare saker...

Däremot kostade mitt gratis! :D

Villee skrev:
Hm, har för mig att det kostar att en magnetröntgen kostar tiotals om inte hundratusentals kronor för sjukhusen varje gång de plåtar så tror du ska va glad med de 4500 du får betala.

En magnetröntgen (bara själva röntgen utan personal etc) för ex en axel går på 2800:-

Wiseguy skrev:
Svårt att tro att du skulle ha fått göra det under en rundvandring... :va
Säg inte det. Det finns inte mycket som förvånar mig när det gäller Nalken. :)

Har åkt i maskinen 2 ggr, det enda jag minns är att man blir jäkligt pissnödig av kontrastvätskan och att jag slapp betala mer än patientavgiften.

Ingoberra: Hoppas att dom hittar felet på dig i allafall!

Varför betalade jag själv. Jo för att min cp läkare vägrade ge mig en remiss till en sån, hon sa att jag hade för lite besvär för det. Har inte kunnat få upp armen över axelhöjd på 1 år. Och om jag skulle ha fått en så skulle jag säkert fått vänta 6 mån. Så därför slantade jag upp 4500 och fick komma till Sophiahemmet efter 2 veckor. Jag slapp iallafall kontrastvätskan, var väl tur det.

Ingoberra skrev:
Varför betalade jag själv. Jo för att min cp läkare vägrade ge mig en remiss till en sån, hon sa att jag hade för lite besvär för det. Har inte kunnat få upp armen över axelhöjd på 1 år. Och om jag skulle ha fått en så skulle jag säkert fått vänta 6 mån. Så därför slantade jag upp 4500 och fick komma till Sophiahemmet efter 2 veckor. Jag slapp iallafall kontrastvätskan, var väl tur det.
Jag hade samma problem för att par år sedan, slog axeln ur led vid en vurpa, efter 3 månader så ramlade jag omkull på :fyllisar och slog axeln helt på plats igen.

Ut och sup med hala skor så löser det sig.

Wiseguy skrev:
Jag med..
Och vi röntgar inte folk under rundturer.

Ok om jag säger såhär då..
Det är mina kollegor som lagar dessa apparater..
Och det var fortfarande under en rundvandring, jag frågade en av killarna "vakter" som skötte det hela och jag fick mig en tur.
Själv jobbar jag i tornet.

Nalken skrev:
Helt OT men, låg i lumpen på Arlanda i slutet av -80 och det var en tjej :tuttar som jobbade i tornet som hade en röst som fick oss brandmän att bli tok-kära :kär. Det lät ungefär som om hon låg naken på en björnfäll framför en brasa och ville ha sällskap när hon gav oss tillstånd att passera banorna.
Vi hade en överenskommelse att INGEN fick ta reda på hur hon såg ut. Fast med den rösten så borde hon vara sinnessjukt vacker...

Nalken skrev:

Jo, jag kommer ihåg att du arbetade där. Vi diskuterade det för något år sedan. :)

Jag får väl tro på dig när det gäller röntgandet. :)
Luktar tjänstefel från flygplatskontrollantens sida.

Fast skall man smygröntga sig någonstan så är det CTX-maskinen man skall göra det i. Det är en skiktröntgen. Fast strålningsdoserna är ju inte direkt hälsosamma.
Ingenting utomstående personer har tillgång till, tyvär..

farmerlip skrev:
Helt OT men, låg i lumpen på Arlanda i slutet av -80 och det var en tjej :tuttar som jobbade i tornet som hade en röst som fick oss brandmän att bli tok-kära :kär. Det lät ungefär som om hon låg naken på en björnfäll framför en brasa och ville ha sällskap när hon gav oss tillstånd att passera banorna.
Vi hade en överenskommelse att INGEN fick ta reda på hur hon såg ut. Fast med den rösten så borde hon vara sinnessjukt vacker...

Hmm det är många tjejer som jobbar i tornet, många gamla tanter åxå :D

farmerlip skrev:

När jag jbbade på Ericsson så hade vi en underleverantör där det jobbade en tjej med en sån där "kom å ta mig"-röst. Träffade henne efter ca ett halvår och hon var fet som en gris och hade mustasch.

Men det är ju insidan som räknas.

Edit: Stavfle

:) Jaja... och även om man har själva röntgen gratis på Arlanda måste man ju ändå ha någon duktig person som tolkar bilderna och åtgärdar problemet... och om läkarna är knäppa kan man ju alltid vända sig till en veterinär och styckare... :D Eller finns det servicemanualer på människa också, pula själv liksom... :hihi

Och vadå inte tillräckligt med problem för en magnetröntgen :va Där var det ekonomin som talade och inte Hippokrates ed! :( Men så är det...

Flamma77 skrev:
:) Jaja... och även om man har själva röntgen gratis på Arlanda måste man ju ändå ha någon duktig person som tolkar bilderna och åtgärdar problemet... och om läkarna är knäppa kan man ju alltid vända sig till en veterinär och styckare... :D Eller finns det servicemanualer på människa också, pula själv liksom... :hihi

Och vadå inte tillräckligt med problem för en magnetröntgen :va Där var det ekonomin som talade och inte Hippokrates ed! :( Men så är det...

Aha vi har kanske ett fungerande läkarteam här!

Wiseguy sköter röntgenapparaten och Flamma77 (som tydligen är veterinärstuderande) ordnar fram en diagnos, om det blir ett alltför tungt besked har vi alltid Penguin som jobbar på Scan! där har dom knivar och grejor så han kan sköta operationen :rolleyes:

Nåå vad tycks?

Nalken skrev:
Aha vi har kanske ett fungerande läkarteam här!

Wiseguy sköter röntgenapparaten och Flamma77 (som tydligen är veterinärstuderande) ordnar fram en diagnos, om det blir ett alltför tungt besked har vi alltid Penguin som jobbar på Scan! där har dom knivar och grejor så han kan sköta operationen :rolleyes:

Nåå vad tycks?

Jag kan söva. Mot rimlig ersättning förstås...
Glöm förresten inte att berätta om er intimpiercing INNAN dom kör in er i MR-tunneln! :D

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...