Magnesiumkåpa crf

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Var ute och gasa på crossbanan (FUCK YEAH) igår för andra gången. Gick omkull lite lätt, inte farligt, hojen dog inte ens. Gasa vidare 2 varv. In i depå, märker att jag är blöt på foten. Sen ser jag att det droppar olja från magnesiumkåpan på högersidan, den framför lamellerna. Då har en "tagg" från bromspedalen borrat hål genom kåpan. Ingen spricka ingen ting. Bara ett hål på 1*1-2mm.

Kan man svetsa? Funkar kemisk metall? Ny kostar väl FLÄSK och det har inte jag. Vill köra i helgen så alla tips är välkommna!

Hagster skrev:
Var ute och gasa på crossbanan (FUCK YEAH) igår för andra gången. Gick omkull lite lätt, inte farligt, hojen dog inte ens. Gasa vidare 2 varv. In i depå, märker att jag är blöt på foten. Sen ser jag att det droppar olja från magnesiumkåpan på högersidan, den framför lamellerna. Då har en "tagg" från bromspedalen borrat hål genom kåpan. Ingen spricka ingen ting. Bara ett hål på 1*1-2mm.

Kan man svetsa? Funkar kemisk metall? Ny kostar väl FLÄSK och det har inte jag. Vill köra i helgen så alla tips är välkommna!
kemisk metall funkar !!!

Jag gjorde en liknande grej med min snöskoter, körde hål i kedjehuslocket. Lappade med kemisk metall, endast på utsidan. Håller hur bra som helst!

Är det för litet så är det nästan bättre att borra hålet med en m8-borr och sedan försänka hålet på varje sida. Därefter lägger du kemisk metall från utsidan men ser till att det blir helt slätt på baksidan. Sen slipa ner med skiva och sen putsa med sandpapper till det inte syns förutom färgskillnaden.

Hagster skrev:

Magnesium går inte att svetsa den brinner i stort sett bara upp.
har lagat min kåpa med kemisk metall, funkar bra.

Back