Magifilm

Undrar hur han gjorde klättringen på väggen? (om det inte var trickfilmat såklart).
Någon som vet vad första låten hette?

såg bara första biten, riktigt fräckt när han "leviterar". frågan är bara hur de gör tricken. :confused:

När han leviterar så ser det väldigt märkligt ut. Jag säger fake, men inte hur :confused:

Låten är :
System of a down - Question, från mezmerize platta

ÄDIT: När han går på väggen ser också väldigt fake ut.

Last edited:
Det där när han kättrar på väggen...kolla på tjejen som står och kollar på...hon rör sitt huvud sjukt fort en gång som om dom spolar på nått sätt..

Det måste ju finnas någon film som förklarar dessa trick... ge mig! :D

kaZmur skrev:
Det måste ju finnas någon film som förklarar dessa trick... ge mig! :D

Det här är vad jag tror.

Halva myntet som blir helt: Helt enkelt ett dubbelvikt mynt med någon hoppatillbaka-fjäder.

Ölflaskan: Skådespelare

Korten: Skådespelare

Levitation: När man ser honom (han med vita kläder) i helbild så står han på tå på den foten som inte är närmst kameran, sen när de zoomar in så hänger han givetvis i någonting.
Sen när han har jackan över benen, varför hänger levitationsgubben lite åt vänster från kamerans håll sett? Han står på höger klack och gubben som för handen under avleder uppmärksamhet och förtydligar skuggan så man inte tänker på det.

Myntet i armen: Gummi + "ketchup"

Väggången: OH MY GOD-skådespelare från USA + snygg trickfilmning i studio, när de går dit så ser man att de gör ett väldigt långt hopp vilket tyder på att det inte är inspelat så nära gatan som det ser ut som, varför skulle inte flera gå dit och titta annars? Digitalkamerakillen vill de ska få oss att tro, "oj, det är nog på riktigt, så där skulle inte en skådespelare göra ju!".

Delningen av gubben: Dockor får inte ont när de splittas.

Pölen: Ingen teori.

Levitationen: Bävernylåntrådar eller liknande.

Fiskekrokarna: Kan nog vara sanna.

Dyksaken begrep jag inte mycket av. Men det är väl nåt liknande som när David Bl-nåt låg i is en lång tid. De hade nån lucka under allt som han gick ner i och värmde sig och bytte med nån, heller hur det var.

Brandgrejen: Klipp-klapp.

Resten kan nog vara sant... :gnissla
Fast visst, det är skoj att se på!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...