kaZmur skrev:
Det måste ju finnas någon film som förklarar dessa trick... ge mig!
Det här är vad jag tror.
Halva myntet som blir helt: Helt enkelt ett dubbelvikt mynt med någon hoppatillbaka-fjäder.
Ölflaskan: Skådespelare
Korten: Skådespelare
Levitation: När man ser honom (han med vita kläder) i helbild så står han på tå på den foten som inte är närmst kameran, sen när de zoomar in så hänger han givetvis i någonting.
Sen när han har jackan över benen, varför hänger levitationsgubben lite åt vänster från kamerans håll sett? Han står på höger klack och gubben som för handen under avleder uppmärksamhet och förtydligar skuggan så man inte tänker på det.
Myntet i armen: Gummi + "ketchup"
Väggången: OH MY GOD-skådespelare från USA + snygg trickfilmning i studio, när de går dit så ser man att de gör ett väldigt långt hopp vilket tyder på att det inte är inspelat så nära gatan som det ser ut som, varför skulle inte flera gå dit och titta annars? Digitalkamerakillen vill de ska få oss att tro, "oj, det är nog på riktigt, så där skulle inte en skådespelare göra ju!".
Delningen av gubben: Dockor får inte ont när de splittas.
Pölen: Ingen teori.
Levitationen: Bävernylåntrådar eller liknande.
Fiskekrokarna: Kan nog vara sanna.
Dyksaken begrep jag inte mycket av. Men det är väl nåt liknande som när David Bl-nåt låg i is en lång tid. De hade nån lucka under allt som han gick ner i och värmde sig och bytte med nån, heller hur det var.
Brandgrejen: Klipp-klapp.
Resten kan nog vara sant...

Fast visst, det är skoj att se på!