Magert på lågvarven - ZX9R

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Hur ska jag kunna feta upp blandningen på lågvarven när pilotskruvarna nästan är helt ute? 2 varv är org och mina är 3,75! Såklart mycket bättre än när dom står på 2 varv men inte tillräckligt. Skulle behöva byta pilotmunstycken eller nåt. Vad göra? Vad köpa? Har inge dyno-hokus-pokus på den utan vanliga standardgrejer med storleken större huvudmunstycke. Kan det räcka med att lyfta nålarna lite kanske?

I felsökningssyfte kan nämnas att ibland när det är kallt ute så kan den bluddra alldeles förskräckligt på mellanvarven och när man gasar på lite så går den rent. Helt klart för mager blandning någonstans i låg/mellan registret!

har den bara blivit så eller har du gjort nåt med den?

Plocka bort KLEEN systemet sen får du dra in dom till ca 1.5varv... Det där miljökraffset är bara dynga! När vaccum ventilen blir gammal och nött börjar den att spöka...

Last edited:
Den har varit sån alltid. Blev hyfsat ok när ja skruvade ut pilotskruvarna men har nått gränsen för justeringen där.

KLEEN? Menar du KCA-ventilen så är den borttagen och slangarna pluggade, men inte påverkade den blandningen nåt större tycker ja.

KCA? aldrig hört om det, vet då inte ens vad det är... Men KLEEN är den vaccumventilen som pyttsar ut friskluft i avgaskanalerna... Hadde skumm motorgång på min, då plockade jag bort den, å hipps vipps gick den som en dröm =)

Kleen kom väl inte förrän 2000 ?

/a

Pilote styr tomgång och strax strax där ovanför. Lågfartsmunstycket bestämmer lågvarvsblandningen.

HanneZ skrev:
Pilote styr tomgång och strax strax där ovanför. Lågfartsmunstycket bestämmer lågvarvsblandningen.

Hum...och vad heter detta på engelska? Visste inte ens att det fanns något sådant på mina fuggar.

Tomgången e rätt ok men det är strax över tomgång som problemet sitter. Alltså när man puttrar runt i stan. Det är lite av/på känsla och lite bludder när man har någon % gas. Ger man lite mer så går den lent o fint! Bör tillägga att detta egentligen är ett lyxproblem, men va fan, vill ju ha den len o fin över hela registret!

Agamemnon skrev:
Hum...och vad heter detta på engelska? Visste inte ens att det fanns något sådant på mina fuggar.

Tomgången e rätt ok men det är strax över tomgång som problemet sitter. Alltså när man puttrar runt i stan. Det är lite av/på känsla och lite bludder när man har någon % gas. Ger man lite mer så går den lent o fint! Bör tillägga att detta egentligen är ett lyxproblem, men va fan, vill ju ha den len o fin över hela registret!
Så har de fuggar ja mekat med fungerat iaf. Pilote Jet har jag för mig att det heter.

Lyft nålarna ett snäpp ! Fick samma problem på min gamla 9:a , när jag satte dit ett slipon....Jämn hastighet i samhälle blurrade den o hackade... Nålar är som gamla kärringar.. De behöver lyftas ibland för att må bra.. :D

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D