Har nyligen köpt en Honda cbr1000rr -10 och har märkt att den går väldigt oroligt på låglast.
Tog några körningar innan jag snappade upp detta men den låter som en 2-taktare när man håller jämn gas under 50km/h och ibland tappar den för nån sekund gasen(motorbromsar) för sen gå över till 2-taktandet igen.
utan att jag stänger gasen.
övrigt tycker jag den går normalt. bara när man ska hålla jämn fart genom byn som man undrar vad i helve.. gör hojen.
Ända som är gjort med den är att slutburken är bytt och därför lite högre ljud, sen har dom kopplat av vajern till Exup ventilen som satt till orginalburken.
Det jag undrar: är det normalt att hojen ska gå såhär när man inte har orginalburken eller är det nått som inte funkar på hojen?
Sitter ingen powercommand så den bör inte vara om-mappad och slutburk ska inte påverka så mycket har jag läst.
Analyserade själv att den gick lite fett men efter en del läsande så brukar dom för det mesta gå snålt från fabrik.
Tog några körningar innan jag snappade upp detta men den låter som en 2-taktare när man håller jämn gas under 50km/h och ibland tappar den för nån sekund gasen(motorbromsar) för sen gå över till 2-taktandet igen.
utan att jag stänger gasen.
övrigt tycker jag den går normalt. bara när man ska hålla jämn fart genom byn som man undrar vad i helve.. gör hojen.
Ända som är gjort med den är att slutburken är bytt och därför lite högre ljud, sen har dom kopplat av vajern till Exup ventilen som satt till orginalburken.
Det jag undrar: är det normalt att hojen ska gå såhär när man inte har orginalburken eller är det nått som inte funkar på hojen?
Sitter ingen powercommand så den bör inte vara om-mappad och slutburk ska inte påverka så mycket har jag läst.
Analyserade själv att den gick lite fett men efter en del läsande så brukar dom för det mesta gå snålt från fabrik.