Madass Crm motard

  • Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date
Looking good!

Ser ny ut, men på med lite Honda dekaler eller något så den inte ser då tomt ut på kåporna/tanken.

röda dekaler och röda rimstripes skulle nog sett coolt ut.
 
Last edited:
Schysst bygge.. Det enda jag vill påpeka är att det skulle se grymt mycket bättre ut om lyste kom, närmare gaffelbenen.. Ser lite konstigt ut idag..

Men i övrigt grymt bra jobbat...
 
Fan matilda är du redan klar med din hoj? Min dt ligger i miljarder delar i väntan på att jag ska få fingret ur :arsele och lacka ramen och fixa motardsulorna :(:(:(.
 
Schysst bygge.. Det enda jag vill påpeka är att det skulle se grymt mycket bättre ut om lyste kom, närmare gaffelbenen.. Ser lite konstigt ut idag..

Men i övrigt grymt bra jobbat...

Kanske det skulle göra, men det finns inte en chans att det skulle gå att flytta det bakåt utan att ta bort mätarhuset.
 
Faktist snygg, ångrar lite att jag köpte dessa fälgarna dom från nsr verkar vara enklare att få att passa..

Kolla på ebay, du kan nog hitta likadana fälgar för tusenlappen. Enkla att få dit också.
Framfälg: Kräver att du slipar bort 5mm på insidan av vänstra gaffelbenet och svarvar en distans mellan gaffelben och fälg på högersida. Adapter behövs till bromsoket pga den större bromsskivan, den kan göras i 4mm plåt. Du måste också använda nsr hjulaxeln.
Kom ihåg att du måste köpa bromsskivan också ,även drivníngen till hastighetsmätaren behövs.

Bakfälg: Behöver svarva en distans på vänster sida,det skiljer bara ca3mm för att kedjan ska spåra. På höger sida krävs två st distanser. En innanför bromsokshållaren och en utanför. Sedan måste man göra en förlängning av tappen som håller fast bromsokshållaren i svingen ca 25mm. Du kan använda crm:ens hjulaxel. Bromsskivan bak är lika på nsr och crm.
 
Kolla på ebay, du kan nog hitta likadana fälgar för tusenlappen. Enkla att få dit också.
Framfälg: Kräver att du slipar bort 5mm på insidan av vänstra gaffelbenet och svarvar en distans mellan gaffelben och fälg på högersida. Adapter behövs till bromsoket pga den större bromsskivan, den kan göras i 4mm plåt. Du måste också använda nsr hjulaxeln.
Kom ihåg att du måste köpa bromsskivan också ,även drivníngen till hastighetsmätaren behövs.

Bakfälg: Behöver svarva en distans på vänster sida,det skiljer bara ca3mm för att kedjan ska spåra. På höger sida krävs två st distanser. En innanför bromsokshållaren och en utanför. Sedan måste man göra en förlängning av tappen som håller fast bromsokshållaren i svingen ca 25mm. Du kan använda crm:ens hjulaxel. Bromsskivan bak är lika på nsr och crm.

Låter krångligt hehe, men gött att du fick på det, alltid kul att se lite moddning! :)
 
Blev jävligt fint detta:) Fälgarna passade riktigt bra. Lite fler helhetsbilder utomhus skulle dock inte skada;)
 
Blev jävligt fint detta:) Fälgarna passade riktigt bra. Lite fler helhetsbilder utomhus skulle dock inte skada;)

Det kommer lite senare, vi ska på med lite dekaler först och så ska motorn lackas. Sedan så står den lite trångt till i förrådet, är lite tight när man ska rulla ut den.
 
Stiltje just nu, håller på med de andra projekten. Är som sagt inte så mycket kvar att göra. Funderar på en annan förgasare och en 150cc sats med tillhörande reed ventiler. Ev köpa en nyare motor med elstart först.
 
Stiltje just nu, håller på med de andra projekten. Är som sagt inte så mycket kvar att göra. Funderar på en annan förgasare och en 150cc sats med tillhörande reed ventiler. Ev köpa en nyare motor med elstart först.



vaffen äre bara jag som ska åka hyfsat orginal då:mad: jag kommer ju inte ha en chans:gnissla
 
Stiltje just nu, håller på med de andra projekten. Är som sagt inte så mycket kvar att göra. Funderar på en annan förgasare och en 150cc sats med tillhörande reed ventiler. Ev köpa en nyare motor med elstart först.
Varför? För man kan eller?
 
Eller för att man vill eller kanske för att manska vara värst eller för att dottern tjatar eller kanske inte alls:va :va :tungan
 
Stiltje just nu, håller på med de andra projekten. Är som sagt inte så mycket kvar att göra. Funderar på en annan förgasare och en 150cc sats med tillhörande reed ventiler. Ev köpa en nyare motor med elstart först.
Aj fan då. Nu kommer det ju bli svårt att ha brutalaste motorn och brutalaste hojen. :tungan
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top