MacGyverlösning istället för depåstöd?

Ta ett rör eller en axel och stoppa in från sidan under styrkronan eller liknande.
Mät höjden och ta sedan två plankbitar och borra hål i dem med rörets diameter. Borra hålen ca 100 mm längre från plankornas ändar än det uppmätta måttet till röret.

Lyft så framänden så planken stöttar mot marken, ta en bräda mellan planken och håll ihop med ett spännband.

Är det din växellåds-operation som skall startas... tro..??? Har inte påbörjat min ännu...

Är det din växellåds-operation som skall startas... tro..??? Har inte påbörjat min ännu...

Njae har inte vågat påbörja det än :)

Om en månad cirkus, så ska köket omvandlas till ett vintergarage och då kommer ekonomin gå åt helvete :D

Ska även byta kolvringar och byta ut elsystemet tänkte jag :banana

Ta ett rör eller en axel och stoppa in från sidan under styrkronan eller liknande.
Mät höjden och ta sedan två plankbitar och borra hål i dem med rörets diameter. Borra hålen ca 100 mm längre från plankornas ändar än det uppmätta måttet till röret.

Lyft så framänden så planken stöttar mot marken, ta en bräda mellan planken och håll ihop med ett spännband.

Nu börjar det lukta MacGyver! :tummenupp

Last edited:
Banda upp i taket, eller låna ett depåstöd..

Jag har både fram och bak du kan ta om det inte är nån längre stund.. Inte direkt så jag ska fixa massa nu ändå.. :tomten Vinter jue

Banda upp i taket, eller låna ett depåstöd..

Jag har både fram och bak du kan ta om det inte är nån längre stund.. Inte direkt så jag ska fixa massa nu ändå.. :tomten Vinter jue

Det skulle ju vara great om jag kunde låna nästa vecka :tummenupp

Är du bofast i norrpan nu?

skall det vara en Macgyver-lösning så skall det göras på det här viset. :fakta

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/t9m-gysKu9g&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/t9m-gysKu9g&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

:tummenupp

Det skulle ju vara great om jag kunde låna nästa vecka :tummenupp

Är du bofast i norrpan nu?

Jupp, Kolmårdstroll på heltid sen årsskiftet. Bostadsrättsägare och 100% sambo sen förra helgen ;)

Säg till bara, du har väl mitt nummer?

Jag har lite storservice på Hondan och däcksbyten på Duken att göra, men inget som knackar på förrän april eller så. Så du behöver inte skämmas om du tar dem nån vecka :D!

Annars kan du ju be en polare hålla hojen bara :tummenupp

Bifogat

• IMG_3875_edit.jpg
    IMG_3875_edit.jpg
    113.5 KB · Visningar: 125
Är Du så j**la snål att Du inte har råd att unna Dig ett depåstöd så kan ju inte din hoj vara värd speciellt mycket och då tycker Jag att Du lika gärna kan gå på tippen o hämta en madrass som Du slänger hojen på sidan på...MEN....det kostar ju frakten hem förstås.:va

Är Du så j**la snål att Du inte har råd att unna Dig ett depåstöd så kan ju inte din hoj vara värd speciellt mycket och då tycker Jag att Du lika gärna kan gå på tippen o hämta en madrass som Du slänger hojen på sidan på...MEN....det kostar ju frakten hem förstås.:va

Det är bara engelsmännen som använder versaler på personliga pronomen mitt i meningar, och då endast på "jag" (I)...

gsxren :)

hmm, kan funka :D

Tyvärr saknas även något att fästa i taket med också (storgarage)

Du har ingen gungställning i närheten? fungerar bra att lyfta inte så tunga saker i

Att vara snål och att inte ha råd är väl två helt olika begrepp, eller?

Visst är det två olika begrepp....MEN....har man råd med en hoj som hobby och inte VILL unna sig ett anvädbart tillbehör för 200-300:- då är man SNÅL.:huvet

Visst är det två olika begrepp....MEN....har man råd med en hoj som hobby och inte VILL unna sig ett anvädbart tillbehör för 200-300:- då är man SNÅL.:huvet

har väl lagt ner 20 000kr + iår på reservdelar och annat skit för hoj iår,
hur mycket har du lagt på din Huvud-MC: Absolut?

Tomt garage också? :mad:

:krama

Jupp, Kolmårdstroll på heltid sen årsskiftet. Bostadsrättsägare och 100% sambo sen förra helgen ;)

Säg till bara, du har väl mitt nummer?

Jag har lite storservice på Hondan och däcksbyten på Duken att göra, men inget som knackar på förrän april eller så. Så du behöver inte skämmas om du tar dem nån vecka :D!

Yes!
Skitschysst!

Jag ringer i veckan :tummenupp

Kör du inte längre med Duken?
Iof är väl försäkringen snordyr men som hoj borde den väl inte vara så känslig för säsong?

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back