MacBook Pro vs Air

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Du har haft grymma problem med dina laptops till en hög kostnad. När vi var i Malmö så fick du pröjsa ganska mycket för reparationen.
Kan de äppledatorerna verkligen vara så bra?

Själv har jag en vanlig tradig Qompac-mög för 3-4tusen inköpt 2009 som funkar till allt jag behövt datorn till. Den ekonomiska livsländen har slagit alla applemaskiner med hästlängder.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Du har haft grymma problem med dina laptops till en hög kostnad. När vi var i Malmö så fick du pröjsa ganska mycket för reparationen.
Kan de äppledatorerna verkligen vara så bra?

Mac är varken bättre eller sämre än något annat även om kvalitetsskillnaden på aluminiumskalet höjer kvalitetskänslan. Åker datorn i backen är det knappast datorns fel om den går sönder. Den risken ökar med portabla grejer.

Tyvärr är det oekonomiskt många gånger att reparera en dator idag. Man har helt enkelt inte byggt dem för att lagas. Sådana missöden som mitt lär kosta försäkringsbolagen enorma summor varje år.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mac är varken bättre eller sämre än något annat även om kvalitetsskillnaden på aluminiumskalet höjer kvalitetskänslan. Åker datorn i backen är det knappast datorns fel om den går sönder. Den risken ökar med portabla grejer.

Tyvärr är det oekonomiskt många gånger att reparera en dator idag. Man har helt enkelt inte byggt dem för att lagas. Sådana missöden som mitt lär kosta försäkringsbolagen enorma summor varje år.

Du kanske kunde försäkra din burk på farsan så att du får en lägre självrisk :D
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Du kan köpa min MBA (funderar på att uppgradera), som köptes ny i Februari i år. Uppgraderad till max (RAM, CPU, HDD). 13".

Kanonnöjd med macen, men mycket vill ha mer. :)

12,000?

Sorry att jag lägger mig i men det stör mig när folk tror att deras gamla macar är värda mer en en helt ny som dessutom är en snabbare version.

13" i5 - Air kostar ny 11995:-

Din är väl dessutom den "gamle" Core2Duo?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Sorry att jag lägger mig i men det stör mig när folk tror att deras gamla macar är värda mer en en helt ny som dessutom är en snabbare version.

13" i5 - Air kostar ny 11995:-

Din är väl dessutom den "gamle" Core2Duo?
Helo OK att lägga sig i. Jag har faktiskt ingen aning om vad den är värd, och bryr mig inte särskilt mycket heller.

Dock ligger de nya på nästan 16 loppor, så 25% rabatt är väl inte dåligt på en halvår gammal dator. Visst är det October versionen, men som sagt, det var mer ett utgångsbud.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Samma med sex, ändå lockar det :p

Låter bli att kommentera det mer än så här :D

Blir en MacBook Air med 13" skärm och uppdaterad CPU. Satt upp mig på kö till en sådan. Sedan köper jag nog till en Time Capsule på 2 TB, en superdrive (för de få tillfällena man kan tänkas använda den) samt en Ethernet kabel som man kopplar via USB om trådlöst närverk inte är tillgängligt senare.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Skaffade mig en MB Pro 15" för nån dag sen men börjar ångra mig för allt är så annorlunda, allt känns så svårt efter att man kör med PC hela livet. Som nu har jag laddat hem ett program från piratbay men hajar nada hur det ska installeras och cracka:s

suttit hela dagen och försökt få det till rätta.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Skaffade mig en MB Pro 15" för nån dag sen men börjar ångra mig för allt är så annorlunda, allt känns så svårt efter att man kör med PC hela livet. Som nu har jag laddat hem ett program från piratbay men hajar nada hur det ska installeras och cracka:s

suttit hela dagen och försökt få det till rätta.

Välkommen. Satt själv i samma sits för några månader sedan. Det löser sig. Snart har du vant dig. Macen är galet bra, det kommer du snart inse.

Ett tips är att köpa Parallels, då kan du köra en virtuell maskin med Win / så att du kan köra windowsprogram också. Fungerar över förväntan. 500.- kostar det typ, och det är värt pengarna. Du får det bästa av två världar.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Välkommen. Satt själv i samma sits för några månader sedan. Det löser sig. Snart har du vant dig. Macen är galet bra, det kommer du snart inse.

Ett tips är att köpa Parallels, då kan du köra en virtuell maskin med Win / så att du kan köra windowsprogram också. Fungerar över förväntan. 500.- kostar det typ, och det är värt pengarna. Du får det bästa av två världar.

åfan, så ex. ett program som är lättare att installera och cracka i windows kan jag installera win version och crack med hjälp av detta program?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Yes. Du kan köra alla spel och grejjer på din virtuella maskin.

Jag hade precis samma problem som du. Det tar en vecka cirka, sen har du kommit över den värsta frustrationen. Win kommer du bara att köra i nödfall eftersom Osx är mer lättjobbat när du vant dig
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Yes. Du kan köra alla spel och grejjer på din virtuella maskin.

Jag hade precis samma problem som du. Det tar en vecka cirka, sen har du kommit över den värsta frustrationen. Win kommer du bara att köra i nödfall eftersom Osx är mer lättjobbat när du vant dig

:tummenupp merci
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Köpte en Macbook Air 13" med 128 GB SSD förra veckan och är larvigt nöjd. Tar 20 sekunder att starta inklusive inloggning och att flyter på hur fint som helst :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köpte en Macbook Air 13" med 128 GB SSD förra veckan och är larvigt nöjd. Tar 20 sekunder att starta inklusive inloggning och att flyter på hur fint som helst :)

Fattar inte hur ni klarar er med såna små diskar. Vill också köra SSD, men väntar på att de skall gå ner i pris så att jag kan köpa mig en 500Gigs. Minst.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Fattar inte hur ni klarar er med såna små diskar. Vill också köra SSD, men väntar på att de skall gå ner i pris så att jag kan köpa mig en 500Gigs. Minst.

Därför att man inte skall ha allt jox man kan tänka sig på den lilla bärbara, det har man på servern där hemma alternativt på USB/Firewire disk där hemma... gärna i dubbel uppsättning.
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top