Macadam bak & Pilot Road fram

adl

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
FZ 750 -89, skrapad, tappad, tejpad... Dessutom startar den inte!
Tjenis.
Som bekant har min FZ 18-tumsfälg bak vilket begränsar däcksurvalet rätt mycket.
Jag är total "rudis" på det här med däck men har i alla fall fattat så mycket att bättre grepp fram är att föredra.
Så åter till frågan, skulle Adamsson(Macadam) 100 bak & Pilot Road fram funka?

/edit:
Detta skulle förstås postats i Mekforumet... Ber så mycket om Burträsk!

Last edited:
Det beror ju på hur du kör..Macadam håller ju bra men fästet e inte mycket att hurra för

UrbanTiger skrev:
Det borde bli utmärkt :tummenupp
Tack för det!

heliac skrev:
Det beror ju på hur du kör..Macadam håller ju bra men fästet e inte mycket att hurra för
Skall förvisso, om Gud vill och byxorna håller, på banträff 6-8/8 men i övrigt är det mest landsvägslunk som gäller. Förslag på annan kombination med bättre grepp men ändå minst 800 mil innan nästa byte?

Tack för snabba svar båda två! :tummenupp

UrbanTiger skrev:
Ska du inte sikta på världsmästartiteln så kan du nog köra på bana med dom däcken åxå.
Den ambitionen har jag inte. Än.
:)

OLJEKYLD GSXR skrev:
De duger utmärkt överallt om du inte kör digitalt.

Vid lite högre tempo på bana är dom helt förkastliga... Körde annelies hoj på sviestad med macadam, det var ingen rolig upplevelse! :fakta

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Vid lite högre tempo på bana är dom helt förkastliga... Körde annelies hoj på sviestad med macadam, det var ingen rolig upplevelse! :fakta

//jaG
Det KAN iofs vara en kombination av kass hoj och kass förare. ;)
Jag har kört bana med Macadam och det funkar så länge man inte slår på alltför hårt ut ur böjarna.

Mattias skrev:
Det KAN iofs vara en kombination av kass hoj och kass förare. ;)
Jag har kört bana med Macadam och det funkar så länge man inte slår på alltför hårt ut ur böjarna.

Eller vill motorbromsa. Säger det jag brukar säga: Hade det varit så förbannat bra på bana så hade inte en jävel köpt dyra racegummin.

Kass hoj kan det ju inte vara, det är ju en suzuki :tungan och föraren... tja, överjävlig är jag kanske inte, men jag skulle inte kalla mig kass heller :mattias

//jaG

jag åkte 1,01 på kinnekulle ring med min gamle gsx-r 1100 -90 och Michelin Macadam! kvaltiderna till finalen vid Scandinavian Open var på 1,00 sa dom så visst går det köra hyggligt på dom däcken :tummenupp

Fungerar utmärkt för vanlig landsvägsåkning i alla fall. Bana kan jag inte uttala mig om. Jag körde hela förra året samt en del av 02 med den kombinationen. Macadam 100 på bakdäcket och pilot road på fram. Jag bytte till pilot road bak i år också och det är ännu bättre.

Anders R skrev:
Fungerar utmärkt för vanlig landsvägsåkning i alla fall. Bana kan jag inte uttala mig om. Jag körde hela förra året samt en del av 02 med den kombinationen. Macadam 100 på bakdäcket och pilot road på fram. Jag bytte till pilot road bak i år också och det är ännu bättre.

Pilot Road ska ju vara ersättaren till Macadam(som efter vad jag fått höra av hen handlare inte finns längre).
Sen finns det säkert massor av Macadam kvar hos en del handlare :rolleyes:

capri skrev:
Pilot Road ska ju vara ersättaren till Macadam(som efter vad jag fått höra av hen handlare inte finns längre).
Du kan väl tala om vilken handlare som har Pilot Road 150/70-18?

capri skrev:

Pilot road och macadam är knappast i närheten av samma däck.
Skiljer som natt och dag om du frågar mig.

Jag skrev att jag fått höra det av en däckhandlare,mer vet jag inte.

Pilot Road och Macadam är väl avsedda för liknande körning,har själv kört slut på flera omgångar av båda sorterna.

Du kanske blandar ihop det med Pilot Sport?.

ducce uno skrev:
Kan du inte kränga på ett 160/60-18 istället?
det finns iaf.
Har lekt med tanken, vad är minsta rekommenderade fälgbredd för 160?
Helst skulle jag vilja klämma in en 17-tums fälg bak men jag har inte haft tid att ta tag i det.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back