Mac?

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Är det någon som har någon erfarenhet av mac datorer? power book? iPhoto vs photoshop? kort sagt, trivs ni med dom?

Mr. Red skrev:
Är det någon som har någon erfarenhet av mac datorer? power book? iPhoto vs photoshop? kort sagt, trivs ni med dom?

Jag har bytt till Mac (PowerBook G4). Helt underbart. Inga virusar, inga trojanska hästar, inga systemkracher... Dessutom är operativsystemet mycket mer logiskt uppbyggt än Windows, busenkelt att använda med andra ord.

/M

Jag köpte en 12" PowerBook G4 för 1,5 år sen och är toknöjd. Lätt, ok batteritid (nästan 4 timmar), har alla funktioner som jag ville ha (dvdbrännare, bluetooth etc etc). Nästa dator jag köper kommer också bli en powerbook trots att jag alltid använt PC innan.

iPhoto är ett program för att organisera dina digitalbilder, finns lite begränsade redigeringsfunktioner i senaste versionen dock. Photoshop finns ju också till Mac (det var ett Mac-program från början) och de flesta andra stora program också. Installera program på mac är dödsenkelt för övrigt, bara packa upp och dra programfilen till din programmapp, klart!

Tog nog c:a en månad att vänja mig fullt ut vid mac men det är inga jättestora skillnader, bara att allt känns som om det funkar smidigare (låter som en klyscha men många gånger stämmer det faktiskt)

Köp! :tummenupp

Det som du kommer att sakna ifrån PC världen är väl spelen, även
om det börjar på att ordna upp sig där oxå. I övrigt får du ett tok-stabilt system som är väldigt lättanvänt. Officepaket, Photoshop & Dreamweaver finns
fö till Mac liksom de flesta andra större program. www.macworld.se har ett
utmärkt forum om du vill ställa mer frågor.

hur är det med olagligheter till mac? funkar dc? går det att fixa, säg, photoshop illegalt?

Vill du prata lite Mac så kan du ju lägga till mig på MSN, jag är stor änvändare av mac nämligen.

Mr. Red skrev:
hur är det med olagligheter till mac? funkar dc? går det att fixa, säg, photoshop illegalt?

jodå, det finns allt, lite svårare att få tag på men en hel del torrents finns det iaf. finns nån eller några dchubbar också som uteslutande är för macanvändare.

vad gäller spel är det inte helt kass, de flesta stora spel kommer till mac fast ofta lite senare än till pc.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år