Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad ska du ha för mac? En bärbar? Stationär?
Min dator har gjort sitt, så jag behöver ha en ny.
Och en Mac som jag har förstått det har väldigt få program igång samtidigt och är väldigt snabba. Och mindre risker med virus, klart att en ny "vanlig" dator också är snabb. Men känner bara att dom håller en högre standard längre än en "vanlig" dator. Så nu vill ja ha lite tips ifrån Mac användare då jag har tänkt att beställa en i slutet av veckan.
Tänkte mig en bärbar.
Sambon har en Macbook Pro. Verkar helt okej, 13" skärm känns lite litet, fast det kanske räcker på en bärbar? Grym batteritid är det på den, så den blir ju verkligen 'bärbar' till skillnad mot vissa 'bärbara' pc-motsvarigheter.
Låter kanon än så länge! Var är det bäst att handla en då? Har kollat på Macstore
Ok, då är det väl lika bra att ta den igenom Macstore då. När man startar den måste man sitta och säkerhetskopiera mm som på en pc?Det spelar ingen roll faktiskt. De kostar i princip lika mycket överallt. Bara några hundringar skiljer.
Det är nån policy som Apple har.
Ok, då är det väl lika bra att ta den igenom Macstore då. När man startar den måste man sitta och säkerhetskopiera mm som på en pc?
Nej. Det är bara att trycka på knappen, sen funkar det. Tror tom det följde med nån liten "skola" som man snabbt kunde gå igenom om man kom från PC. Det är lite ovant i början och man får svära en del, men som sagt, det tar en vecka att vänja sig ungefär.
Gött. Funderar på denna 13" 2,5GHz http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro/select
Jag beställde från Apple store direkt men jag ville ha lite specifik spec, bl.a. matt skärm vilket ingen hade i lager av den jag skulle ha. Hur som så stämmer det bra att priserna inte brukar variera något särskilt MEN de kan ha lite bättre priser på sådant de vill bli av med på lager, ex MM brukar det kunna dyka upp lite hos och med en säljare kan man pruta vilket är lite svårare på nätet. 13" är enligt mig ganska odugligt men det är såklart en smaksak, men gillar du eller tror att du kommer vilja syssla med lite bild/videoredigering så är den du länkar till i minsta laget. Dom blir gärna rätt varma, kylplatta med fläkt är nästan ett måste.
Räkna in i budgeten med att köpa till en SSD, du kan köpa en som har från fabrik fast då vet du inte vad du betalar för o andra sidan. Lättbytt är det och det gör duktig skillnad, slipper du lyssna på när den där LP-spelaren lever om också.
Har haft min sedan 2010 och den har aldrig strulat, inga virus inga problem, ominstallerad en gång p.g.a. byte till SSD. Idag när jag sätter mig vid valfri Wirusndownsburk så sitter jag bara o svär hur långsamt allting går =0)
Har haft min sedan 2010 och den har aldrig strulat, inga virus inga problem, ominstallerad en gång p.g.a. byte till SSD.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |