M5 Helicoil eller motsv i Sthlm

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Vilken underbar dag! :)
Vackert väder, semester och kall meköl i kylen. Vad kan gå galet? Fem dagars gasande på Gotland Ring utan krascher för en vecka sedan gör ju inte saken sämre heller. :banana

Extra glad blir man förstås när man hittat problemet som gäckat en så länge. Jag har under en längre tid jagat ett läckage i avgassystemet på min VTR SP2 och monterat om systemet säkert tio gånger i jakten på det irriterande tickandet. Ni vet, ett sånt där ljud man alltid stör sig på om man en gång hört det. :huvet
Idag hittade jag alltså orsaken; Dåligt monterade blockeringar till PAIR-systemet. Tydligen var jag inte frikostig nog med packningssilikonet vid monteringen vilket resulterade i att de läckte både här och där. Nåja, det är ju enkelt åtgärdat, och definitivt mycket enklare än att riva och plocka ihop avgassystemet igen! :tummenupp Sagt och gjort, bort med blockeringarna, som består i ett par aluminiumplattor som ersätter inloppen för friskluft på topplocken. Rengör med lite Bräkleen och sen på med Biltemas högtemperaturs packningssilikon och dra dit.

Skit också.:mad:

Givetvis är det gängsallad i ett av hålen i den främre toppen. Här har vi definitivt en bidragande faktor till läckaget. Inte har jag någon Helicoil, Time-sert eller annan insatsgänga tillgänglig heller. Jag slipper gärna köpa någon eftersom källaren redan är nedlusad med verktyg och frugan tvingar mig dagligen att rensa i lägenheten.
Så för att göra en lång historia kort; Finns det någon i Stockholmsområdet som kan tänka sig reparera en M5-gänga eller låta mig låna en gängsats för någon hundring eller två?:Bugar

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd