Mörktonat kåpglas?

Orange Coast

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
Honda
Jag är ute efter ett mörktonat kåpglas till min Honda VFR800. Jag vill att det ska vara lika mörkt som ett mörkt hjälmvisir. Har kollat lite på MRA:s kåpglas. Dom har ett som kallas smokedgrey, men det är alldeles för ljust. Sedan har de 2 färger som kallas shadow-line och satin black. Dock så vet jag inte om de är mörktonade eller helt svarta (hårdplast)?

Det spelar inte så stor roll om man kan se bra igenom det, men jag vill inte ha ett svart glas som ser ut som ett plastdel så det liknar något som är gjort av samma material som sidokåpan.

Någon som vet om MRA har en sådan färg eller kan ge förslag på andra mörktonade kåpglas? Har ni bilder?

Släng upp lite bilder på era kåpglas nu och berätta vad det är för märke och vad färgen kallas

Jag köpte nyligen ett mörktonat kåpglas från s-Racing.se, märke Powerbronze i orginal-size, funka klockrent, kan vara värt att kolla in.
Jag har rökfärgat glas ifrån MRA. Jag tycker själv att det är i ljusaste laget och skulle beställa snäppet mörkare om jag skulle göra om affären.

Dock är det ruskigt bra kvalité på MRA-glaset.

Jag har rökfärgat glas ifrån MRA. Jag tycker själv att det är i ljusaste laget och skulle beställa snäppet mörkare om jag skulle göra om affären.

Dock är det ruskigt bra kvalité på MRA-glaset.

Vad heter färgen på det mörkare glaset? Har kollat MRA:s hemsida och dom har 3 olika sorters svart.

MRA har rökfägrat, svart och mattsvart. Rökfärgat är ganska ljust medans varken svart eller mattsvart går att se igenom. Den svarta är blank men går som sagt inte att se igenom, jag trodde först att den bara var väldigt mörktonad men den släpper inte igenom något ljus alls. MRA glasen har mycket bra passsform och kvalitet.

MRA har rökfägrat, svart och mattsvart. Rökfärgat är ganska ljust medans varken svart eller mattsvart går att se igenom. Den svarta är blank men går som sagt inte att se igenom, jag trodde först att den bara var väldigt mörktonad men den släpper inte igenom något ljus alls. MRA glasen har mycket bra passsform och kvalitet.

Så varken satin black eller shadowline är transparant? Ser de ut som glas eller ser de ut som typ en svart plastbit? (tycker endel kåpglas som inte är transparanta ser ut som vanlig plast)

Så varken satin black eller shadowline är transparant? Ser de ut som glas eller ser de ut som typ en svart plastbit? (tycker endel kåpglas som inte är transparanta ser ut som vanlig plast)

Den blanksvarta ser ut som "glas" men går inte att se igenom, här är en bild också...:)

Bifogat

• Våren 2007 039.jpg
    Våren 2007 039.jpg
    33.8 KB · Visningar: 103
Hittade eracings hemsida av en ren slump. Behövde kåpglas till min R1,a och Airblade kåpglas har jag hört är bra, så jag gjorde en beställning i Måndags på ett sådant via pf. Bekräftelse på beställningen kom samma dag via mail.
Beställde ett Light Smoked.
Jag kan återkomma när jag fått glaset i nästa vecka.

Vart kan man billigt få tag på ett RMA glas?

I Sverige gick de på 950kr (ska ha ett orginalglas) + frakt från deras återförsäljare. Hittade ett ställe i England där det kostade 600kr men då var frakten 600kr!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla