Mörkt och tomt på gatorna...

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Machmud skrev:
Det vet du inte förens du vet :)

Det är ju alltid bra att försöka göra så mkt som möjligt, jag gör likadant i tätbebyggda områden.

är man lite kunnig i matte så kan man räkna hastigheter och sträckor och få fram siffrorna, tyvärr är jag inte så haj, man räknar väl meter per sekund på ena objektet som åker rakt fram och objektet som kommer från sidan och se var de möts och få ut hur många fler meter per sekund man kan ha i den bortre delen innan de möts, utan att räkna med att objektet som kommer från sidan har större chans att hinna reagera och stanna till när en mc kommer då träffpunkten ligger någon meter längre åt sidan.

Last edited:
KGK skrev:
2429606 är man lite kunnig i matte så kan man räkna hastigheter och sträckor och få fram siffrorna, tyvärr är jag inte så haj, man räknar väl meter per sekund på ena objektet som åker rakt fram och objektet som kommer från sidan och se var de möts och få ut hur många fler meter per sekund man kan ha i den bortre delen innan de möts, utan att räkna med att objektet som kommer från sidan har större chans att hinna reagera då träffpunkten ligger någon meter längre åt sidan.

Jag tänker bara på en filmtitel när jag läser det där. "Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig"
Jag tror att man kan räkna sig galen i tid, sträckor och alla möjliga parametrar.
Slutsatsen är nog att tur/otur styr hursom.

Gnällspikar ?
Det här funkar för mig:
visa förståelse,ånger,och medlidande för människan som står och skriker på dig.
Säg:ja,det ska jag tänka på till nästa gång !
Sen,när han gått,så gör jag precis som vanligt igen.
Båda vann.............:D

Har varit med om ett par gnälliga människor. Gemensamt för alla dessa gånger har varit att deras klagomål har fullständigt saknat verklighetsförankring. De trodde också att jag skulle köra över deras barn. Vid stället jag körde på så är det visserligen dålig sikt och mycket barn men just därför kör jag i gånghastighet(!) och god bromsberedskap. Speciellt korkade verkar deras klagomål när de själva kör på samma ställe med bilen i tre gånger så hög hastighet som jag gör.

Tror att det till viss del beror på avunsjuka på hojen, förutom att de är till naturen gnälliga. Har ni något mer förslag till varför de gnäller?

syltburk skrev:
2430113 Har varit med om ett par gnälliga människor. Gemensamt för alla dessa gånger har varit att deras klagomål har fullständigt saknat verklighetsförankring. De trodde också att jag skulle köra över deras barn. Vid stället jag körde på så är det visserligen dålig sikt och mycket barn men just därför kör jag i gånghastighet(!) och god bromsberedskap. Speciellt korkade verkar deras klagomål när de själva kör på samma ställe med bilen i tre gånger så hög hastighet som jag gör.

helt otroligt

riktigt tråkigt.. händer varje dag att såfort man bara petar på gasen eller gör en omkörning är det alltid någon som blinkar och hytter med näven...

syltburk skrev:
2430113 Har varit med om ett par gnälliga människor. Gemensamt för alla dessa gånger har varit att deras klagomål har fullständigt saknat verklighetsförankring. De trodde också att jag skulle köra över deras barn. Vid stället jag körde på så är det visserligen dålig sikt och mycket barn men just därför kör jag i gånghastighet(!) och god bromsberedskap. Speciellt korkade verkar deras klagomål när de själva kör på samma ställe med bilen i tre gånger så hög hastighet som jag gör.

Tror att det till viss del beror på avunsjuka på hojen, förutom att de är till naturen gnälliga. Har ni något mer förslag till varför de gnäller?

Jag tror att det är lite av "jante lagen", man får liksom inte sticka ut. Sitter man på en hoj och får folks uppmärksam så gör det vissa lite sura, speciellt om hojen låter lite också (slip on).

i fjol hästas kom jag in på min gata o där komer en gammal gubben med en liten hund o hytter med näven till mig.

jag körde då en R1-05 med orginal system och min gata är den sista jag vill föra väsen i .

jag stannade hojen. gick av och tog av mig hjälmen och frågade lungt farbrorn
"vad hände. körde jag för fort eller ?"

han sa att det var en vansinnesmaskin och borde förbjudas

då kunde jag inte hålla mig längre o tittade på hans söta lilla papilon voffe o sa.
du vet det finns kamphundar i sverige som är förbjudna. så om man skall dra alla över samma kam så borde din söta lilla papilon voffe med förbjudas.
hur tycker du det hade varit?

då så man han tänkte till o sa att han hade sett flera vansinnes maskiner köra på tok för fort på stora gatan utanför.

o jag sa javisst det har jag med. jag har med sett kamphundar som är förbjudna i sverige.

men du har inte sett mig köra för fort och jag anser inte din voffe farlig.
kan vi vara överens om att man inte skall skälla på någon man inte vet vem är eller har sett göra något illa.

ja sa farbrorn och han kom nog fram till att jag var nog ganska snäll iaf.

Kungen skrev:
2430565 i fjol hästas kom jag in på min gata o där komer en gammal gubben med en liten hund o hytter med näven till mig.

jag körde då en R1-05 med orginal system och min gata är den sista jag vill föra väsen i .

då kunde jag inte hålla mig längre o tittade på hans söta lilla papilon voffe o sa.
du vet det finns kamphundar i sverige som är förbjudna. så om man skall dra alla över samma kam så borde din söta lilla papilon voffe med förbjudas.

då så man han tänkte till o sa att han hade sett flera vansinnes maskiner köra på tok för fort på stora gatan utanför.

o jag sa javisst det har jag med. jag har med sett kamphundar som är förbjudna i sverige.

kan vi vara överens om att man inte skall skälla på någon man inte vet vem är eller har sett göra något illa.

:tummenupp

Gött gjort.

Klyscha som passar. Guns dont kill people, people do. Det är ju föraren och inte hojen som är farlig. Man kan köra ihjäl sig lika bra på en XJ 600 -83..

Vansinnesmaskin. Pyttsan.

En genomsnittlig bil stannar från 100 km/h på 38-42 m. Enligt tidningen Bike är motsvarande sträckor:
Honda CBR 1000 RR - 37,3 m
Bmw K1200 GT - 38,8 m
HD FLXHI - 45,8 m

Många tror att hojjar stannar på typ halva sträckan av vad en bil gör.

johanp skrev:
2430710 En genomsnittlig bil stannar från 100 km/h på 38-42 m. Enligt tidningen Bike är motsvarande sträckor:
Honda CBR 1000 RR - 37,3 m
Bmw K1200 GT - 38,8 m
HD FLXHI - 45,8 m

Låter konstigt, med tanke på att X5an enligt BMW stannar på 39 meter.
Men som sagt så kommer jag inte ihåg vad det var för hojar exakt, är det ingen annan här inne som såg testet?

enchanter skrev:
2430212 Jag tror att det är lite av "jante lagen", man får liksom inte sticka ut. Sitter man på en hoj och får folks uppmärksam så gör det vissa lite sura, speciellt om hojen låter lite också (slip on).

Jag har inget slip on. Jag har aldrig förstått varför hojen ska låta mycket, man stör ju bara folk. Enligt mig är det lika viktigt hur hojen smakar som hur den låter.

syltburk skrev:
2431497 Jag har inget slip on. Jag har aldrig förstått varför hojen ska låta mycket, man stör ju bara folk. Enligt mig är det lika viktigt hur hojen smakar som hur den låter.

Håller med, jag kör också original. Har inget behov av extra uppmärksamhet så det duger fint för mig :)

Jag gillar originalljudet på min symaskin, speciellt fint är det mitt i natten eller tidig morgon när jag måste värma upp hojen nå'n minut fem meter från grannarnas fönster. Jag har aldrig fått ett klagomål. Jag tycker hojen låter fint när det behövs - när den varvar.

Kungen skrev:
2430565 i fjol hästas kom jag in på min gata o där komer en gammal gubben med en liten hund o hytter med näven till mig.

Riktigt bra jobbat ! Respekt !
Jag tror att du ändrade hans syn på oss hojåkare för all framtid !
Får jag tillfälle kanske jag tar mig friheten att kopiera rakt av !

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!