Mörk R6 Elfborgsbron svängde mot Biskopsgården

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Stulen R6 Elfborgsbron svängde mot Biskopsgården

Ingen skylt. Nervös förare med hjälm. Skinnjackan såg inte mc-mässig ut. Stack ner foten i svängarna ala cross. Allt såg jäkligt shady och osäkert ut vart fall. Lät som han lekte med kopplingen på höga varv hela tiden. utan anledning... Ångrar att jag inte smög mig efter...

Stackars den som får tillbaka hojen... Lät inte roligt eller bra. :va

2010-10-06 18:15 cirkus

Last edited:
Bump! Ingen som vet att en sådan mc saknas? Kanske var en tokig ägare dårå ;)

Du kan ju inte utgå ifrån att alla svenska motorcyklister med R6:or ska hänga på Sporthoj.

Jag har varit efter den bågen , oskyltad - släppte den dock när idioten satte ned i foten i 140 blås:näsblod

Idioten kunde inte köra - han får fixa "missödet" det utan min inblandning istället:D.

Du kan ju inte utgå ifrån att alla svenska motorcyklister med R6:or ska hänga på Sporthoj.

Apsolut inte. :D

Tycker du jag skall ta bort tråden lr vad är ditt konstruktiva förslag i hur jag skall agera? Ringa polisen är ju ingen ide...

Min förhoppning är att någon hört eller sett något... Eller någon på SH i alla fall känner personen som fått sin r6a stulen!

Det är ju ändå sveriges största mc sajt så vore dumt att inte kika här om man fått sin båge kapad.

Räcker dessutom att googla så kan ägaren få träff nu och få kontakt.

Jag har varit efter den bågen , oskyltad - släppte den dock när idioten satte ned i foten i 140 blås:näsblod

Idioten kunde inte köra - han får fixa "missödet" det utan min inblandning istället:D.

Så agerade denne mc pilot också. Låter precis som samma förare. Inte ofta man ser fotnedsättningar i de hastigheterna.

Det var väl också en av anledningarna att jag inte haka på. Han kändes paranoid och farlig... Ångrar som sagt att jag inte höll rejält avstånd och försökte se vart han tog vägen dock.

var det i GBG du såg han också?

Last edited:
Jag hade ringt lagens långa arm och låta dom sätta ner foten istället:-), såhär får det inte gå till!
Allvarligt talat så känns ju risken ganska stor att någon patrullbil ser honom och tar tag i problemet....

Apsolut inte. :D

Tycker du jag skall ta bort tråden lr vad är ditt konstruktiva förslag i hur jag skall agera? Ringa polisen är ju ingen ide...

Min förhoppning är att någon hört eller sett något... Eller någon på SH i alla fall känner personen som fått sin r6a stulen!

Det är ju ändå sveriges största mc sajt så vore dumt att inte kika här om man fått sin båge kapad.

Räcker dessutom att googla så kan ägaren få träff nu och få kontakt.

Så agerade denne mc pilot också. Låter precis som samma förare. Inte ofta man ser fotnedsättningar i de hastigheterna.

Det var väl också en av anledningarna att jag inte haka på. Han kändes paranoid och farlig... Ångrar som sagt att jag inte höll rejält avstånd och försökte se vart han tog vägen dock.

var det i GBG du såg han också?

Jo det gick från Biskopsgården mot Mölndal för några veckor sedan.

Det är inte helt säkert att den är är stulen , det kan vara en "premium
kulturberikare" som bara är lite små kriminell och köpt bågen.

Han tänkte stanna först , och tänkte stanna flera gånger sen - men
han körde så illa så det fick va - tror knappt han kunde cykla.

Edit:

Haha jag kom på det efteråt att bågen antagligen var legalt inköpt då den har startspärr....han är bara ute och kör oskyltat och utan körkort.

:D

Då finns det ju ingen anledning att nån här börjar och jaga han heller.
Man måste ju känna på grejerna:yoparty

Han måste ju öva lite - desutom ger sådana här trådar han skitdåligt självförtroende - för här lär han ju finnas om han e sporthojsintresserad.

Last edited:
Min svarta R6a blev stulen i februari, väldigt liten chans att det är den. Tror inte min finns kvar i landet ens. :( Utan backspeglar va den iaf, svart som natten o blåa angel eyes.

Mörk (svart/grå) R6:a? Utan skylt? Framförs av någon kille med mörkt hår?

Såg en sådan på Frölunda Torg häromdagen. Tänkte som TS - "ingen skylt! stulen?" Men tändningslåset såg ok ut och man kan ju inte ringa polisen varje gång man ser en nyinvandrad person med kapitalvaror. Det krävs lite mer indikationer än så. Kan ju t ex vara köpt som import och sedan "bara" oreggad och oskattad av någon mindre omdömesgill person. (Ev. även utan körkort - om det nu är samma hoj som TS har sett till.)

Så efter att ha velat fram och tillbaka ett par gånger så ringde jag inte 11414 och tipsade. Tänkte också att man inte skulle vara såå korkad att man parkerar helt publikt på trottoaren utanför Frölunda Torg med en stulen hoj utan skylt.

Eller så hade jag fel...?

Såg en sådan på Frölunda Torg häromdagen. Tänkte som TS - "ingen skylt! stulen?" Men tändningslåset såg ok ut och man kan ju inte ringa polisen varje gång man ser en nyinvandrad person med kapitalvaror. Det krävs lite mer indikationer än så. Kan ju t ex vara köpt som import och sedan "bara" oreggad och oskattad av någon mindre omdömesgill person. (Ev. även utan körkort - om det nu är samma hoj som TS har sett till.)

Så efter att ha velat fram och tillbaka ett par gånger så ringde jag inte 11414 och tipsade. Tänkte också att man inte skulle vara såå korkad att man parkerar helt publikt på trottoaren utanför Frölunda Torg med en stulen hoj utan skylt.

Tjuvar är korkade ;)

Körkort har han inte fått såvida inte uppkörningskontrollanten varit både blind och döv. Eller att det har fixats via "kontakter".
Men visst kan det vara så att den är "ärlig" som sådant men det paranoida tittandet som föraren skyltade med gör mig misstänktsam.

Eller så är han helt enkelt så osäker i trafiken att huvudet går runt som en parabolanten i förhoppning om att se sina medtrafikanter...

Kanske den är ärlig och att han är rädd för pappa blå då han inget körkort har. Svart/grå fick jag det till också men ville inget säga då jag inte var säker.

Njä personligen tror jag den är stulen men säker kan man ju inte vara...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...