Mörk film till kåpglas?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Finns det någonslags mörk/rökfärgad sticker/film att sätta på kåpglaset? Jag har ett klart orginalglas och skulle vilja ha detta klart mörkare och jag har sett att man kan köpa till sådan här film till både bilrutor och till mcvisir. Någon som har koll om var man kan få tag på detta?

Araikaj skrev:
Finns det någonslags mörk/rökfärgad sticker/film att sätta på kåpglaset? Jag har ett klart orginalglas och skulle vilja ha detta klart mörkare och jag har sett att man kan köpa till sådan här film till både bilrutor och till mcvisir. Någon som har koll om var man kan få tag på detta?

Köpte en sprayburk, på mekonomen, som löste det hela. Riktigt coolt blev det faktiskt! Billigt åxå 79 kr.

Funderar själv på att tona originalrutan då min tonade e sprucken.
Vad händer om man tar vanlig bilrutetoning och varmluftspistol?

har haft en kompis som jobbar på toningsfirma till att försöka sätta spegeltoning på mitt, han gav upp, går nog inte att värma utan att skada kåpglaset heller, spraya = ogenomskinligt mitt tips, köp nytt kåpglas.

för många år sen när man ägde en rd 125:a så fick jag för mig att jag skulle tona mitt kåpglas. jag och brosan brottades säkert i över en timme med att försöka få toninsfilmen att ligga på plats och få bort alla bubblor. det slutade med att i rent vansinne slita loss skiten och spraymåla skiten istället. hur gör proffsen när dom röktonar rutor? har alltid undrat..

Perkidde skrev:
för många år sen när man ägde en rd 125:a så fick jag för mig att jag skulle tona mitt kåpglas. jag och brosan brottades säkert i över en timme med att försöka få toninsfilmen att ligga på plats och få bort alla bubblor. det slutade med att i rent vansinne slita loss skiten och spraymåla skiten istället. hur gör proffsen när dom röktonar rutor? har alltid undrat..

Man delar upp filmen i remsor.. men visir och de flesta kåpglasen är så välvda så det går knappt att köra film på dom..

Spraya glaset är enligt mig helt åt helvete. Förra ägaren till min hoj gjorde det. Ser ut som räven, spricker och har pajjat mitt originalglas.

Okej, det kanske blir bra för vissa, men generellt blir det lagom bra. Tipset är att köpa ett nytt glas, eller hittta begagnat.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!