Mördarmongon som bedriver gruppkörning i bostadsområden!

Jag är helt o hållet på TS sida. Jag gör mig nästan ovän med släkten tom för att jag påminner ALLA om att det är 30 där vi bor. Exakt samma förutsättningar med skymda utfarter, högerregel (som INGEN tycks kunna) mm.

Bomba gärna på obebodda skogsvägar men f-n inte utanför dagis och liknande!! Jag kliver ut i vägen och tar ett snack med alla som inte fattat detta!

Bomba gärna på obebodda skogsvägar men f-n inte utanför dagis och liknande!! Jag kliver ut i vägen och tar ett snack med alla som inte fattat detta!

Har ni obebyggda skogsvägar i Jönköping? :va

Jag är helt o hållet på TS sida. Jag gör mig nästan ovän med släkten tom för att jag påminner ALLA om att det är 30 där vi bor. Exakt samma förutsättningar med skymda utfarter, högerregel (som INGEN tycks kunna) mm.

Deet ä jävligt konstigt det där, 30 gäller bara utanför ens egna barns skola/dagis och det enda villakvarteret där man måste köra som folk är där man själv bor... :rolleyes:

Deet ä jävligt konstigt det där, 30 gäller bara utanför ens egna barns skola/dagis och det enda villakvarteret där man måste köra som folk är där man själv bor... :rolleyes:
Citera fan inte min text med den kommentaren. Jag respekterar ALLA 30-sträckor. De är oftast där av den viktigaste anledningen av alla. Massa barn.

Last edited:
Menar du att du inte förstår vad jag menade? Ska jag rita en teckning? Spammer!

Visa på en karta istället?

Har aldrig sett en väg utan bostadshus och eventuella barn som cyklar etc.

Finns gott om bra vägar för sånt i och omkring mitt län. Du är välkommen hit så ska jag visa dig. De få hus som ligger längs vägen tar man det lugnare förbi och allra helst om det är barnleksaker utanför.

Jag har aldrig sett några barn leka på eller intill mina favoritvägar, och jag kör där ofta. Just däför är de favoritvägar. Vad är ett eventuellt barn? Eventuell bil, lastbil, älg etc etc....??? Kör efter förhållandena!

Nu handlar dock tråden om 30-sträckor, bostadsområden och dagis samt buskörning därikring. Det finns körtips för Jönköpings län på andra ställen i forumet om du vill veta. :krama

Det här känns väldigt Mc-relaterat. Inte särskilt off-topic

Last edited:
När jag tvätta bilen en gång, så kom ett sådant spån. Han blev rätt blöt. =) Sen växte han upp och fick en a-traktor av sin pappa. När han hade kört som ett svin utanför så fick hans alkoholiserade efterblivna far ett samtal sen såg man inte den a-traktorn längre :) han fick nog pryl.

Ungjeflar.

Synd att det ska behöva vara så :brinnerup

Ja de är de verkligen. Kan försvara mig själv med att jag inte körde runt på moppe och jävlades som 15åring :) min gick för sakta haha.

Men de går inte att komma åt dem. När man väl har tagit hand om en så kommer nästa årgång året efter.
Villakvarter är typ heligt.

Men de går inte att komma åt dem. När man väl har tagit hand om en så kommer nästa årgång året efter.

Förutom att det numera krävs utbildning för att köra moppe?
Borde väl inte vara några problem att ta reda på vem i kvarteret som gått kursen och sedan hålla tät kontakt med föräldrarna om det skulle krävas :tummenupp

vet inte riktigt men du kanske ska börja med att ringa till ålderdomshemmet och fråga vilka symtom som visar sig först när man börjar bli gammal

Att man retar sig på idioter? Tror det kommer redan när man är runt 7-8 år..

På tal om retards och fuckon. Tror ni inte att där var några kids som hade hoppat i sönder alla bilar parkerade utanför huset. 5 bilar hade bucklor i tak och huvar. Tur så va man inte hemma, hade bilen i Malmö.
Men va fan, kan ju bara hoppas att nån av grannarna såg dem och att deras bilar inte var trafikförsäkrade, hehe.

Eslöv is now a even bigger shithole! :D

Last edited:
På tal om retards och fuckon. Tror ni inte att där var några kids som hade hoppat i sönder alla bilar parkerade utanför huset. 5 bilar hade bucklor i tak och huvar. Tur så va man inte hemma, hade bilen i Malmö.
Men va fan, kan ju bara hoppas att nån av grannarna såg dem och att deras bilar inte var trafikförsäkrade, hehe.

Du tror inte att de kan va så att "retardsen" eller "fuckosarna" läst lite i denna tråd, och kände sig träffade och därför tänkte hämnas på din/grannarnas bilar :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026