Mönstrade racedäck lite input om olika märken önskas

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Vi behöver sko hojarna med mönstrade TORRdäck för en tävling, dimensioner 160/60-17 bak och helst 120/70-17 fram men fram kan vi ta 120/60-17 i värsta fall.

Hos en prisvärd leverantör har vi hittat följande däck, och undrar om några här kör med dem eller testat dessa däck. Om de är testade i annan dimension helt ok men ett litet utlåtande hur de upplevdes :tummenupp

Däcken behöver inte vara gatgodkända men ska vara tydligt mönster. Supermoto däck är i gränslandet lite för lite mönster (de med kråkfötter i mitten bara) och vi vill inte stå i England och märka att däcken har för lite mönster.

Bridgestone BT090/090 Pro

Continental Race Attack medium eller soft

Michelin Power Race medium eller soft

Pirelli Supercorsa Pro vad betyder SC1 och SC2?

Varför vi inte väljer de fungerande Dunlop D209RR är för att leverantörer inte har dessa hemma innan vi behöver dem...
Har sökt lite på raceforumet men inte hittat den info jag är ute efter...

För Pirelli är SC1, SC2, osv hårdheten på däcket. SC0 mjukast och sen uppåt...

Med Conti o Pirelli kör jag 1.41,5 på torpet, 1.00,1 på Sviestad och 47,9 på Falken och ser döden i vitögat VARJE ögonblick!!! :jisses :skrämd Detta pga av att det går så ÄCKLIGT fort, inte för att däcken tvekar.
Alltså, Conti o Pirelli = Görbra.:fakta Conti körde jag medium fram o Endurance bak, Pirelli SC2 fram o bak.
Tjör!

Kolla med SWT-racing, Tyvär är Patric BANNAD för tillfället.
Tydligen är även hans betalda annonsplats borttagen.:va

Kolla med SWT-racing, Tyvär är Patric BANNAD för tillfället.
Tydligen är även hans betalda annonsplats borttagen.:va

Inte så förvånande kanske och 'tyvärr' är väl fel ord att använda.

Men visst, Dunlop Qualifier är väl garanterat ett däck att ta upp i sammanhanget. Fast jag vet inte, har inte provat dem på bana - har bara provat Metzeler Racetec och Pirelli Supercorsa (samma däck väl?) och det vore väl dumt att säga att det är däcken som sätter gränser i min framfart... :)

Med Conti o Pirelli kör jag 1.41,5 på torpet, 1.00,1 på Sviestad och 47,9 på Falken och ser döden i vitögat VARJE ögonblick!!! :jisses :skrämd Detta pga av att det går så ÄCKLIGT fort, inte för att däcken tvekar.
Alltså, Conti o Pirelli = Görbra.:fakta Conti körde jag medium fram o Endurance bak, Pirelli SC2 fram o bak.
Tjör!

Känns ju lovande, blev en beställning på Conti tidigare under kvällen. Men då vet jag vem jag skyller på om jag mosar i Craner curve :rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph