Mönstra imorn

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Skall till götet å mönstra imorn tydligen till saken hör att jag verkligen INTE vil göra lumpen, har hört att "risken" att bli uttagen idag är ganska liten om man inte vill men kan man bli tvångsuttagen ändå? :3freak :gnissla

EDIT Stvafle

Hos psykologen säger du att du inte vill göra lumpen helt enkelt. Dom kommer då garanterat INTE att ta in dig eftersom du inte är motvierad nog.

MRJaggu skrev:
2250676 Skall till götet å mönstra imorn tydligen till saken hör att jag verkligen INTE vil göra lumpen, har hört att "risken" att bli uttagen idag är ganska liten om man inte vill men kan man bli tvångsuttagen ändå? :3freak :gnissla

EDIT Stvafle

Pojkvasker :gammalgubbemedkäppsomhyttermedfingretsmiley

Nää att bara säga till Psykologen att man inte vill fungerade inget vidare, då måste du ta i och säga att du typ är psykiskt instabil, du blir lätt överaggresiv, svårt att sova tillsammans med andra, cellskräck, mörkrädd osv.
Nää, satsa på läkaren istället, jag sa att jag vrickade fötterna lätt, sen fråga han om jag ville göra lumpen.
Sen var det bara att packa iväg hemåt igen.

skriv på hälsodeklorationen att du använt narkotika de senaste 6 månaderna ;)

En grabb på min mönstring försvann efter 5 minuter av den anledningen :hihi

Gör ditt bästa på testerna men hos psykologen ska du vara ärlig och säga att du inte vill. Hatar folk som myglas sig ur det!!! :fatta!
Dom testerna som görs där används för statistik hur det ser ut med den svenska ungdomen så myglar du så tillför du bara statistiken att vi antagligen blir dummare och dummare... Hade en kompis som gick dit och fick bra på alla tester men sa att han inte ville göra det. Ha sa bara att han inte var motiverad till det och att han ville satsa på högskola/universitet istället... Inga problem, han slapp.

Gör ditt bästa och var ÄRLIG så kan du sova gott!

/Fänrik Arnoldsson, PB AMF4

arnoldsson skrev:
2250786
Dom testerna som görs där används för statistik hur det ser ut med den svenska ungdomen så myglar du så tillför du bara statistiken att vi antagligen blir dummare och dummare...
/Fänrik Arnoldsson, PB AMF4

Jaja, intelligensprovet alla gör i början gjorde man ju seriöst (7a), men hos psykologen sitter man ju bara och pratar lite allmänt.

Idag skall man anstränga sig ordentligt för att bli antagen utan att vilja, jag ville satsade järnet fick fullt på intelligensen 8 i styrka och cykel men det föll på en grinig läkare som inte tyckte om mitt nyopererade nyckelben var någon hit.
(trots att jag visade att jag kunde göra armhävningar med det)

Lyckas du bli antagen utan att vilja skall jag bjuda dig på så mycket dricka du orkar i en vecka......

Själv "råkade" jag missa min mönsting, trodde det va senare, sen när jag läste på lappen va det bara att tänka "whoops"... skulle in på mönsting i mars men har inte hört nått ännu... Antar att dom har bättre saker för sig än o jaga folk som inte kommer på mönstring när dom ändå inte tar in så många...

Gör som jag gå dit med bandage runt knät.
Halta lite och säg du har gammal fotbollskada lr ny kanske för den delen.
Slapp alla fystester med mera och fick gå hem med beskedet du kmr inte göra lumpen.

Nu var det iofs ett tag sen jag mönstrade. :rolleyes:

Men en kille i min grupp talade stort om hur han skulle fixa frisedel, och sabbade medvetet ALLA tester, på alla möjliga vis.

Han grät när han kom ut från mönstringsförättaren, som inte hade gett honom frisedel.
Med hans resultat hade han knappast en rolig tjänstgöring framför sig heller. :hihi

Skrivbiträde i Boden kanske ? :lol

grömpa skrev:
2253267 dom kollade i mitt straffregister sen var det bara :hej

Om du ser det som något positivt så har du nog luktat på rengöringsmedlet till lacksprutan ett par gånger för mycket.

Last edited:
KalleNorton skrev:
2253287 Måste man alltså vara ostraffad för att få göra lumpen?

Nej. Men om det står seriemördare i registret kan ja tänka mig att det blir svårt, eller om du brutit mot vapenlagen, kanskejagvetinteriktigt.

Dom kollade i mitt straffregister sen var det bara att börja meka flp 37 i Kallinge.

Lycka till... jag försökte.
1. Hamna i flottan
2. Hamna så nära Gbg som möjligt

3. Blev placerad på I22 i Kiruna

min farfar berättade när han mönstrade (i Sverige). Han var då kapten i engelska flygvapnet (pilot) och kom till sverige efter kriget.
Han blev placerad som menig på ett lager :yoparty mönstringsförättarna is the shit :D

Har även en kollega som fick mönstringen uppskjutning tills efter han var klar med sin civ. ing utbildning, dessutom idrottsman på halvhög nivå. Han blev malaj när han mönstrade :D

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...