Möjligt förgasarproblem suzuki gsx600f -88

Laethyr

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
ER6N -12
Allo,

Har som rubriken säger en Suzuki gsx600f från -88, som har en tendens att vara lite kinkig(nej inte kinky :P) kan vara brist på kärlek kanske =/

Men i vilket fall har jag ett problem, om jag ger gas efter 150km/h så får den något som jag inte kan beskriva bättre än ett "undertryck" på gas pådraget.

Teorin är att luftblandningen är felställd och att förgasarna flödas med för mycket bensin. Dock har jag ingen grund för varför jag tror det(mer än en känsla) och är inte särskild kunnig inom området.

Någon idé, någon? :P

Om du låter bli att spekulera i vad det troliga felet kan vara. Hur beter den sig?
Är problemet värre om du ger på tvärt på gasen?
Går det bättre om du ger på gas lite försiktigare?

Beskriv mer är du snäll.

Mats

Om du låter bli att spekulera i vad det troliga felet kan vara. Hur beter den sig?
Är problemet värre om du ger på tvärt på gasen?
Går det bättre om du ger på gas lite försiktigare?

Beskriv mer är du snäll.

Mats

Ska ge det ett försök.

När den kommer upp i 150ish och jag ger mer gas så "håller den tillbaka", dvs istället för att ge mer kraft verkar den backa upp något.

Ungefär som motstånd uppför en lutning men det känns mer som att motorn än drivpaketet som tar emot. Kanske något knepiga förklaringar men ja :P

Mycket värre om jag ger fullt på tvären och lättare med mindre gas. Verkar vara mellan 1/3 -3/3 delars vrid på gas som den bråkar.

Hoppas det hjälper!

Kommer den igång igen, eller är den för evigt trött efter 150? Är den konstant trött så låter det ju mer som att den inte får soppa, tex igensatt soppafilter (vilken ev är inbyggt i soppakranen, något osäker där) eller igentäpt tankavluftning.

Kommer den igång igen, eller är den för evigt trött efter 150? Är den konstant trött så låter det ju mer som att den inte får soppa, tex igensatt soppafilter (vilken ev är inbyggt i soppakranen, något osäker där) eller igentäpt tankavluftning.

Har inte riktigt tänkt på det eftersom jag inte riktigt vågat pressa den efter den kommit till det läget :P

Vart kan tankavluftningen tänkas sitta? (ev. namnet på engelska) är det samma slang som slänger ut överflödig bensin?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing