Möbelsnickare på SH?!

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Ja eftersom SH är en källa till allmöjlig viktigt och oviktigt vetande så tänker jag fråga er.

Läget: Jag vill bli möbelsnickare och nu söker jag efter en utbildnig som jag kan gå för att bli det. Jag har två år byggutbildning bakom mig, utbildningen är igentligen tre men... :näsblod Nåja rörigt, jag har vargefall tagit studenten så den biten är avklarad. :yoparty

Jag har: Jag har letat efter utbildningar och annat, AMS har en hel hög med länkar och annat där det står om skolor och annat. Självklart skriver alla skolor att dom är bäst och har trevligast lärare och mysigast studiemiljö.

Men sånt går ju inte att lita på.

Fråga: Finns det någon som har utbildat sig eller har lite koll på utbildningar och kan rekomendera en bra skola? Eller någon jag kan ställa mina dumma frågor till i allmänhet. Jag känner inte än enda möbelsnickare så det är lite svårt att fråga någon. :gnissla

Jag har möte med AMS på Tisdag så å kanske jag får lite mera information.

Späningen tätnar.

Hej

Jag är också utbildad möbelsninkare. Läste inte igenom länken men på gymnasieskolan här i Älmhult hete linjen Industriprogramet. Dom har numera ändrat namnet till något annat för folk trode att man bara fick lära sig om maskiner som finns inom massproduktionen.

Alltså gå inte bara på vad utbildningen heter, kolla upp vilka kurser den innerhåller :tummenupp

Jag är utbildad på gymnasienivå, i Växjö. Jag vet att Växjö Universitet har endel utbildningar men mer än så vet jag ej...

Se bara till att den blir så komplett som möjligt, och klar för arbetsmarknaden.
Möbelsnickare idag är inte sp mkt att stå och putsa i 3 tim på en liten träbit, tiden är ganska pressad och därmed även möbelsnickaren :)

Lycka till iaf, jobb verkar det finnas gott om i framtiden!

... och Upplands Väsby: http://www.upplandsvasby.se/resultatenheter/vilundavuxenutbildning/vilundavuxenutbildning/mobelsnickarskolan.html
Lenas+bord%2C+klipp%282%29.jpg

du har komvux på St Eriks Gymnasium på Kungsholmen.
Två av mina anställda har gått där.
Har bra kontakt med många snickerier som du kan göra praktik på.

Jag har läst lite om den i Upplands Väsby och den verkar lovande.

du har komvux på St Eriks Gymnasium på Kungsholmen.
Två av mina anställda har gått där.
Har bra kontakt med många snickerier som du kan göra praktik på.

Dom verkar mest ha mera "grundutbildning" typ träslöjd. Jag kan redan snickra så de behöver jag inte lära mig igen. Fast deras fortsättnings utbildning... Hummm undrar om den kan vara mera avancerad?

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...