Måttbeställt skinnställ, var?

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
uhm.. ingen!
Som topicen lyder.. var beställer man figur/måttbeställt skinnställ?
Mitonga hade väl tidigare, men vet inte om de har kvar..

Erfarenheter mottages tacksamt.

Kvalitet
Passform
Service (på försäljningsstället)
Pris
osv..

/Thompa

Mitonga har fortfarande Gimoto till måttbeställning.
PSI har oxå. 15% rabatt med SMC.

Någon som vet ungefära pengar för Gimoto?

Nån som har såna kläder? Tänker mest på separat jacka/byxor, mitt dilemma
är långa armar och ben men rätt smal = tighta kläder är för korta.

Gimoto är riktigt bra (har testat ett flertal ggr) men de kostar 18,5k styck om man vill ha i känguru! PSI är minst lika bra (känner folk som har testat flertal ggr) men betydligt billigare! Köp PSI om du dessutom kan få 15% rabatt på det!
Har inte testat att klota med delat ställ och skulle inte vilja göra det heller...

Last edited:
oscar skrev:
2529880 Gimoto är riktigt bra (har testat ett flertal ggr) men de kostar 18,5k styck om man vill ha i känguru! PSI är minst lika bra (känner folk som har testat flertal ggr) men betydligt billigare! Köp PSI om du dessutom kan få 15% rabatt på det!
Har inte testat att klota med delat ställ och skulle inte vilja göra det heller...

Verkar vettigt. Tack för prisuppgift! :tummenupp

18.5 lät som en fantasisumma för ett gimoto! Sure, om man vill ha känguru, men det lär ju ett PSI-känguru kosta då också så... jämför inte päron och äpplen.

Jag fick prisuppgift på ett gimoto i standardutförande nöt, inget extra bling, utan som vilket annat ställ som helst, men figursytt då, och det skulle gå på under 10 i varje fall...

yoohan skrev:
2531289 18.5 lät som en fantasisumma för ett gimoto! Sure, om man vill ha känguru, men det lär ju ett PSI-känguru kosta då också så... jämför inte päron och äpplen.

Jag fick prisuppgift på ett gimoto i standardutförande nöt, inget extra bling, utan som vilket annat ställ som helst, men figursytt då, och det skulle gå på under 10 i varje fall...
15000 för ett psi känguru .... minus SMC rabatt = 12750

yoohan skrev:
2531289 18.5 lät som en fantasisumma för ett gimoto! Sure, om man vill ha känguru, men det lär ju ett PSI-känguru kosta då också så... jämför inte päron och äpplen.

Som MrK sa så kostar ett PSI känguru15k minus eventuell rabatt? Vad är det som är fantasisumma med Gimoto? Har tre Gimoto varav jag beställde två nya. Det var racevariant i känguru och kostade vad jag sa!

Är det så stor skillnad på känguru och koskinn så det är värt de extra tusenlapparna?
Är det hållfasthet eller smidigthet eller vad som skiljer?

(har aldrig provat ett känguru, men ska till helgen)

Last edited:
Swappe skrev:
2532570 Är det så stor skillnad på känguru och koskinn så det är värt de extra tusenlapparna?

Kängru har starkare fibrer. Det innebär att du kan göra skinnstället tunnare med samma hållbarhet som ett ko-ställ.
Har inte själv kört med kängru, men kjontentan borde ju vara ett smidigare ställ. Det skiljer rejält i vikt i alla fall. Mitt koställ väger ett ton. Samtidigt, när det väl sitter på märker man ju inte det.

Swappe skrev:
2532570 Är det så stor skillnad på känguru och koskinn så det är värt de extra tusenlapparna?

Mycket stor skillnad. Lägre vikt. Smidigare skinn. Bättre hållfasthet.

Fick precis mitt känguru ställ från Spidi det är som att ta på en träningsoveral

helt suveränt:yoparty , smidigt o lätt, kan fixa sånt för 12K, men dom är inte

måttbest, Annars tycker jag Spidi gör dom klart bästa ställen välventilerat

o sytt:tummenupp

oscar skrev:
2532826 Hur många gånger har du klotat med ett Spidi?
Jag har klotat 2 ggr med mitt och bara skrapat det lite. Men det hör inte hit eftersom det inte är ett måttbeställt ställ som tråden handlar om.

Mr K skrev:
2532868 Jag har klotat 2 ggr med mitt och bara skrapat det lite. Men det hör inte hit eftersom det inte är ett måttbeställt ställ som tråden handlar om.

Jag var bara lite nyfiken då han uttryckte sin ”klart bästa” och jag själv känner ett par som tycker att Spidi suger efter att ha testat det några ggr! Kul att höra varför han tycker som han tycker liksom! :)

Klotat 2 ggr med Spidi, att det är bästa stället är bara min personliga

åsikt, alltså var o en har sina favoriter. Har inte provat alla ställ

men av dom jag provat gillar jag Spidi bäst:tuttar

Jag och lasse talpai har oxå spidi ställ..

Helt nöjd. klara många vurpor från mig.

oscar skrev:
2532035 Som MrK sa så kostar ett PSI känguru15k minus eventuell rabatt? Vad är det som är fantasisumma med Gimoto? Har tre Gimoto varav jag beställde två nya. Det var racevariant i känguru och kostade vad jag sa!

Det jag menade var att man kan inte jämföra känguru och nötskinn i prisklass, samt att priset ofta är en fråga om vem som säljer, och vem som köper. 18.5 lät för mig vid tillfället som en fantasisumma, och jag är helt övertygad om att det går att få tag på billigare om man bara ringer lite samtal eller känner någon som känner någon...

Men den bästa dealen verkar ju vara PSI med 15% rabatt om man inte har andra kontakter...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park