Måttbeställda skinnställ???

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
183cm/105kg och "hockeylår" gör att när stället sitter perfekt över låren så kan jag använda knäpuckarna som sula :(

Är det någon som vet ett bra ställe som inte ruinerar en när man måttbeställer skinnställ?

R1 wannabe skrev:
183cm/105kg och "hockeylår" gör att när stället sitter perfekt över låren så kan jag använda knäpuckarna som sula :(

Är det någon som vet ett bra ställe som inte ruinerar en när man måttbeställer skinnställ?

Mitonga säljer väl måttsydda ställ inte allt för dyrt.

Kolla upp dem!

R1 wannabe skrev:

ah! en fråga jag alltid grunnat på, är opraktiskt lång (kort) med mina 1.56 cm så är skinn med förböjda ben eller knäpuckar inte att tänka på eftersom knä'et på skinnstället/alternativt knäpucken hamnar nere vid anklarna på mig..

Att jag dessutom har breda höfter, korta ben och lite större byst
(än vad som verkar rymmas i de minsta ställen) så verkar specialsydda ställ som en mycket bra ide.

finns det fler ställen än Mitonga racing? för de säljer väl bara helställ?
jag vill ha ett tvådelat.

Är det vanligare att man köper ett ställ som nästan passar å sen gör om eller gör de ett ställ precis efter hur man ser ut? :confused:

När vi ändå snackar skinnställ, vars kan man vända sig om man vill ha ngt på stället, typ namnet på ryggen? skicka gärna länk eller telenr!

tack på förhand! /Linn. :brinnerup

Halvarssons säljer måttbeställda ställ och de är iof inte helt gratis men de är otroligt bra

Lilla_damen skrev:
ah! en fråga jag alltid grunnat på, är opraktiskt lång (kort) med mina 1.56 cm så är skinn med förböjda ben eller knäpuckar inte att tänka på eftersom knä'et på skinnstället/alternativt knäpucken hamnar nere vid anklarna på mig..

Att jag dessutom har breda höfter, korta ben och lite större byst
(än vad som verkar rymmas i de minsta ställen) så verkar specialsydda ställ som en mycket bra ide.

finns det fler ställen än Mitonga racing? för de säljer väl bara helställ?
jag vill ha ett tvådelat.

Är det vanligare att man köper ett ställ som nästan passar å sen gör om eller gör de ett ställ precis efter hur man ser ut? :confused:

När vi ändå snackar skinnställ, vars kan man vända sig om man vill ha ngt på stället, typ namnet på ryggen? skicka gärna länk eller telenr!

tack på förhand! /Linn. :brinnerup

Tjejen (154,5 cm) åker ett måttbeställt Halvarsson's racing med knäpuckar o allt.
Det sitter som det skall och vi blev inte direkt ruinerade.
Namn eller annat sys på utan problem.
Ring o kolla med dem. De har en prislista beroende på bokstäver o höjd.

lycka till

Catman skrev:
Tjejen (154,5 cm) åker ett måttbeställt Halvarsson's racing med knäpuckar o allt.
Det sitter som det skall och vi blev inte direkt ruinerade.
Namn eller annat sys på utan problem.
Ring o kolla med dem. De har en prislista beroende på bokstäver o höjd.

lycka till

Tack!! din tjej förresten, kör hon själv eller åker hon bakom dig?
jag är ju som sagt på jakt efter en låg sporthoj oxå.. så de vore bra å veta vad hon når ner från.. :)

Gamla FZRer är otroligt låga. Nyare hojar är tyvärr ganska "höga" om man är så kort som du. Kolla in ducce monster och liknande, dom kan man ofta sänka ganska mycket utan problem. Dessutom är det lättare att köra en hoj med lite mer upprätt körställning om man är kort eftersom man har relativt långt mellan sadel och styre på en extrem sporthoj.

//jaG

Lilla_damen skrev:
jag är ju som sagt på jakt efter en låg sporthoj oxå.. så de vore bra å veta vad hon når ner från.. :)

Hade precis samma problem.

Dainese billigaste kostar 19,500:- att sy upp och tar 3 månader.
Men på superbike i götet kan du få skräddarsydda Spyke för runt 10-11 och det tar bara 1 månad att få det.

Efter att ha provat ALLLT på marknaden kan jag bara konstatera att Arlen Ness är det enda som passar riktiga män.

Köpte ett helställ för 9,500:- "helt ok, om man jämför"

/M

R1 wannabe skrev:

R1 wannabe skrev:

Angående att mått beställa från Mitonga!
Jag har gjort det och jag rekomender det inte. Var ett jä.... strul innan jag fick det. En annnan sak, jag beställde ett hel ställ, dom hade tillverkat ett delbart. Mitonga löste problemet med att helt enkelt sy ihop det. Det såg förjävligt ut. Pass formen va inte alls 100%, inte enns 50% :(
Bojkotta och far och köp ett på affär, då får du ju testa det före du köper det.

Kolla med Jernbergs i Malung. är förvisso några år sen dom sydde upp mitt raceställ, men inga problem då och helt överkomligt.

Rottisen skrev:
Angående att mått beställa från Mitonga!
Jag har gjort det och jag rekomender det inte. Var ett jä.... strul innan jag fick det. En annnan sak, jag beställde ett hel ställ, dom hade tillverkat ett delbart. Mitonga löste problemet med att helt enkelt sy ihop det. Det såg förjävligt ut. Pass formen va inte alls 100%, inte enns 50% :(
Bojkotta och far och köp ett på affär, då får du ju testa det före du köper det.
Ajdå. det var inte kul... Oscar, Metallgutten och Ketogan verkar vara nöjda med sina gimoto ställ..

Men som alltid lönar det nog sig att vara på plats i malmö för det ska bli bra.

Mike the bike skrev:
Hade precis samma problem.

Dainese billigaste kostar 19,500:- att sy upp och tar 3 månader.
Men på superbike i götet kan du få skräddarsydda Spyke för runt 10-11 och det tar bara 1 månad att få det.

Efter att ha provat ALLLT på marknaden kan jag bara konstatera att Arlen Ness är det enda som passar riktiga män.

Köpte ett helställ för 9,500:- "helt ok, om man jämför"

/M
10-11 låter inte för j...a farligt. Får kolla upp det. Tack för hjälpen.

Halvarsson beställde jag katalog av men det stod inget om måttbeställning. Däremot finns ju D-storlekar...men bara på Allväderställen..Såg dock på hemsidan att de syr upp ställ så jag ska höra av mej till dem också.

För inte kommer väl jag lyckas med min senaste bantning......och även om det går så blir ju inte låren mycket mindre för det :lol

Lilla_damen skrev:

Hon åker själv så klart.
Lillan
VFR 400R-91 - Den är låg o fin också

Last edited:
Mike the bike skrev:
Men på superbike i götet kan du få skräddarsydda Spyke för runt 10-11 och det tar bara 1 månad att få det

/M

Det där är en sanning med modifikation. Pratade med Vartex på mässan (vartex importerar och säljer spyke till bla superbike) och han berättade att dom finare ställen blir ca dubbelt så dyra (4race = ca 22000) och dom gör dom i mån av tid. Vill något motoGPteam ha massa skinnställ före just dig så gör dom inte ditt först. Just därför kan leveranstiderna variera! Men resultatet blir tydligen så super!

//jaG

Diet problem!!

Självklart kan du lyckas.
Själv har jag precis slipat bort 10 rent fett (inte vikt) på ca 8 veckor.
Detta i ett led av min RR satsning.

Har jobbat som personlig tränare och kostrådgivare i många år så om du behöver hjälp så pma mig så rätttar jag gärna ut ev frågetecken.

Det är inte så svårt om man bara är diciplinerad, sen finns det ju tips och trix också såklart men nyckeln ligger i maten samt när och hur den intages.
/M

R1 wannabe skrev:
10-11 låter inte för j...a farligt. Får kolla upp det. Tack för hjälpen.

Halvarsson beställde jag katalog av men det stod inget om måttbeställning. Däremot finns ju D-storlekar...men bara på Allväderställen..Såg dock på hemsidan att de syr upp ställ så jag ska höra av mej till dem också.

För inte kommer väl jag lyckas med min senaste bantning......och även om det går så blir ju inte låren mycket mindre för det :lol

Mike the bike skrev:
Självklart kan du lyckas.
Själv har jag precis slipat bort 10 rent fett (inte vikt) på ca 8 veckor.
Detta i ett led av min RR satsning.

Har jobbat som personlig tränare och kostrådgivare i många år så om du behöver hjälp så pma mig så rätttar jag gärna ut ev frågetecken.

Det är inte så svårt om man bara är diciplinerad, sen finns det ju tips och trix också såklart men nyckeln ligger i maten samt när och hur den intages.
/M
Tack för erbjudandet.

Men problemet ligger tyvärr inte där. Har också en "gedigen" utbildning inom kost och motion men vad hjälper det när karaktären är svag :huvet

R1 wannabe skrev:
Halvarsson beställde jag katalog av men det stod inget om måttbeställning.

Saxat från deras hemsida :

"Som en form av service erbjuder vi ett mycket stort omfång av Storlek på vårt sortiment av kläder. För herrar, damer och för barn. Men, ingen figur är den andra lik. Så skulle du vilja ha justeringar på de plagg du valt ut i butiken ställer vi upp och gör de måttändringar du önskar. Våra skickliga skräddare i Malung jobbar snabbt och säkert."

R1 wannabe skrev:

om jag inte missminner mej så kan man måttbeställa skinn från http://www.kushitani.com/ .. de snyggaste ställen man kan köpa enligt mig..du kan beställa färgsättning mm..min favorit är Dragon..men de kostar därefter också...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025