Måttanpassat skinnställ

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Hej

Har problem med att hitta ett skinnställ som passar mig bra.
Är 188 cm och väger 78 kg. Detta innebär att skinnställen som passar mig på längden blir för stora runt kroppen.

Vet att man kan beställa måttanpassade ställ från PSI, och frågan är om det finns fler som måttanpassar, och om här finns någon med erfarenhet av PSI:s skinnställ.

/Walle

Har du testat Spyke? Jag är 183 och väger runt 63kg och det sitter helt okay (lite löst kanske) så borde sitta bättre på dig..

Kort fråga: vad är felet med GIMOTO:s hemsida? Kan inte skicka in mått och sånt för att få en prisuppskattning. :va

är det mycket dyrare med mått anpassat ställ????. har samma problem jag med att vara lång och smal 186cm och 70kg.

(inget tjafsande om att äta mer, det hjälper ej, äter betydligt mer än dom flesta gör redan)

Börja styrketräna så går du upp i vikt! Själv gick man upp 16 kilo på ett år. Självklart är det inte bara muskler. Perfekt nu till vintern.

Har funderat lite på måttanpassat ställ men orka tänka på vad man ska äta, särskilt när jag tränar extra mycket några månader sen mindre andra. (Min vikt är mer eller mindre baserad på hur mycket jag tränar, mkt träning=mer vikt)

Hej

Jag har precis fått hem mitt PSI ställ och jag är sjukt nöjd med det! Det sitter kanon och det är bekvämt att köra i! Sedan är de på PSI riktigt grymma att ha och göra med, jag har bara positiva saker att säga om dem!

Om du beställer så lär du inte ångra dig!

/Gustav

Har ett PSI ställ som jag själv designat. Deras mallar passade inte riktigt det utseende jag ville ha, men det var inget som pengar inte kunde lösa. Sitter som en fläskläpp och ser ut precis som jag vill ha det.

Held kör oxå måttanpassat

Har för mig att det fanns ett Engelskt fabrikat som hette Oxbow som gjorde skräddarsydda ställ. Finns inte dom längre? Hittar dom inte...

Kolla upp Halo Leathers UK.
Tror jag gav lite drygt £1000GBP.
Värt vartenda öre (penny) :)
Tog iofs 6 veckor, men iaf.

Har testat det med förövrigt, höll ganska bra tycker jag.

Last edited:
Perrini skinställ som kostar ca 2700 kr ( Ebay)
Sitter helt perfekt, billigt och bra :) finns i olika färger

262891_10150333680965498_621960497_9808025_5793804_n.jpg

kan oxå rekommendera psi.

Kanon att ha att göra med, och riktigt fin kvallitet. skrotade in det på senaste tävlingen och det syns knappt. jämfört med mitt spykeställ jag hade innan som såg ut som nån avkomma från kriget efter några vurpor.

edit: tips är att vara noga om ni tar måtten själva. lägg absolut inte på något.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien