Mått på R1 motor

GSImannen

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2007
Hoj
På G
Nån som har eller vet vars man kan få tag i måtten, och lite bilder på en R1 motor?

Vilka mått behöver du? Har en 99a jag kan mäta lite på.I dagarna även en -02-motor jag kan ta mått på.

Bredd/höjd och djup skulle vara fint.
Även från motorns mitt och ut till drevet för drivningen.

Jobbar mån+tis så hinner nog inte ut till garaget, men senare i veckan ska jag nog kunna mäta upp det.

Fan, jag hade helt glömt bort det här. Jag går ut bums och mäter. Brb.

Ok, here goes.

Bredd på bredaste stället, dvs från yttersida generatorkåpa till yttersida kopplingskåpa är det: 495mm.

Höjd på motorn monterad i ram, den är ju lite lutad framåt, men mätt lodrätt så är det 550mm från under tråget till överkant på gasarna, dvs exklusive luftburk.

Längden på motorn från bakersta fästörat till framkant på cylinderraden är det 470mm. Detta exkl grenrör.

Ang drevningen, så är center på drevet 140mm in från ytterkant generatorkåpa. Det borde ju ge att det sitter (495/2 - 140) 107.5mm till vänster om centrum på motorn.

Har ingen luftburk på min samt egentbyggt grenrör iom att jag har turbo på den, men där har du iaf själva motorns mått. Det är mätt med tumstock på en motor som sitter i en ram, så säg att det kan vara kanske 5mm felmarginal.

Hoppas det hjälpte.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard