Måste skriva av mig

Får jag fråga en OT fråga?
När ni ser att det är en kille med 125a som startat en tråd. Skiter ni då automatiskt i vad killen har att säga och försöker bara hitta nåt sätt att trycka ner han på?

Alex.J skrev:
Det jag menade var att man gör inte så, OCH detta var inte menat på något rasistiskt sätt. PUNKT SLUT!

Vad gör man inte?? raggar på söta tjejer på bussen... då får du nog ge mig en ordentlig :kulspruta också ty jag äro skyldig... raggar mer än gärna dygnet runt, på jobbet, på stan, på bussen, på krogen... förstår inte riktigt vad han gjorde fel... :7peta

#2 skrev:
När ni ser att det är en kille med 125a som startat en tråd. Skiter ni då automatiskt i vad killen har att säga och försöker bara hitta nåt sätt att trycka ner han på?

Nu kan jag inte svara för andra men jag försöker läsa vad han skriver och därefter göra en bedömning.
I mitt tycke så är de flesta svaren på samma nivå som första inlägget.

Alex.J skrev:
Det jag menade var att man gör inte så, OCH detta var inte menat på något rasistiskt sätt. PUNKT SLUT!

Jasså ,åk ner till ett land längre ner i europa eller tex sydamerika så får du se att så går det till dagligen. Bara "vi" svenskar som inte är vana vid det.
Åker du buss nere i tex.grekland och du är den enda passageraren så är det inte helt ovanligt att en främmande person kommer och sätter sig brevid dig och börjar prata, trots att det finns 100 andra lediga platser.
Satt och funderade på detta idag när jag åkte hem med bussen, alla svenskar sitter knäpptysta och stirrar ned i golvet, för ushh va hemskt det skulle vara om man fick ögonkontakt eller diskuterade med någon annan på bussen, för så gör man ju inte, enligt vissa.

#2 skrev:

Jag vet inte vad en Cagiva Mito är, men nu vet jag att det är en 125:a. :banana

Han satt inte sig där för att prata!! men men ni bara sanckar massa annan skit så.

Alex.J skrev:
Han satt inte sig där för att prata!! men men ni bara sanckar massa annan skit så.

Ja hevlete va skti ni sanckar!! :4skrika

Om han bara satte sig där för att ragga på hon så är det väl för fan inget att gråta över? Om han slet fram kuken eller börja fråga om hon har rakad fitta är det väl en sak men på dig låter det som att svartingarna ska ge fan i våra svenska tjejer ungefär :7peta

honkiie skrev:
Ja hevlete va skti ni sanckar!! :4skrika

Om han bara satte sig där för att ragga på hon så är det väl för fan inget att gråta över? Om han slet fram kuken eller börja fråga om hon har rakad fitta är det väl en sak men på dig låter det som att svartingarna ska ge fan i våra svenska tjejer ungefär :7peta

om han satte sig där för å ragga misslyckades han ganska totalt, inte fan raggar man på ett sätt som blir obehagligt för andra, framförallt inte den man raggar på.
inget ont om invandrare, men udda idéer har dom ibland, vilket många svenskar har oxå.

sen eftersom du kör 125a, så antar jag att din tjej är 16-17? altså har killen ungefär dubbla åldern. thats creepy...

Alex.J skrev:

Nu behöver du inte bli suris bara för det, berätta nu vad invandraren sade istället så får du min sympati säkerligen. :pannkyss

Fluxir skrev:
inget ont om invandrare, men udda idéer har dom ibland, vilket många svenskar har oxå.
Alex.J skrev:

Varför detta extrema behov av att vara politiskt korrekta? Båda ni stör er på att det var en invandrare som gjorde detta gissar jag eftersom ni över huvud taget nämner det, stå för det istället.

Jag tycker fler ska våga prata med främlingar, och man måste inte sätta sig på så långt avstånd som det bara går från andra på bussen. Går fan så mycket snabbare om man pratar under resan istället för att rulla tummar.

So what, han raggade? Klart som fan han raggar om han ser en söt tjej. En del invandrare har inte hunnit anpassa sin öppna mentalitet* till svenska förhållanden ännu, det tar ett tag innan de inser att man måste ha så tråkigt som möjligt på t.ex. bussen.

Men din tjej kanske tycker invandrare är äckliga och inte egentligen borde få åka på samma buss som svenskar, iaf inte som svenska flickor?

*Endast vissa invandrare har en öppen mentalitet, vissa, i synnerhet Finska invandrare har inte en öppen mentalitet.**

** IRONI, Pucko.

Last edited:
stoffer skrev:
So what, han raggade? Klart som fan han raggar om han ser en söt tjej. En del invandrare har inte hunnit anpassa sin öppna mentalitet till svenska förhållanden ännu, det tar ett tag innan de inser att man måste ha så tråkigt som möjligt på t.ex. bussen.

Generaliseringar kring etniska grupper känns såååååååå 30-tal. :)

stoffer skrev:
Men din tjej kanske tycker invandrare är äckliga och inte egentligen borde få åka på samma buss som svenskar, iaf inte som svenska flickor?

VM i slutledningsförmåga? :hihi

Markus skrev:
Generaliseringar kring etniska grupper känns såååååååå 30-tal. :)

Etniska grupper? Nejdu, skillnader mellan beteenden i olika länder har inget med etniska grupper att göra. :) EDIT: Läs min lilla * längst ner i föregående inlägg.

Markus skrev:
VM i slutledningsförmåga? :hihi

Tycker du jag borde ställa upp?
:confused:

Det viktigaste var nog det faktum att han var en äcklig gubbe. Inte vart han kom ifrån. Det spelar ingen roll om det är någon som just stigit av flyget från Yttrelångtbortistan eller är svensk sedan tio generationer så kan det lik fullt vara en snuskig gubbe.

Gubben trodde nog att han skulle kunna lura till sig ett skjut från en naiv småbrud. Hans huvudsakliga motiv med konversationen verkar ju inte ha varit att få höra hennes åsikt om vädret.

Grabben som startade tråden var upprörd när han gjorde det. Och han var nog upprörd för att någon gjort hans älskade flickvän rädd och ledsen. Jag tror inte han hade för avsikt att uttrycka sig främlingsfientligt på något vis. På sin höjd gubbfientligt.

Markus skrev:
Jag vet inte vad en Cagiva Mito är, men nu vet jag att det är en 125:a. :banana

Hähä, du är väl en "forumprofil" antar jag.
Men du är kanske inte mest känd för ditt genuina MC-intresse eller att vara en mek-guru.

@Kay:
Tror du att du bor i ett ghetto?
Fyfan vad löjligt, att bo i ett område som befolkas mest av 50-åriga alkolister som går på soc är inte det minsta ghetto.
Du ska se hur jag har det, förra vintern stod en utbränd bil på torget utanför fönstret. Den stod där i ett halvår och när det inte var kravaller och shootouts så var den bilen småbarnens enda lekplats. Den var tydligen bra att ta skydd i när det gjordes en drajvbaj mot krogen brevid torget.

Last edited:
Man kan väl inte döma nånting efter trådstartarens första inlägg som är så taskigt skrivit att man undrar om han inte går i nian eller nåt....

Man ska prata med de på bussen. Ibland tröttnar man när de svarar så kort som möjligt eller sätter på sin mp3spelare o kollar ut genom fönstret.
En tjej satte sig på en annan plats när det blev ledigt på 2 säten framför o jag gck fram o frågade om jag luktade illa. Hon bara glodde på mig o jag stod kvar o ville ha ett svar :hihi .....nä..... sen vände hon bort huvet o kolla ut.

Hmmmm, kanske var Alex.J´s flickvän nu när jag tänker efter. jag bor ju i Skåne :D

#2 skrev:

Svar: Jesus Adam!

P.S det heter "trycka ner HONOM" inte "trycka ner HAN"

/Klart slut

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...