Måste skriva av mej !

GranaT

2-takt är en livsstil !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD250
Asså jag e så jävla förbannad nu, o jag har bara mej själv o skylla egentligen.. en liten bagatyell jag hadde missat me min RD...

fick en liten påminelse idag från trafikförsäkringsföreningen som sa: du har ingen trafikförsäkring.. ja d vet jag väll tänkte jag läste vidare.. längst ner ser jag en avi, "betalas: 2090 kr" eeeeek !... wtf.. ringer dit, "ja vi får lov o ta pengar per dag (lite över 120 kr) som du kör oförsäkrat... "

jaha, pga av sin ovishet e man nu skyldig kräken 2090 kr, har iaf en hel / hel försäkring hoss bilsport & mc för mindre pengar än den avin...

svineri o inte varna före, men det kanske är nått som alla vet :(... jaja...

// en ledsen GranaT :'(

GranaT skrev:

men det kanske är nått som alla vet :(...
Ja, ett fordon skall vara trafikförsäkrat när det är påställt. Det bör man ha lärt sig under körkortsutbildningen.

Varför skulle dom varna innan?

Jag har mig veterligen inte läst nånstans att de tar ut jättepengar när ett fordon inte har trafikförsäkring, trodde det innebar automatiskt körförbud och så.

Re: Re: Måste skriva av mej !

sgtpepper skrev:

Varför skulle dom varna innan?

för att dom kanske skulle kunna vara så pass schyssta, så slapp man punda ut 2kkr i onödan... kanske bara skickat en liten reminder eller VF som hellst..

orkar inte me allt folk ska klaga, jag e lack nog nu...

Re: Re: Re: Måste skriva av mej !

GranaT skrev:
för att dom kanske skulle kunna vara så pass schyssta, så slapp man punda ut 2kkr i onödan... kanske bara skickat en liten reminder eller VF som hellst..

orkar inte me allt folk ska klaga, jag e lack nog nu...
Vad jag menar är att det knappast går att varna "innan". Hur ska dom veta att du tänker ställa på utan trafikförsäkring innan du verkligen gör det? Varje dag som går måste ju debiteras för att trafikförsäkringen skall fungera.

Däremot kan man ju tycka att dom kunde skicka ut första räkningen lite tidigare, i ditt fall så antar jag att det rör sig om dryga två veckor som du fått betala för? Men det är ju faktiskt tänkbart att det tar 2 veckor för Trafikförsäkringsföreningen att få in en rapport om ett oförsäkrat fordon, skriva ut räkning och skicka det.

GranaT skrev:
Asså jag e så jävla förbannad nu, o jag har bara mej själv o skylla egentligen.. en liten bagatyell jag hadde missat me min RD...

fick en liten påminelse idag från trafikförsäkringsföreningen som sa: du har ingen trafikförsäkring.. ja d vet jag väll tänkte jag läste vidare.. längst ner ser jag en avi, "betalas: 2090 kr" eeeeek !... wtf.. ringer dit, "ja vi får lov o ta pengar per dag (lite över 120 kr) som du kör oförsäkrat... "

jaha, pga av sin ovishet e man nu skyldig kräken 2090 kr, har iaf en hel / hel försäkring hoss bilsport & mc för mindre pengar än den avin...

svineri o inte varna före, men det kanske är nått som alla vet :(... jaja...

// en ledsen GranaT :'(

den fick jag oxå känna på... :fakta

Sånt händer :(

Jag fick pröjsa runt 2000pix för en bil jag inte ens ägde. Kul sånt..... det var bara att betala om amn inte gillade anmärkningar fick amn höra.
Nu orkar man väl inte bry sig men då kändes det förbaskat dumt att betala för nånting man inte ens äger.

Gör inte om det nu när du känner till det så......

750RR

chrilleus skrev:
Been there, done that :(

Jo jag har åxå provat detta. Man lär så länge man lever.
Jag köpte en båge i delar men det visade sig att den inte var avställd vilket ägaren glömde säga.

/Sam

Gustav1 skrev:
Du är inte den första.
Och inte den siste heller. Dom som bor i Norrland får lära sig att det gäller snöskotrar också. Se det från den ljusa sidan, efter två gånger lär man sig....