Finns sådana skyltar att köpa.Jag använde ett gammalt bälte och gjorde hål i kanterna på skylten och trädde igenom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Finns sådana skyltar att köpa.Jag använde ett gammalt bälte och gjorde hål i kanterna på skylten och trädde igenom.
Det kan vara mycket möjligt. Men vad för slags hänsyn får man igentligen? Folk som ligger och nosar en i baken och gör annat skoj bara för att jävlas. Kanske man skulle köra utan skylt även vid övningskörning.
Övningskörde i Skövde i fredags, bilisterna hade noll respekt för mig, låg som kåta kaniner i röven på mig tryckte. tur man hade god marginal till fordonet framför.
sådana förare skulle behöva en extra kurs i visa hänsyn, man sitter ju liksom oskyddad och öppet på en Motorcykel.
Det där är en av de främsta anledningarna till att man inte kan hålla hastighetsbegränsningarna på trafikerade vägar med MC. Bilister som kommer ifatt lägger sig inte alls sällan och trycker rakt upp i röven på en. Att svänga fram och tillbaka i sin fil, blinka lite med bromslyset m.m. får ofta de som inte sitter och läser fb eller dylikt att backa några meter iaf...
Annars kan man vända sig om bakåt och stirra på dem. Det brukar funka rätt bra med.
Vända sig om och stirra är effektivt, ända tills framförvarande (som såklart också sitter och fejsbookar bakom ratten) får för sig att bromsa och agera stoppkloss åt digDet där är en av de främsta anledningarna till att man inte kan hålla hastighetsbegränsningarna på trafikerade vägar med MC. Bilister som kommer ifatt lägger sig inte alls sällan och trycker rakt upp i röven på en. Att svänga fram och tillbaka i sin fil, blinka lite med bromslyset m.m. får ofta de som inte sitter och läser fb eller dylikt att backa några meter iaf...
Annars kan man vända sig om bakåt och stirra på dem. Det brukar funka rätt bra med.
Vända sig om och stirra är effektivt, ända tills framförvarande (som såklart också sitter och fejsbookar bakom ratten) får för sig att bromsa och agera stoppkloss åt dig![]()
Övningskörde i Skövde i fredags, bilisterna hade noll respekt för mig, låg som kåta kaniner i röven på mig tryckte. tur man hade god marginal till fordonet framför.
sådana förare skulle behöva en extra kurs i visa hänsyn, man sitter ju liksom oskyddad och öppet på en Motorcykel.
Det var anledningen till att vi skippade skylten när jag körde med mina barn. Folk verkar bli som tokiga när dom ser en övningsskylt. Upplevde flera gånger att bilister trängde sig om mig och la sig två meter bakom den som övningskörde. Fick köra om token och bromsa ned så det blev en lucka igen. Körde vi utan skylt så var det inga problem. Sorgligt men sant.
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |