Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

- sen borde de Svenska politiker som sålde ut Svensk spjutspets-teknologi ställas inför domstolKänner ingen direkt översvallande värme emot Tyskar just nu- sen borde de Svenska politiker som sålde ut Svensk spjutspets-teknologi ställas inför domstol
Wallenberg skötte ju inte direkt Scania affären snyggt. Det är inte bara politiker som borde ställas inför domstol. Ett Svenskt bolag hade aldrig kunna göra motsvarande drag i Tyskland om det gällde något av deras framstående bolag.
Tja det enda vi kan hoppas på nu är ju att VW inte monterar ned Scania till MAN:s fördel - men med Tyskarna vet man ju aldrig - Tyvärr jobbar man ju också på Scania..........
Tja det enda vi kan hoppas på nu är ju att VW inte monterar ned Scania till MAN:s fördel - men med Tyskarna vet man ju aldrig - Tyvärr jobbar man ju också på Scania..........
Jobbar du där har du säkert större insyn i hur det förhåller sig. Det vore synd om VW med tiden urholkar Scania och flyttar över all kompetens till Tyskland. Den risken finns, även om VW koncernen har skött vården av sina varumärken på bilsidan rätt bra. Jag kan dock personligen tycka att det är lite väl mycket inavel mellan dem och det sprider sig även till Porsche som allt mer börjar kännas som en Audi. Man drog ju en del likhetstecken mellan just Porsche på bilsidan och Scania på lastbilssidan. Nu vet jag inte hur känsliga kunderna är på lastbilssidan. Man tänker nog mer på innehåll och mindre på yta än privatkonsumenter. Man verkar kunna klistra på Porsche emblemet på vad som helst och det säljer. Nästan så att man mår illa. En köpare av lastbilar kan nog lika gärna köpa en Man som en Scania när tekniköverföringen mellan varumärkena är klar. Varför ha två olika lastbilsvarumärken när man kan ha ett och en konkurrent borta. En win- win för VW koncernen. Jag kan ju inte tänka mig att Wallenberg äger kunskapsbanken inom Scania och lånar ut den till VW koncernen på samma sätt som man behöll den på u-båtssidan tråden handlar om. Om rättigheterna suttit i Tyskarnas händer hade nog inte utvecklingen sett lika ljus ut när det gäller återtagandet av u-båtarna.
Titta på SAAB (biltillverkaren) hur GM tömde bolaget på alla immateriell rättigheter. Den som tog över bolaget hade aldrig en chans att få det att snurra. GM hade troligtvis inga avsikter att sälja bolaget till någon med de rätta ekonomiska förutsättningarna. Så elak ser verkligheten ut. Det är dags att Sverige faktiskt börjar ta tillvara på sina intressen och slutar vara så satans godtrogna.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |