Måste ha hjälp, ska ja sälja min pärla eller ej?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hej, min Ktm exc 250cc -89 pajade i sommras. Tror att ett vevlager gick sönder för hela kolven + cylinder är det spår i ( 1-3mm djupa).

En kille vill köpa den för 4000kr, ska jag sälja den för det?

Det som är nytt:
Backdäck
Ramlager och packnigar i motorn.
"vattenhuset, stag o skit där i är bytt".
Tändningsmodul för ~2000kr är bytt.

Med detta har den gått ungefär 3timmar..

Tjänar jag på att göra i ordning den, eller är 4000kr en bra deal? Vad kan det kosta att göra i ordning den? Borra, ny kolv + vevlager på ett billigt sätt.


Snälla hör av er om åsikter!
 

Bifogat

  • DSCF0014.JPG
    DSCF0014.JPG
    77.9 KB · Visningar: 85
Last edited:
skulle aldrig ge 4k för den, så sälj och var nöjd.
 
Sälj för guds skull.

Köpte kawwa 250 90a för 7500 som är fullt fungerande o i bra skick!
Med extra framfälg med skiva o allt.
 
philsson skrev:
2131286 Sälj. :fakta kostar minst 6-7 tusen att laga den. Inte värt det!

Varför så dyrt? borrning + ny kolv för 2000kr kunde ja fixa. Men vad kostar vevparti?
 
Pr0bz skrev:
2131362 Varför så dyrt? borrning + ny kolv för 2000kr kunde ja fixa. Men vad kostar vevparti?
jag räknade på omnycasilering för 2000, kolv 1000, vevlager och bussning 500kr + balancering för 500kr, ny vevstake 1000+ beroende på och ny vevtapp, packningar, packboxar. Vem vet, kanske är det dags att byta fler grejer som andra kullager... vem vet. Har vevlagret krasat så brukar oftast även toppen vara köttad... osv.
 
philsson skrev:
2131374 jag räknade på omnycasilering för 2000, kolv 1000, vevlager och bussning 500kr + balancering för 500kr, ny vevstake 1000+ beroende på och ny vevtapp, packningar, packboxar. Vem vet, kanske är det dags att byta fler grejer som andra kullager... vem vet. Har vevlagret krasat så brukar oftast även toppen vara köttad... osv.

Toppen är sönder med.. Men jag har en reservdelsmotor jag kan ta vevlager + alla motordelar. Sen en extra cylinder + förgasare. Det kanske inte blir så dyrt ändå?
 
Pr0bz skrev:
2131488 Toppen är sönder med.. Men jag har en reservdelsmotor jag kan ta vevlager + alla motordelar. Sen en extra cylinder + förgasare. Det kanske inte blir så dyrt ändå?
Ny kolv är väl då vad du behöver. Lättfixat, varför frågar du då här om det är lönt? Fixa hojen och sälj den. Det lär kosta dig runt 1000kr att få den fixad då alltså om din reservdelsmotor är ok
 
philsson skrev:
2131771 Ny kolv är väl då vad du behöver. Lättfixat, varför frågar du då här om det är lönt? Fixa hojen och sälj den. Det lär kosta dig runt 1000kr att få den fixad då alltså om din reservdelsmotor är ok

cylle o top o vevlager är slut, inget annat på den motorn.
 
4000:- är bra pris för den när den är paj. Tippar på att du får runt 7-8k i fullgott skick, mao inte så mycket mer. Så om dina reparationskostnader överstiger det så är det ju ingen mening i att reparera.
 
tjenare!
hur mycket ger du för en reservdelshoj?
har en 250 -89 med splitter ny kolv.
/mvh erik
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top