Måste ha bort skruv!!!

hmm.. kallas det verkligen slagmejsel???
Kan inte en slagmejsel se ut som en mejsel (inte skruvmejsel) som man slår i kanten på bulten för att slå loss en bult?

Den där superguckan man använder för att fylla spår i skruvar och på så sätt få ut kraften i skruven innehåller diamantspån i en gucka. Kommer dock inte heller ihåg namnet. Vit liten tub med diamanter i ;)

Bra metoder allihop. Jag har haft framgång med att slipa upp ett nytt spår i skallen (eller själva skruven om den är avdragen) med en Dremel. Knackar in mejseln i spåret och vrider med så mycket mottryck som möjligt.

Hoppas det gick vägen! Berätta vilken metod du använde! Du skulle sätt hur jävla mycket problem jag o farsan hade med att få ur svingaxeln ur en gammal Yamaha SR 500 ifrån -81. Svets, släggor brute force, bågfilar. Ja jäklar vilket jobb det var.

Exakt dom där skruvarna har jag osså haft problem med! Det blev till att jobba lite med skruvmejsel o hammare så va de snabbt löst!

KalleKulspruta skrev:
Hoppas det gick vägen! Berätta vilken metod du använde!

Körde med "borra bort skiten"-metoden. Gick kanon. Skallen väck och sen var det bara
att skruva ur med fingrarna. Kanonenkelt ju...

Sen var jag och skulle köpa nya skruvar idag och hittade ett par rätt ok men inte rostfria
vilket är lite synd men då så träffade jag en kompis kompis som är elektriker och vips så
hade man en full uppsättning nya med insexfattning och litet lager "inte skaka ur" Loctite.

Tackar sa jag och sparade en liten slant. :banana

Jaja, 4 skruvar är inte ens i närheten av dyrt men men... =)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph