Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej det har vi inte, du får gärna förklara.trodde vi här på SH lärt oss om linjeförskjutning...
mvh
Smitta inte ner den här tråden med vetenskap. Tråden handlar om tro och känslor.2mm ur spår kan inte göra något om man tänker efter. Om t ex ena sidan av bakhjulets axel hamnar 0,2mm längre bak på ena sidan än andra när man sträcker kedjan blir det ca 2mm ur spår på hjulen. Jag utgår från markeringarna på svingen och då blir det typ inom 0,5mm fel mellan höger och vänster sida, d v s ca 5mm ur spår på hjulen...
Slipa bort lite material på oket där de tar i och skit i att flytta det offset.
Är oket optimalt tillverkat kan jag förstå dig.Det vill man inte göra på ett ok som kostar 6500 nytt![]()
Är oket optimalt tillverkat kan jag förstå dig.
Men är oket plant på insidan mot hjulet förstår jag dig inte. Den del som kommer i kontakt med ekrarna är ju den del av oket som är längst in mot hjulnavet och är utsatt för de absolut minsta krafterna vid bromsning.
Är tvärsnittet på bromsoket däremot en avkapad kon, bredast där okhalvorna är förenade och smalare mot hjulnavet så har jag mer förståelse. För att du inte vill slipa.
För då måste det ju slipas hela vägen. Inte bara längst in mot hjulnavet där ekrarna är som bredast.
Men vid det här laget har du väl redan svarvat de nya distanserna och är ute och kör ?
Hoppas jag !
Hur gick det med bromsskivan ?
Var du tvungen flytta den 2 mm eller gick det bra med de inbyggda toleranserna ?
![]()
Bilden talar väl för sig själv?
Lär inte kunna svarva något innan tidigast onsdag, jobbar 12-22 alla dagar i veckan.
Dummer...Visst gör bilden det ! Den talar för sig själv !
Jag ser inte ett spår av att ekrarna gått emot bromsoket !
Att ekrarna går emot bromsoket är nog nått du drömt !
Visst gör bilden det ! Den talar för sig själv !
Jag ser inte ett spår av att ekrarna gått emot bromsoket !
Att ekrarna går emot bromsoket är nog nått du drömt !
Dummer...
![]()
Hade det varit så enkelt hade jag aldrig frågat. Oket är monterat innanför fästena på gaffelfoten så distanserar man oket kommer det närmare ekarna.Du kan inte bussa ut skivan från navet och motsvarande för oket?
Eller vända skivan om det tillåtas och flytta ok?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |