Måste få skriva av mig lite (köp av delar)

Catman skrev:
Problemet kvarstår ju....
Får jag eller han pengarna för skadorna??
Paketet är värderat till £100 av Parcelforce.

Kan du påvisa att du redan har betalt varorna (=är ägare till dem) borde ju pengarna hamna hos dig men det är inte otänkbart att den som i pappren är fraktbetalare också är den som ersätts. Jag kan kolla det imorgon om jag hinner så ska du få ett svar.

Bevis finnes genom mina paypal-kvitton.
Finns på nätet.

ursäkta stavningen men jag är inte så nykter längre

ring mig imorrm...inte för tidigt bara

edit: Stavfel i onyktert tillstånd

Last edited:
Tråkigt som fan att höra det där.
Hoppas det reder sig.
(Och att du överlever baksmällan imorgon). :D

Kyckling skrev:
Tråkigt som fan att höra det där.
Hoppas det reder sig.
(Och att du överlever baksmällan imorgon). :D

Blir aldrig bakfull...bara dålig samma dag.
Börjar dricka mjölk nu för att inte bli dålig.

Last edited:
Swedie skrev:
Kan tillägga att jag har dragit typ alla britter över en o samma kam för jag har hört mycket om hur "dom" scammar mycket på eBay. Handla aldrig från ebay är typ mitt tips, o speciellt inte av Engelskmän. :hihi

usch.. så hatiskt

Sicket trams...har handlat och skickat en massa prylar med britter och aldrig haft bekymmer.tvärtom har dem alltid varit jävligt hjälpsamma...kom igen swedie,banna såna tramsinlägg...ok...oooops :fatta!

På mitt förra jobb var jag tvungen att handla ibland med olika firmor i England, fy fan säger jag bara. Det är bara ruffel och båg, lögner och skitsnack.

Standardsvar:

- On my mothers grave, it´s allready shipped!
-Cheers, i´ll send it first in the morning!
-Ohnoo, i´ll never get your fax!
-I´ll never recived that mail!

Bl, bla osv osv

Catman skrev:
JAg fixar det....
Det står: RETAPED AT SCHENKER LOGISTICS in HELSINGBORG.

Här är mitt mail till killen:
Hi Mark.

Item arriwed today.
All broken!!!

You charged me extra for packing....but the Single seat unit was just tossed in a big box and shipped away.'
It wasn't even taped proparly and had gone open.
Did you honestly think it would survive all the way to Sweden with no extra packingmaterial???
The Seat unit is NOT repareble at all. se pics.
Besides, the rear light was not in the package as promised.

Since you are the sender it is you who's going to make the complaint at the shippingcompany.

I'm getting sick and tired of this mess now and I want my money back.

/Tom

Fan vad trist.... verkligen... synd att du sa att paketet hade gått upp för nu kan han säga att lampan har ramlat ut och inget han kan göra åt saken... vad säger ebay om det??? de kanske kan stämma honom... fast då blir det ord mot ord,,, eller???

det skulle ju vara bra om dom kunde ändra betalningssättet så att det blir ungefär som blockets betalningsgaranti, att köparen betalar in pengarna till en mellanhand och att säljaren får pengarna först när köparen fått varan och godkännt den.

Jag hade 30 dgr på mig efter auktionen för att få ut pengar på paypal's "försäkring".
Men eftersom jag var godtrogen och inte ville bråka direkt, försvann den möjligheten.
Jag kan nu bara hoppas att killen var en klant som vill ställa saker tillrätta och inte bara försöker att blåsa mig(en gång till)

tack för ert stöd

/Tom

Last edited:
Catman skrev:
ursäkta stavningen men jag är inte så nykter längre

ring mig imorrm...inte för tidigt bara

Jag satt faktiskt o fnissa åt just de inatt, och tänkte att de börjar nog bli lite gungigt i hatten. Men vill inte vara taskig o nämna de för dig. Man förstod ju va du menade.

"Eric" verkar ju ha lite koll på de här med bud-branchen. Hoppas att han kan hjälpa dej lite, och att det löser sig på bäst sätt. :tummenupp

Tror du inte den går att laga då? Vet inte om den är i glasfiber eller vanlig plast. Men hur som hest så borde de gå tycker jag. (Du ska naturligt vis ha pengarna tillbaka ändå, eftersom du inte fick en sån vara som du betalade för.)

Lycka till!

flykay76 skrev:
Tjena... verkar tråkigt för dig! :(

Jag gjorde bara en liten iaktagelse, på bilderna på ebay, ser det inte ut som han har trixat lite med dom, just där den har gått av?
Det ser ut som han har skuggat just det partiet... :va

Hoppas att det ordnar sig.
PS. Allla engelsmän är dock inte totala skistövlar... he he.
Det är ett litet hål där för att kunna se kylvattenmängden.
Hålet har nog bidragit till att allt har gått av.

ec2bme skrev:
Tror du inte den går att laga då? Vet inte om den är i glasfiber eller vanlig plast. Men hur som hest så borde de gå tycker jag. (Du ska naturligt vis ha pengarna tillbaka ändå, eftersom du inte fick en sån vara som du betalade för.)

Lycka till!

Jag skall lämna allt till en gammal RR-polare och se vad han kan göra.
Sitsen verkar vara väldigt hårt gjuten nämligen.
Vi får se vad som händer...

Catman:
Får man föreslå en ny julklapp eller två? Med tanke på dagens billiga flygpriser kan du ju köpa frugan en tur till England. :tummenupp
Med tanke på omständigheterna så önskar du dig samtidigt ett basebollträ! :tomten

Sen är det bara att önska God Jul till e-Bay fuckern! :fatta!

Han verkar ändå som han har gjort en del affärer på ebay förut iom att han hade ca 50 feebbacks. Men glöm inte att lämna ett som svider om han inte löser det smidigt, hota även med det!

Ja har handlat i flera år på ebay och aldrig blivit blåst, men nån gång lär ju bli den första. Ja betalar alltid via Paypal och handlar bara av såna som har mängder av positiv feedback. Enda blåsningen är ju att tullen skär upp paketen och momsar..

/Peter

faan vad trist, det är inte så lite skadat att du kan fixa den med lite glasfiberväv en en lödkolv? aja, hoppas att det löser sig för dig

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8