Måste få skriva av mig lite (köp av delar)

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Köpte en racebakdel till käringens NC30 på eBay i England den 27/10.
Totalt blev det £57. 32 för bakdelen, 20 för porto och 5 för packeteringsmtrl.
Betalade samma kväll och sen hörde jag inte av killen längre.
8 mail senare och med hot om polisanmälan via en polare som bor i England, svarade han att det var det första mailet han hade fått....detta var 3/12.
Han påstod att paketet hade gått iväg till Tyskland men att han skulle få hem det igen och maila mig när det var skickat.
5/12 kom mailet....men jag fick inget kollinummer.
Han ville inte riskera att bli lurad sa han. Jag kunde ju ta hjälp av en polare på fraktbolaget och "trolla" bort paketet. :rolleyes: :kocko
Idag kom paketet hem till mig. Jag jobbade o käringen öppnade det.
Istället för ett trevligt SMS med puss o kram och.... :tuttar , fick jag höra att allt var trasigt.
Började ringa runt till Schenker och fick hjälp av en polare på ett fraktbolag(tack Erik i PBR) att få reda på vart jag skulle reklamera....
DET SKA JAG INTE!!!!
Det ska avsändaren i England göra!!!
Precis som om jag skulle få se röken av de pengarna nånsin.

När jag kom hem och kollade upp eländet, slog det mig att han hade tagit extra betalt för emballage....
Kolla bilderna...ser någon av er något emballage???
Idioten har helt sonika tagit en stor kartong och lagt bakdelen löst i paketet bara...
Baklampan som jag skulle få på köpet är också borta....tappad eller aldrig ilagd?? :huvet

Jag tror jag skall bli aprak och plakat nu....
Julklappen blev ett fiasko och jag är tillbaka på noll med 3 dagar kvar till julafton :4skrika

dessutom på min namnsdag...
Om nån vill mig nåt, så ligger jag i fosterställning under bordet och försöker bli mer onykter :fyllisar

Bifogat

• Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    92.7 KB · Visningar: 503
  • Bild 14.jpg
    Bild 14.jpg
    112.5 KB · Visningar: 383
  • Bild 12.jpg
    Bild 12.jpg
    103.4 KB · Visningar: 428
fan kompis det är bara att beklaga att du råkat ut för en jävligt oseriös snubbe!

man blir lite :mad: åt folk som är allmänt :kocko

men det finns folk till allt..

Lycka till iaf!

// Jonas

Ser ut som frigolit oxå. Vad som hände var väl att han tyckte DU var ett arsle o gjorde sådär med flit.

Verkligen trist som fan. Själv sitter jag och väntar på en laptop jag köpt på ebay från en kille i UK. Imorgon är sista dagen sen måste den ha kommit. Annars måste han ta kontakt med parcelforce. Blir nervös nu. Jag har snackat mycket med killen jag köpte av. Han har tom tagit bild av postkvittot och skickat till mig. Och jag har ringt Parcelforce och fått bekräftat att jo det finns ett sådant paket. Men man är väldigt nervös ändå. Hoppas verkligen du ordnar up det efter julen. Skitungar! :gnissla

Vad var det för item#?

Last edited:
Swedie skrev:
Ser ut som frigolit oxå. Vad som hände var väl att han tyckte DU var ett arsle o gjorde sådär med flit.

Förmodligen....
Trodde att jag skulle bli ett lättlurat offer och sengjorde han en barnslig hämnd istället....

JAg fixar det....
Det står: RETAPED AT SCHENKER LOGISTICS in HELSINGBORG.

Här är mitt mail till killen:
Hi Mark.

Item arriwed today.
All broken!!!

You charged me extra for packing....but the Single seat unit was just tossed in a big box and shipped away.'
It wasn't even taped proparly and had gone open.
Did you honestly think it would survive all the way to Sweden with no extra packingmaterial???
The Seat unit is NOT repareble at all. se pics.
Besides, the rear light was not in the package as promised.

Since you are the sender it is you who's going to make the complaint at the shippingcompany.

I'm getting sick and tired of this mess now and I want my money back.

/Tom

Paroxyst skrev:
Verkligen trist som fan. Själv sitter jag och väntar på en laptop jag köpt på ebay från en kille i UK. Imorgon är sista dagen sen måste den ha kommit. Annars måste han ta kontakt med parcelforce. Blir nervös nu. Jag har snackat mycket med killen jag köpte av. Han har tom tagit bild av postkvittot och skickat till mig. Och jag har ringt Parcelforce och fått bekräftat att jo det finns ett sådant paket. Men man är väldigt nervös ändå. Hoppas verkligen du ordnar up det efter julen. Skitungar! :gnissla

Vad var det för item#?

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7930412505&ssPageName=STRK:MEWN:IT

Har ingen erfarenhet av sånthär men det var grymt oschysst eller så är han helt retard och inte fattar att kartong inte är nåt vättigt skydd.
:kulspruta säger jag bara! :mad:

Catman skrev:
JAg fixar det....
Det står: RETAPED AT SCHENKER LOGISTICS in HELSINGBORG.

Då är det glasklart. Schenkers importavdelning (GLS Import) har alltså tagit emot ett trasigt paket från GP i Tyskland alternativt haft sönder det själva. Att Schenker själva skickar vidare paketet utan att skriva reklammationsanmärkning (jag har kollat och det finns inget sådan...) är mycket dåligt. Det hjälper oss inte mer än att vi kan avskriva inrikestransportörerna som vållande...

Kollade även med han som sköter skador hos oss och den ersättningsnivå de sagt till dig var bekant för honom. Det man kan hoppas på i ditt fall är att skrymmet räknas om till kilo (en kubikmeter = 280 kg). Dock skryms normalt sett bara gods och inte parcel som det var i ditt fall.

philsson skrev:
Har ingen erfarenhet av sånthär men det var grymt oschysst eller så är han helt retard och inte fattar att kartong inte är nåt vättigt skydd.
:kulspruta säger jag bara! :mad:

Inte helt ovanligt att t.o.m. stora företag som skickar mycket gods har bristfälligt emballage. De slipper då betala för en massa emballage samtidigt som transportföretaget får ersätta varorna eftersom det är de som vållat skadan... I många fall beror det även på okunskap/klantighet/dumhet, skulle gissa att det är det som Tom råkat ut för.

Problemet kvarstår ju....
Får jag eller han pengarna för skadorna??
Paketet är värderat till £100 av Parcelforce.

Jag skulle nog vara skitsur, vilket jag misstänker att du är..
JAg har skeppat en hel del från staterna bl.a och jag har(peppar peppar) klarat mig från allt som heter skador eller forluster. Varorna har alltid kommit fram hela..

Denna killen verkar ju inte helt seriös. Hoppas det löser sig för din del..

Kan tillägga att jag har dragit typ alla britter över en o samma kam för jag har hört mycket om hur "dom" scammar mycket på eBay. Handla aldrig från ebay är typ mitt tips, o speciellt inte av Engelskmän. :hihi

usch.. så hatiskt

Jäkligt trist att det ska kunna bli så, att man får hem trasiga prylar som man redan har betalt för men inte kan klaga hos nån!

Det borde ju gå att hitta på nåt som gör att köpare och säljare har "hållhakar" på varandra, men utan att det lämnas utrymme för nån att blåsa den andre. :va

Swedie skrev:
Kan tillägga att jag har dragit typ alla britter över en o samma kam för jag har hört mycket om hur "dom" scammar mycket på eBay. Handla aldrig från ebay är typ mitt tips, o speciellt inte av Engelskmän. :hihi

usch.. så hatiskt

Jag har handlat mängder med bilbanedelar till min scalextric från ebay utan att blivit blåst.
Detta är första gången.

edit: Stavfel i onyktert tillstånd

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...