Måste byta stötdämpare!

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Måste byta stötdämpare!

Ngn som vet vilka dämpare från andra modeller & årsmodeller som kan tänkas
passa på min GSXR 1100 -87?

Det finns ju nya att köpa men de är ju liksom inte gratis, kostar ~50% av hojens totala värde.

Jag var förbi Ava MC nån dag i år och de hade en drös gamla Öhlinsdämpare liggandes. Är relativt säker på att om du tar dit din egen nuvarande stötdämparen så passar en av dom. De såg lite halvt begagnade / gamla ut så de är nog billiga.

Swedie skrev:
Jag var förbi Ava MC nån dag i år och de hade en drös gamla Öhlinsdämpare liggandes. Är relativt säker på att om du tar dit din egen nuvarande stötdämparen så passar en av dom. De såg lite halvt begagnade / gamla ut så de är nog billiga.

Tackar tackar!
Ska kolla upp det asap efter helgen !

God Jul !

Annars kan de nog renovera din gamla där.

Ava fixade min gamla läckande dämpare för 700:- förra vintern.

Rupert skrev:
Annars kan de nog renovera din gamla där.

Ava fixade min gamla läckande dämpare för 700:- förra vintern.

Kul att höra :banana !

Jag fick annars höra ifrån en annan STOR suzuki försäljare i göteborgstrakten att ORGINAL dämparen ej skulle vara renoveringsbar, pga av detta så söker jag då ngn eftermarknads dämpare eller ngn nyare från ngn annan modell/årsmodell.
Ska ta & höra efter med Ava

PerWe skrev:
Kul att höra :banana !

Jag fick annars höra ifrån en annan STOR suzuki försäljare i göteborgstrakten att ORGINAL dämparen ej skulle vara renoveringsbar, pga av detta så söker jag då ngn eftermarknads dämpare eller ngn nyare från ngn annan modell/årsmodell.
Ska ta & höra efter med Ava

Originaldämparen är inte renoveringsbar, men det går att göra den renoveringsbar :) Alla som jobbar med stötdämpare grejar detta. Annars kan du beställa en Wibersdämpare för 4000, då ska du få se på skillnad.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Originaldämparen är inte renoveringsbar, men det går att göra den renoveringsbar :) Alla som jobbar med stötdämpare grejar detta. Annars kan du beställa en Wibersdämpare för 4000, då ska du få se på skillnad.

:banana :banana :banana
Wibers för 4000 låter helt OK. Var & från vem kan jag köpa den?

:confused:
Jag har surfat runt lite men inte hittat mkt, eller är det så att du menar Wilbersdämpare eller finns det även en dämpare som heter Wibers ?

Last edited:
Du får bortse från att jag är en idiot, WILBERS heter det naturligtvis. Säljs av Wemi i Sverige, JW på forumet säljer gärna en dämpare till dig.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Du får bortse från att jag är en idiot, WILBERS heter det naturligtvis. Säljs av Wemi i Sverige, JW på forumet säljer gärna en dämpare till dig.

Tackar för tipset!

PM:ar honom & ser vad som händer.

OLJEKYLD GSXR skrev:

Tänkte bara flika in att det blev en Wilbers, Tycker det verkar vara klart prisvärt (~4000kr) jämfört med flera andra eftermarknads dämpare & så låter det ju proffsigt då den ställs in efter kroppvikten då man beställer dämparen. :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8